Bu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama ve nedensel karşılaştırma modeli şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma grubunu Kafkas Üniversitesi Dede Korkut Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında 2021-2022 eğitim-öğretim döneminde müzik eğitimi alanında “ukulele” çalgı eğitimini alan öğrenciler (n=51) oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde kişisel bilgilerin analizi için yüzde (%) ve frekans (f) değerlerine bakılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ikili karşılaştırmalı değişkenlerde Mann-Whitney U testi, ikiden fazla karşılaştırmalı değişkenlerde ise Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; okul öncesi öğretmen adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının orta düzeyde olduğu ve çalışmaya değer verme, ilgi ve istek, çalışmaya hazırlık boyutu, zamanı doğru kullanma ve düzenli çalışma alt boyutlarında anlamlı olarak farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Fakat okul öncesi öğretmen adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları diğer demografik özelliklere göre anlamlı olarak değişmediği belirlenmiştir.
Müzik Müzik Eğitimi Okul Öncesi Ukulele Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlığı
“Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi: Ukulele Örneği” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Gerekli olan etik kurul izinleri Kafkas Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Kurulu’nun 07.06.2023 tarih ve 46 sayılı toplantısında alınmıştır.
In this study, it was aimed to examine the individual instrument study habits of pre-school teacher candidates according to various variables. The research was designed as a descriptive survey and causal comparison model. The study group consisted of students (n=51) who received “ukulele” instrument training in the field of music education in the 2021-2022 academic year in the Department of Preschool Education of the Faculty of Education of Kafkas University. As data collection tools was used “Individual Instrument Study Habits Scale”. In the analysis of the data, the percentage (%) and frequency (f) values were checked for the analysis of personal information. In the analysis of the data, Mann-Whitney U test was used for pairwise comparative variables and Kruskal Wallis H test was used for more than two comparative variables. As a result of the research, it was determined that preservice preschool teachers' individual instrument study habits were at a moderate level and showed significant differences in the sub-dimensions of valuing study, interest and desire, preparation for study, using time correctly and regular study. However, it was concluded that the individual instrument study habits of the pre-school teacher candidates did not change significantly in other demographic characteristics.
Music Music Education Preschool Ukulele Individual Instrument Study Habit
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 3 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)