Bu araştırmanın amacı, temel algoritma ve kodlama eğitiminin ilkokulda verilmesi durumunda hazırlanacak programın ihtiyaçlarına yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemi kullanılan araştırmada, ihtiyaç analizi yaklaşımlarından analitik yaklaşım benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Türkiye’de ilkokul düzeyinde özel okullarda görev yapan ve temel algoritma ve kodlama eğitimi veren 20 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada, veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğretmenler temel algoritma ve kodlama eğitiminin özellikle ilkokulda verilmeye başlaması gerektiğini; bu eğitimin ilkokul kademesinde verilmesi durumunda 1., 2. ve 4. sınıflarda başlaması gerektiğini; bu süreçte düşünme becerileri, temel algoritma, problem çözme ve proje üretme ile ilgili hedef/kazanımların kazandırılması gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler temel algoritma ve kodlama eğitiminin ilkokul kademesinde verilmesi durumunda olması gereken içeriğe, öğrenme-öğretme süreçlerine ve sınama durumlarına ilişkin görüşlerini ortaya koymuşladır. Son olarak, öğretmenler bu eğitim verilirken öğrencilerin sahip olması gereken özelliklere ve bu eğitimi verecek olan öğretmenlerin sahip olması gereken yeterliklere ilişkin görüşlerini belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 3 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)