Consumers' attitudes towards the brands in the sector and their relationships with them can be determinative in their purchasing decisions. In this context, consumers' feelings of love and trust towards cosmetics and personal care brands that contribute to people's physical and emotional development, such as health, beauty, and aesthetics, can also come to the fore. In this case, it increases the willingness of consumers to pay premium prices for these brands. From this point of view, the purpose of this study is to investigate the relationships between brand trust, brand love, and willingness to pay premium prices. The study sample consists of consumers aged 18 and over with different socio-demographic characteristics who purchase cosmetics and personal care products as determined by the convenience sampling method. We used confirmatory factor analysis (CFA) and structural equation modeling (SEM) to analyze data obtained from 575 participants by online survey method. For SEM analysis we used the SPSS 24.0 program created descriptive statistics, and SmartPLS 4.0. The results showed that brand trust affects brand love and willingness to pay premium prices. In addition, while it was determined that brand love affects the willingness to pay premium prices, it has also been found that brand love has a mediating role in the effect of brand trust on the willingness to pay premium prices. The results showed that brand love and trust are essential determinants of consumers' willingness to pay premium prices for cosmetics and personal care products they like to use.
Brand Trust Brand Love Willingness to Pay Price Premium Cosmetics Personal Care Products
Tüketicilerin satın alma kararında sektörde yer alan markalara yönelik tutumları ile birlikte söz konusu markalarla geliştirdikleri ilişkiler belirleyici olabilmektedir. Bu bağlamda tüketicilerin sağlık, güzellik ve estetik gibi insanların hem fiziki hem de duygusal gelişimine katkı sağlayan kozmetik ve kişisel bakım markalarına yönelik sevgi ve güven duyguları da ön plana çıkabilmektedir. Bu durum da tüketicilerin bu markalara yönelik yüksek fiyat ödeme istekliliğini artırmaktadır. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı, marka güveni, marka aşkı ve yüksek fiyat ödeme istekliliği arasındaki ilişkileri araştırmaktır. Araştırmanın örneklemini, kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen kozmetik ve kişisel bakım ürünleri satın alan farklı sosyo-demografik özelliklere sahip 18 yaş ve üzeri tüketiciler oluşmaktadır. 575 katılımcıdan online anket yöntemiyle elde edilen verilerin analizinde doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılmıştır. Araştırmada tanımlayıcı istatistiklerin oluşturulmasında SPSS 24.0 programı, YEM analizinde ise SmartPLS 4.0 kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar marka güveninin marka aşkı ve yüksek fiyat ödeme istekliliği üzerinde etkisi olduğunu göstermiştir. Ayrıca marka aşkının yüksek fiyat ödeme istekliliğini etkilediği tespit edilirken aynı zamanda marka güveninin yüksek fiyat ödeme istekliliği üzerindeki etkisinde marka aşkının aracı role sahip olduğu da bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar, tüketicilerin kullanmayı sevdikleri kozmetik ve kişisel bakım ürünlerine yönelik yüksek fiyat ödeme istekliliğinde marka aşkı ve marka güveninin önemli belirleyiciler olduğunu ortaya koymuştur.
Marka Güveni Marka Aşkı Yüksek Fiyat Ödeme İstekliliği Kozmetik Kişisel Bakım Ürünleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 2 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)