Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Duygusal Emek ve İşte Var Olamamanın Yenilik Yönetimine Etkisi: İstanbul İlindeki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 4, 1536 - 1546, 11.10.2023
https://doi.org/10.33206/mjss.1233196

Öz

Araştırma, otel işletmelerindeki işgörenlerin duygusal emek ve işte var olamama düzeylerinin yenilik yönetimine etkisini incelemektedir. Bu kapsamda öncelikle duygusal emek, işte var olamama ve yenilik yönetimi arasındaki ilişki ele alınmaktadır. İkinci olarak ise işte var olamamanın duygusal emek ve yenilik yönetiminin boyutları üzerindeki etkisi değerlendirilmektedir. Araştırmanın verileri anket tekniği ile elde edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre işte var olamama, duygusal emek ve yenilik yönetimini olumlu yönde etkilemektedir. Bu çalışmaya göre işletmeler işgörenlerinin duygusal emek ve işte var olamama düzeylerinin farkında olmalıdır. Söz konusu farkındalığı sağlayan işletmelerin işgörenlerinin duygularını anlama, yeniliği yönetme ve sektörde öncü olma bakımlarından başarılı olacakları söylenebilir. Böylece işletmeler olumlu bir kültürel yapı da oluşturacaklardır. Bununla beraber kendisinin duygularının farkında olan işgörenlerin işte var olamama sorununa karşı daha dayanıklı olacakları ifade edilebilir.

Destekleyen Kurum

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAP) tarafından desteklenmiştir.

Proje Numarası

Proje No: SYL-2021-3503

Kaynakça

  • Acaray, A. (2007). Küçük ve orta boy işletmelerde yenilik yönetimi: yenilik yönetiminde etkili olan örgütsel yapı ve faktörlere ilişkin bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Adams, R., Bessant, J. ve Phelps, R. (2006). Innovation management measurement: A review. International Journal of Management Reviews, 8(1), 21–47.Doi.org/10.1111/j.1468-2370.2006.00119.x
  • Arslan, D.A. (Edt). (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem ve teknikleri. Ankara: Paradigma Akademi.
  • Aydoğar, N. (2018). Okul yöneticilerinin yenilik yönetimi becerilerinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Kahramanmaraş il merkezi özel ve devlet okulları örneği) (Yüksek Lisans Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Bayar, A. (2016). Eğitim kurumlarında presenteizm’in azaltılmasında ödüllendirmenin rolü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bülbül, T. (2012). Okul yöneticilerinin yenilik yönetimine ilişkin yeterlik inançları. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 45-68.
  • Chin, W. W. (1998). The partial least squares approach to structural equation modelling. Modern Methods for Business Research, 295(2), 295-336.
  • Chu, K. H., Baker, M. A., & Murrmann, S. K. (2012). When we are onstage, we smile The effects of emotional labor on employee work outcomes. International Journal of Hospitality Management, 31(3), 906-915.
  • Chu, K.H.L. (2002). The effects of emotional labor on employee work outcomes. Virginia: In Hospitality and Tourism Management.
  • Çiçeklioğlu, H. (2019). Presenteeism (işte var olamama), duygusal emek ve örgütsel vatandaşlık davranışının performans üzerine etkileri: eğitim çalışanları üzerine bir araştırma (Doktora Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Çiçeklioğlu, H. ve Taşlıyan, M. (2019). Eğitim kurumu çalışanlarının presenteeism (işte var olamama) algılarının performansa olan etkisi ve sosyo-demografik özellikleri açısından incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20). Doi:10.26466/opus.595134.
  • Dalkılıç, E. (2017). Standford işte var olamama ölçeğinin türkçe’de geçerlik ve güvenirliği: hemşireler üzerinde bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Diefendorff, J.M., Croyle, M.H. & Grosserand, R.H. (2005). The dimensionality and antecedents of emotional labor strategies. Journal Of Vocational Behavior, 66, 339-357. Doi.org/10.1016/j.jvb.2004.02.001
  • Eroğlu, E. (2010). Örgütsel iletişimin işgörenlerin duygu gösterimlerinin yönetimine olan etkisi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(3), 18-33.
  • Fornell, C. & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50. Doi.org/10.2307/3151312
  • Gürbüz, S. (2019). AMOS ile yapısal eşitlik modellemesi. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Hochschild, A. R. (1983). The managed heart: The commercialization of human feeling. Berkeley: University of California Press [Database].
  • Karagöz, Y. (2010). Nonparametrik tekniklerin güç ve etkinlikleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 18-40.
  • Karaman, N. (2017). Çalışma yaşamında duygusal emek. İş ve Hayat Dergisi, 3(5), 30-56.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (Kavramlar–ilkeler-teknikler), Ankara:Nobel Yayın Dağıtım
  • Koopman, C., Pelletier, K. R., Murray, J. F., Sharda, C. E., Berger, M. L., Turpin, R. S. & Bendel, T. (2002). Stanford presenteeism scale: health status and employee productivity. Journal of Occupational and Environmental Medicine, 44(1), 14-20.
  • Kozak, M. (2018). Bilimsel araştırma: tasarım, yazım ve yayım teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kruml, S. M., & Geddes, D. (2000). Exploring the dimensions of emotional labor: The heart of Hochschild’s work. Management Communication Quarterly, 14(1), 8-49.
  • Laranjeira, C., Pereira, F., Querido, A., Bieri, M., & Verloo, H. (2022). Contributing factors of presenteeism among Portuguese and Swiss nurses: a qualitative study using focus groups. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(14), 8844.
  • Özen E., Grima S. & Hamarat B. (2021). Teleworking and emotional experience and wellbeing: The case in the Turkish financial services industry during COVID-19. Scientific Annals of Economics and Business, 68(2), 1-16. Doi.org/10.47743/saeb-2021-0016
  • Özkan, G. (2011). Duygusal emek gerektiren mesleklerde örgütsel iletişim doyumunun duygusal emeğe bağlı iş doyumuna etkisi: çağrı merkezlerinde bir uygulama örneği (Yüksek lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özkan, G. (2013). Çağrı merkezlerinde duygusal emek ve örgütsel iletişim. Selçuk İletişim, 7(4), 64-80.
  • Pala, T. ve Tepeci, M. (2014). Otel işletmelerinde çalışanların duygusal emek boyutlarının belirlenmesi ve duygusal emek boyutlarının iş tatmini ve işte kalma niyeti üzerine etkisi. Journal of Travel & Hospitality Management/Seyahat ve Otel Isletmeciligi Dergisi, 11(1), 21-37.
  • Sekaran, U. & Bougie, R. (2016). Research methods for business: a skill-building approach. John Wiley & Sons: Chichester.
  • Smith, M., Busi, M., Ball, P. & Van der Meer, R. (2008). Factors influencing an organisation's ability to manage innovation: A structured literature review and conceptual model. International Journal of Innovation Management, 12(4), 655-676. Doi.org/10.1142/9781786346520_0004
  • Taner, P.E. (2020). Duygusal emek ile presenteeism (işte var olamama) ve tükenmişlik arasındaki ilişkinin belirlenmesi üzerine bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Tekin, Y. ve Durna, U. (2012). Otel işletmelerinde yenilik yönetimi uygulamaları Alanya'da beş ve dört yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma. Journal of Alanya Faculty of Business/Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(3), 93- 110.
  • Tsai, C.W. (2009). The important effects of employee’s emotional management ability on his/her service behaviour in the international tourist hotel. The Service Industries Journal, 29(10), 1437-1449. Doi.org/10.1080/02642060903026262
  • Turan, H. (2022). Yenilik yönetimi. Disiplinlerarası girişimcilik ve yenilikçilik çalışmaları. Efe Akademi Yayınları, 85.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2011). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Uzkurt, C. (2017). Yenilik (inovasyon) yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü (kültürel, yönetimsel ve makro yaklaşım). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Van Dijk, P. A. & Kirk, A. (2007). Being somebody else: Emotional labour and emotional dissonance in the
  • context of the service experience at a heritage tourism site. Journal of Hospitality and Tourism Management, 14(2), 157-169. Doi.org/10.1375/jhtm.14.2.157
  • Yalım, D. (2005). İnsan kaynaklarında yeni eğilimler. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Yeni, Z. (2015). Beş faktör kişilik özellikleri ile duygusal emek arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Yıldız, S. (2014). Duygusal Emek ve Tükenmişlik İlişkisi: Manavgat’taki Beş Yıldızlı Otel Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Erzurum.

The Effect of Emotional Labor and Presenteeism on Innovation Management: a Research on Hotel Managements in Istanbul

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 4, 1536 - 1546, 11.10.2023
https://doi.org/10.33206/mjss.1233196

Öz

The research examines the effect of emotional labour and presenteeism levels of employees in hotel businesses on innovation management. In this context, the relationship between emotional labour, absenteeism, and innovation management are discussed first. Secondly, the effect of presenteeism on the dimensions of emotional labor and innovation management is evaluated. The data of the research were obtained by the questionnaire technique. According to the results of the study, presenteeism affects emotional labour and innovation management positively. According to this study, businesses should be aware of their employees' emotional labour and absenteeism levels. It can be said that businesses that provide this awareness will successfully understand their employees' emotions, manage innovation and be a pioneer in the sector. Thus, businesses will also create a positive cultural structure. However, it can be stated that employees who are aware of their feelings will be more resistant to the problem of not being present at work.

Proje Numarası

Proje No: SYL-2021-3503

Kaynakça

  • Acaray, A. (2007). Küçük ve orta boy işletmelerde yenilik yönetimi: yenilik yönetiminde etkili olan örgütsel yapı ve faktörlere ilişkin bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Adams, R., Bessant, J. ve Phelps, R. (2006). Innovation management measurement: A review. International Journal of Management Reviews, 8(1), 21–47.Doi.org/10.1111/j.1468-2370.2006.00119.x
  • Arslan, D.A. (Edt). (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem ve teknikleri. Ankara: Paradigma Akademi.
  • Aydoğar, N. (2018). Okul yöneticilerinin yenilik yönetimi becerilerinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Kahramanmaraş il merkezi özel ve devlet okulları örneği) (Yüksek Lisans Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Bayar, A. (2016). Eğitim kurumlarında presenteizm’in azaltılmasında ödüllendirmenin rolü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bülbül, T. (2012). Okul yöneticilerinin yenilik yönetimine ilişkin yeterlik inançları. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 45-68.
  • Chin, W. W. (1998). The partial least squares approach to structural equation modelling. Modern Methods for Business Research, 295(2), 295-336.
  • Chu, K. H., Baker, M. A., & Murrmann, S. K. (2012). When we are onstage, we smile The effects of emotional labor on employee work outcomes. International Journal of Hospitality Management, 31(3), 906-915.
  • Chu, K.H.L. (2002). The effects of emotional labor on employee work outcomes. Virginia: In Hospitality and Tourism Management.
  • Çiçeklioğlu, H. (2019). Presenteeism (işte var olamama), duygusal emek ve örgütsel vatandaşlık davranışının performans üzerine etkileri: eğitim çalışanları üzerine bir araştırma (Doktora Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Çiçeklioğlu, H. ve Taşlıyan, M. (2019). Eğitim kurumu çalışanlarının presenteeism (işte var olamama) algılarının performansa olan etkisi ve sosyo-demografik özellikleri açısından incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20). Doi:10.26466/opus.595134.
  • Dalkılıç, E. (2017). Standford işte var olamama ölçeğinin türkçe’de geçerlik ve güvenirliği: hemşireler üzerinde bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Diefendorff, J.M., Croyle, M.H. & Grosserand, R.H. (2005). The dimensionality and antecedents of emotional labor strategies. Journal Of Vocational Behavior, 66, 339-357. Doi.org/10.1016/j.jvb.2004.02.001
  • Eroğlu, E. (2010). Örgütsel iletişimin işgörenlerin duygu gösterimlerinin yönetimine olan etkisi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(3), 18-33.
  • Fornell, C. & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50. Doi.org/10.2307/3151312
  • Gürbüz, S. (2019). AMOS ile yapısal eşitlik modellemesi. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Hochschild, A. R. (1983). The managed heart: The commercialization of human feeling. Berkeley: University of California Press [Database].
  • Karagöz, Y. (2010). Nonparametrik tekniklerin güç ve etkinlikleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 18-40.
  • Karaman, N. (2017). Çalışma yaşamında duygusal emek. İş ve Hayat Dergisi, 3(5), 30-56.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (Kavramlar–ilkeler-teknikler), Ankara:Nobel Yayın Dağıtım
  • Koopman, C., Pelletier, K. R., Murray, J. F., Sharda, C. E., Berger, M. L., Turpin, R. S. & Bendel, T. (2002). Stanford presenteeism scale: health status and employee productivity. Journal of Occupational and Environmental Medicine, 44(1), 14-20.
  • Kozak, M. (2018). Bilimsel araştırma: tasarım, yazım ve yayım teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kruml, S. M., & Geddes, D. (2000). Exploring the dimensions of emotional labor: The heart of Hochschild’s work. Management Communication Quarterly, 14(1), 8-49.
  • Laranjeira, C., Pereira, F., Querido, A., Bieri, M., & Verloo, H. (2022). Contributing factors of presenteeism among Portuguese and Swiss nurses: a qualitative study using focus groups. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(14), 8844.
  • Özen E., Grima S. & Hamarat B. (2021). Teleworking and emotional experience and wellbeing: The case in the Turkish financial services industry during COVID-19. Scientific Annals of Economics and Business, 68(2), 1-16. Doi.org/10.47743/saeb-2021-0016
  • Özkan, G. (2011). Duygusal emek gerektiren mesleklerde örgütsel iletişim doyumunun duygusal emeğe bağlı iş doyumuna etkisi: çağrı merkezlerinde bir uygulama örneği (Yüksek lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özkan, G. (2013). Çağrı merkezlerinde duygusal emek ve örgütsel iletişim. Selçuk İletişim, 7(4), 64-80.
  • Pala, T. ve Tepeci, M. (2014). Otel işletmelerinde çalışanların duygusal emek boyutlarının belirlenmesi ve duygusal emek boyutlarının iş tatmini ve işte kalma niyeti üzerine etkisi. Journal of Travel & Hospitality Management/Seyahat ve Otel Isletmeciligi Dergisi, 11(1), 21-37.
  • Sekaran, U. & Bougie, R. (2016). Research methods for business: a skill-building approach. John Wiley & Sons: Chichester.
  • Smith, M., Busi, M., Ball, P. & Van der Meer, R. (2008). Factors influencing an organisation's ability to manage innovation: A structured literature review and conceptual model. International Journal of Innovation Management, 12(4), 655-676. Doi.org/10.1142/9781786346520_0004
  • Taner, P.E. (2020). Duygusal emek ile presenteeism (işte var olamama) ve tükenmişlik arasındaki ilişkinin belirlenmesi üzerine bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Tekin, Y. ve Durna, U. (2012). Otel işletmelerinde yenilik yönetimi uygulamaları Alanya'da beş ve dört yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma. Journal of Alanya Faculty of Business/Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(3), 93- 110.
  • Tsai, C.W. (2009). The important effects of employee’s emotional management ability on his/her service behaviour in the international tourist hotel. The Service Industries Journal, 29(10), 1437-1449. Doi.org/10.1080/02642060903026262
  • Turan, H. (2022). Yenilik yönetimi. Disiplinlerarası girişimcilik ve yenilikçilik çalışmaları. Efe Akademi Yayınları, 85.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2011). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Uzkurt, C. (2017). Yenilik (inovasyon) yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü (kültürel, yönetimsel ve makro yaklaşım). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Van Dijk, P. A. & Kirk, A. (2007). Being somebody else: Emotional labour and emotional dissonance in the
  • context of the service experience at a heritage tourism site. Journal of Hospitality and Tourism Management, 14(2), 157-169. Doi.org/10.1375/jhtm.14.2.157
  • Yalım, D. (2005). İnsan kaynaklarında yeni eğilimler. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Yeni, Z. (2015). Beş faktör kişilik özellikleri ile duygusal emek arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Yıldız, S. (2014). Duygusal Emek ve Tükenmişlik İlişkisi: Manavgat’taki Beş Yıldızlı Otel Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Erzurum.
Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 4, 1536 - 1546, 11.10.2023
https://doi.org/10.33206/mjss.1233196

Öz

Proje Numarası

Proje No: SYL-2021-3503

Kaynakça

  • Acaray, A. (2007). Küçük ve orta boy işletmelerde yenilik yönetimi: yenilik yönetiminde etkili olan örgütsel yapı ve faktörlere ilişkin bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Adams, R., Bessant, J. ve Phelps, R. (2006). Innovation management measurement: A review. International Journal of Management Reviews, 8(1), 21–47.Doi.org/10.1111/j.1468-2370.2006.00119.x
  • Arslan, D.A. (Edt). (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem ve teknikleri. Ankara: Paradigma Akademi.
  • Aydoğar, N. (2018). Okul yöneticilerinin yenilik yönetimi becerilerinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Kahramanmaraş il merkezi özel ve devlet okulları örneği) (Yüksek Lisans Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Bayar, A. (2016). Eğitim kurumlarında presenteizm’in azaltılmasında ödüllendirmenin rolü (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bülbül, T. (2012). Okul yöneticilerinin yenilik yönetimine ilişkin yeterlik inançları. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 45-68.
  • Chin, W. W. (1998). The partial least squares approach to structural equation modelling. Modern Methods for Business Research, 295(2), 295-336.
  • Chu, K. H., Baker, M. A., & Murrmann, S. K. (2012). When we are onstage, we smile The effects of emotional labor on employee work outcomes. International Journal of Hospitality Management, 31(3), 906-915.
  • Chu, K.H.L. (2002). The effects of emotional labor on employee work outcomes. Virginia: In Hospitality and Tourism Management.
  • Çiçeklioğlu, H. (2019). Presenteeism (işte var olamama), duygusal emek ve örgütsel vatandaşlık davranışının performans üzerine etkileri: eğitim çalışanları üzerine bir araştırma (Doktora Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Çiçeklioğlu, H. ve Taşlıyan, M. (2019). Eğitim kurumu çalışanlarının presenteeism (işte var olamama) algılarının performansa olan etkisi ve sosyo-demografik özellikleri açısından incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20). Doi:10.26466/opus.595134.
  • Dalkılıç, E. (2017). Standford işte var olamama ölçeğinin türkçe’de geçerlik ve güvenirliği: hemşireler üzerinde bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Diefendorff, J.M., Croyle, M.H. & Grosserand, R.H. (2005). The dimensionality and antecedents of emotional labor strategies. Journal Of Vocational Behavior, 66, 339-357. Doi.org/10.1016/j.jvb.2004.02.001
  • Eroğlu, E. (2010). Örgütsel iletişimin işgörenlerin duygu gösterimlerinin yönetimine olan etkisi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(3), 18-33.
  • Fornell, C. & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50. Doi.org/10.2307/3151312
  • Gürbüz, S. (2019). AMOS ile yapısal eşitlik modellemesi. Ankara: Seçkin Kitabevi.
  • Hochschild, A. R. (1983). The managed heart: The commercialization of human feeling. Berkeley: University of California Press [Database].
  • Karagöz, Y. (2010). Nonparametrik tekniklerin güç ve etkinlikleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(33), 18-40.
  • Karaman, N. (2017). Çalışma yaşamında duygusal emek. İş ve Hayat Dergisi, 3(5), 30-56.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (Kavramlar–ilkeler-teknikler), Ankara:Nobel Yayın Dağıtım
  • Koopman, C., Pelletier, K. R., Murray, J. F., Sharda, C. E., Berger, M. L., Turpin, R. S. & Bendel, T. (2002). Stanford presenteeism scale: health status and employee productivity. Journal of Occupational and Environmental Medicine, 44(1), 14-20.
  • Kozak, M. (2018). Bilimsel araştırma: tasarım, yazım ve yayım teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kruml, S. M., & Geddes, D. (2000). Exploring the dimensions of emotional labor: The heart of Hochschild’s work. Management Communication Quarterly, 14(1), 8-49.
  • Laranjeira, C., Pereira, F., Querido, A., Bieri, M., & Verloo, H. (2022). Contributing factors of presenteeism among Portuguese and Swiss nurses: a qualitative study using focus groups. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(14), 8844.
  • Özen E., Grima S. & Hamarat B. (2021). Teleworking and emotional experience and wellbeing: The case in the Turkish financial services industry during COVID-19. Scientific Annals of Economics and Business, 68(2), 1-16. Doi.org/10.47743/saeb-2021-0016
  • Özkan, G. (2011). Duygusal emek gerektiren mesleklerde örgütsel iletişim doyumunun duygusal emeğe bağlı iş doyumuna etkisi: çağrı merkezlerinde bir uygulama örneği (Yüksek lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özkan, G. (2013). Çağrı merkezlerinde duygusal emek ve örgütsel iletişim. Selçuk İletişim, 7(4), 64-80.
  • Pala, T. ve Tepeci, M. (2014). Otel işletmelerinde çalışanların duygusal emek boyutlarının belirlenmesi ve duygusal emek boyutlarının iş tatmini ve işte kalma niyeti üzerine etkisi. Journal of Travel & Hospitality Management/Seyahat ve Otel Isletmeciligi Dergisi, 11(1), 21-37.
  • Sekaran, U. & Bougie, R. (2016). Research methods for business: a skill-building approach. John Wiley & Sons: Chichester.
  • Smith, M., Busi, M., Ball, P. & Van der Meer, R. (2008). Factors influencing an organisation's ability to manage innovation: A structured literature review and conceptual model. International Journal of Innovation Management, 12(4), 655-676. Doi.org/10.1142/9781786346520_0004
  • Taner, P.E. (2020). Duygusal emek ile presenteeism (işte var olamama) ve tükenmişlik arasındaki ilişkinin belirlenmesi üzerine bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Tekin, Y. ve Durna, U. (2012). Otel işletmelerinde yenilik yönetimi uygulamaları Alanya'da beş ve dört yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma. Journal of Alanya Faculty of Business/Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(3), 93- 110.
  • Tsai, C.W. (2009). The important effects of employee’s emotional management ability on his/her service behaviour in the international tourist hotel. The Service Industries Journal, 29(10), 1437-1449. Doi.org/10.1080/02642060903026262
  • Turan, H. (2022). Yenilik yönetimi. Disiplinlerarası girişimcilik ve yenilikçilik çalışmaları. Efe Akademi Yayınları, 85.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2011). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Uzkurt, C. (2017). Yenilik (inovasyon) yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü (kültürel, yönetimsel ve makro yaklaşım). İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Van Dijk, P. A. & Kirk, A. (2007). Being somebody else: Emotional labour and emotional dissonance in the
  • context of the service experience at a heritage tourism site. Journal of Hospitality and Tourism Management, 14(2), 157-169. Doi.org/10.1375/jhtm.14.2.157
  • Yalım, D. (2005). İnsan kaynaklarında yeni eğilimler. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Yeni, Z. (2015). Beş faktör kişilik özellikleri ile duygusal emek arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Kütahya.
  • Yıldız, S. (2014). Duygusal Emek ve Tükenmişlik İlişkisi: Manavgat’taki Beş Yıldızlı Otel Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Erzurum.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İnsan Kaynakları Yönetimi, Otel İşletmeciliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bekir Eşitti 0000-0002-5240-9233

Cemile Özdemir 0000-0002-6001-3159

Proje Numarası Proje No: SYL-2021-3503
Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 12 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Eşitti, B., & Özdemir, C. (2023). Duygusal Emek ve İşte Var Olamamanın Yenilik Yönetimine Etkisi: İstanbul İlindeki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(4), 1536-1546. https://doi.org/10.33206/mjss.1233196
AMA Eşitti B, Özdemir C. Duygusal Emek ve İşte Var Olamamanın Yenilik Yönetimine Etkisi: İstanbul İlindeki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. MJSS. Ekim 2023;12(4):1536-1546. doi:10.33206/mjss.1233196
Chicago Eşitti, Bekir, ve Cemile Özdemir. “Duygusal Emek Ve İşte Var Olamamanın Yenilik Yönetimine Etkisi: İstanbul İlindeki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12, sy. 4 (Ekim 2023): 1536-46. https://doi.org/10.33206/mjss.1233196.
EndNote Eşitti B, Özdemir C (01 Ekim 2023) Duygusal Emek ve İşte Var Olamamanın Yenilik Yönetimine Etkisi: İstanbul İlindeki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12 4 1536–1546.
IEEE B. Eşitti ve C. Özdemir, “Duygusal Emek ve İşte Var Olamamanın Yenilik Yönetimine Etkisi: İstanbul İlindeki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma”, MJSS, c. 12, sy. 4, ss. 1536–1546, 2023, doi: 10.33206/mjss.1233196.
ISNAD Eşitti, Bekir - Özdemir, Cemile. “Duygusal Emek Ve İşte Var Olamamanın Yenilik Yönetimine Etkisi: İstanbul İlindeki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12/4 (Ekim 2023), 1536-1546. https://doi.org/10.33206/mjss.1233196.
JAMA Eşitti B, Özdemir C. Duygusal Emek ve İşte Var Olamamanın Yenilik Yönetimine Etkisi: İstanbul İlindeki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. MJSS. 2023;12:1536–1546.
MLA Eşitti, Bekir ve Cemile Özdemir. “Duygusal Emek Ve İşte Var Olamamanın Yenilik Yönetimine Etkisi: İstanbul İlindeki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 12, sy. 4, 2023, ss. 1536-4, doi:10.33206/mjss.1233196.
Vancouver Eşitti B, Özdemir C. Duygusal Emek ve İşte Var Olamamanın Yenilik Yönetimine Etkisi: İstanbul İlindeki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. MJSS. 2023;12(4):1536-4.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155