Bu araştırmada Kastamonu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim hayatı boyunca karşılaştıkları-maruz kaldıkları mikro saldırgan davranışların incelenmesi amaçlanmıştır. Türkçe literatürde spor bilimleri alanında eğitimine devam eden öğrencilere yönelik yapılan çalışmaların çok kısıtlı olması nedeniyle araştırmanın alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmanın örneklemini, eğitim-öğretim hayatına Kastamonu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde devam eden on yabancı uyruklu öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler; maddi zorluklar, dil, dışlanma, olumsuz davranışlar, gizli söylemler, ırk ve kültürel farklılıklar ve motivasyon olarak kodlanmıştır. Verilerin analizi MAXQDA 2020 nitel araştırma programı ile yapılmıştır. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun maddi imkânsızlıklarının yetersizliği nedeniyle büyük problem yaşadığı araştırmanın dikkat çeken bir sonucudur. Diğer önemli sonuç ise bazı öğrencilerin dil konusunda problem yaşarken bazılarının hiç problem yaşamamasıdır. Bununla birlikte öğrencilerin ırk ve kültürel farklılıklar, dışlanma ile ilgili büyük problemler yaşamadığı ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlar incelendiğinde yabancı uyruklu öğrencilerin zamanla Türk kültürüne ve diline uyum sağlayarak kültürlerarası farkındalık kazanması, Türk öğrencilerle ve öğretim elemanlarıyla daha etkili iletişim kurmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Mikro saldırganlık kültürel farklılık gizli söylem yabancı uyruklu öğrenci
“Yabancı Uyruklu Spor Bilimleri Öğrencilerinin Eğitim Süreçlerindeki Gizli Engel: Mikro Saldırganlık” başlıklı araştırmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu araştırma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Gerekli olan etik kurul izinleri Kastamonu Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar Yayın Etiği Kurulu’nun 02.02.2023 tarih ve 2 sayılı toplantısında 19 karar sayısı ile alınmıştır.
This study, it was aimed to examine the micro-aggressive behaviors that foreign students studying at Kastamonu University Faculty of Sport Sciences encountered-exposed to during their education life. It is thought that the research will contribute to the field since studies on students continuing their education in the field of sports sciences in Turkish literature are very scarce. The sample of the study consists of ten foreign students continuing their education at Kastamonu University Faculty of Sport Sciences. The sample was determined by the criterion sampling method. The data were collected with a semi-structured interview technique. The data obtained were coded as financial difficulties, language, exclusion, negative behaviors, hidden discourses, racial and cultural differences, and motivation. The data were analyzed using the MAXQDA 2020 qualitative research program. One striking result of the study was that the majority of the students had great problems due to their lack of financial means. Another important result was that some students had problems with language while others had no problems at all. In addition, it was revealed that students did not have major problems with racial and cultural differences and exclusion. When the results obtained are evaluated, it is thought that foreign students will gain intercultural awareness by adapting to Turkish culture and language over time and will contribute to more effective communication with Turkish students and instructors.
Microaggression cultural difference hidden discourse foreign students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dezavantajlı Gruplar, Sosyal Dışlanma |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 3 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)