Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Siyasal İletişim Modeli Olarak Propaganda: Victor Orban

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 3, 1022 - 1035, 08.07.2024
https://doi.org/10.33206/mjss.1468470

Öz

Demokrat ancak liberal olmayan sağcı popülist bir lider olarak kendisini tanımlayan Macaristan Başbakanı Victor Orban’ın, siyasal iletişiminde model olarak propagandayı kullandığı ve giderek otoriterleşen bir lider imajı çizdiği dikkat çekmektedir. Bu propaganda, mülteci karşıtı duygular ve Hıristiyan değerlerinin korunmasının gerektiği fikriyle pekiştirilmektedir. Orbán, milliyetçi ve vatansever bir lider çizgisinde yasalar ve siyasal propaganda yoluyla, yurtiçinde ve yurtdışında kullandığı siyasi iletişim modeli sağ propaganda ile dünya siyasetindeki kilit isimlerinden biri haline gelmiştir. Bu bağlamda, AB üyesi olmasına rağmen, Macaristan çıkarlarını savunmakta tereddüt etmemekte ve gücünü başkalarıyla paylaşmayı reddetmektedir. Bu araştırmada Macaristan Başbakanı Victor Orban’ın siyasal iletişim modeli olarak kullandığı propaganda yöntemlerini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği ile yürütülmüştür. Akademik araştırmada doküman incelemesi olarak adlandırılan süreç kapsamında araştırma konusu ile ilgili daha önce yayınlanan eserlerin araştırılması, bulunması, incelenmesi, okunması, tasnif edilmesi, özetlenmesi ve sentez edilmesi gibi çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda Orban’ın siyasal iletişim modeli olan propagandanın Macaristan’ın iç ve dış saldırılar altında olduğu Macar halkına yabancılara ve göçmenlere yönelik korku aşılamayı hedeflediği görülmektedir.

Etik Beyan

“Siyasal İletişim Faaliyeti Olarak 14/28 Mayıs 2023 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerinin Gazete Manşetlerine Yansıması” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Araştırma makalesinde veriler açık kaynaktan sağlandığı için etik kurul izni gerekmemektedir.

Kaynakça

  • Acar, O. (2023). Siyasal propaganda bağlamında sosyal medya ve kamuoyu. Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi, 9(3), 1-14.
  • Açıkgöz, E. B. (2007). E-devlet ve iletişim teknolojileri ilişkisi: Panel eşbütünleşim analizi denemesi, Medya ve Siyaset, Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 15-17 Kasım, İzmir, 251-261.
  • Ágh, A. (2018). Decline of democracy in the ECE and the core-periphery divide: Rule of law conflicts of Poland and Hungary with the EU. Journal of Comparative Politics, 11(2).
  • Akarcalı S (2003) İkinci dünya savaşında iletişim ve propaganda. Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Altheide, D. L. (2004). Media logic and political communication. Political Communication, (21), 293–296.
  • Ateş, Ş. (2000). Bir siyasal iletişim tarzı olan propagandanın tanınması ve propaganda metinlerinin çözümlenmesi, bilig, (13), 117-135.
  • Avcı, K. (2015). Siyasal partilerin seçim kampanyaları faaliyetlerine karşı seçmenin ilgi düzeyleri: 2015 genel seçimleri örneği, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 179.
  • Aziz, A. (2003). Siyasal iletişim, Ankara: Nobel Yayınevi
  • Bayramoğlu, R. (2023). Rekabetçi otoriter rejim örneği olarak Viktor Orban siyaseti ve Avrupa Birliği’ne yansımaları. Journal of International Relations and Political Science Studies, (8), 81-97
  • Bektaş, Y. (2007). Türk öğrencilerinin İngilizce iletişim isteği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(21).115-123
  • Bence, N. (2013). History, myth and identity: The Turan myth in Hungarian historiography and politics. Central European Political Science Review 12(2), 287-304.
  • Bilgen, E. (2017, Mayıs 27). Macaristan: Liberalizm - otoriteryanizm kavgasından demokrasi çıkar mı? Birikim Dergisi, Erişim Adresi: http://www.birikimdergisi.com/haftalik/8339/macaristan liberalizm-otoriteryanizm- kavgasindan-demokrasi-cikar-mi
  • Bozóki, A (2008) Consolidation or second revolution?: The emergence of the New Right in Hungary. Journal of Communist Studies and Transition Politics 24(2), 191–231.
  • Bricker, B. (2017). Party polarization and its consequences for judicial power and judicial independence. Eur. J. Legal Stud., 10, 161.
  • Bustikova, L., & Petra, G. (2017). The Illiberal Turnor Swerve in Central Europe?, Politics and Governance, 5(4), 166-176.
  • Cabinet Office of the Prime Minister (2016). Speech by prime Minister Viktor Orban on 15 March. Erişim Adresi: https://miniszterelnok.hu/speech-by-prime-minister viktor-orban-on-15-march/
  • Csehi, R., & Zgut, E. (2020). European politics and society. ‘We won’t let Brussels dictate us’: Eurosceptic populism in Hungary and Poland.
  • d’Appollonia, A. C. (2012). Frontiers of fear: Immigration and insecurity in the United States and Europe, Ithaca, New York: Cornell University Press.
  • Dailnews, (2024). Siyaset, Erişim Adresi: https://dailynewshungary.com/
  • Danaj, A., Lazányi, K., & Bilan, S. (2018). Euroscepticism and populism in Hungary: The analysis of the prime minister’s discourse. Journal of International Studies, 11(1), 240-247. doi:10.14254/2071-8330.2018/11-1/18
  • Demir, E. (2018). Kadınların siyasal atılımı Antalya’da AK parti ve CHP kadın kolları örneği. [Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Demir, E. (2020). Toplumsal cinsiyet bağlamında kadının siyasetteki rolü ve önemi, Tansü, Yunus Emre (Ed.), Abay Kunanbayev Anısına Türkiye ve Türk Dünyası Araştırmaları-III , (Gaziantep: İKSAD Publishing House): 833-863.
  • Dökmen Ü. (2018). Küçük şeyler 1 – deniz kabukları, 1. Baskı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Durmuş, A. (2023). Sosyal medyada propaganda: Rusya-Ukrayna savaşı örneği. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 14(52), 41-69. https://doi.org/10.5824/ajite.2023.01.003.x
  • Dursun, D. (2016). Siyaset bilimi, (8. baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Erdönmez, I.Ç. (2019). İletişimin döngüsel süreci bağlamında sözlü iletişim. Uluslararası Sanat Kültür ve İletişim Dergisi, 2(1), 81-98.
  • Ergin, A.(2012). Eğitimde etkili iletişim. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Ertuğral, Y., Keçeci A.İ ve Sokullu E.C (ed.) (2018). Popülizmle dönüşen Avrupa ve Türkiye-AB ilişkilerinin geleceği, İstanbul: BİLGESAM Yayıncılık.
  • Ertürk, K. ve Şeşen, E. (2017). Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Seçim Beyannameleri: 2000’li Yıllar Üzerine Bir İnceleme. Erciyes İletişim Dergisi “Akademia”, 5(1), 60-80
  • Euronews, (01 Apr 2021). Orbán, Salvini and Morawiecki form new right-wing European alliance in Euronews. Erişim Adresi: https://www.euronews.com/my-europe/2021/04/01/or ban-salvini-and-morawiecki-form- new-right-wing-euro pean-alliance
  • Fiske, J. (2003). İletişim çalışmalarına giriş. (2. Baskı), Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Gökçe, A. F. (2013). Siyasi partilerde parti içi demokrasi ve disiplin algısı: Türkiye. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 5(9), 65-79
  • Gönenç, E. Ö. (2012). İletşimin tarihsel süreci, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (28). doi:10.17064/iüifhd.78770
  • Güllüoğlu, Ö. (2009). Halkla ilişkiler ve propaganda ilişkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 12(1-2), 505-520
  • Hellström, A. (2013). Help! The populists are coming: Appeals to the people in contemporary Swedish politics. MIM Working Paper Series, No: 13:4. Malmö, Sweden: Malmö University.
  • Işık, M. (2012). Kitle iletişim teorilerine giriş, (4. Baskı), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Jowett, S. G. ve O'donnell, V. (2014). Propaganda & persuasion. USA: Sage.
  • Karaçor, S. (2009). Yeni iletişim teknolojileri, siyasal katılım, demokrasi. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 16(2), 121- 131.
  • Kormany (2016). Speech by Prime Minister Viktor Orbán on 15 March. Erişim Adresi: http://www.kormany.hu/en/ the-prime-minister/the-prime-minister-s- speeches/speech-by-prime- minister-viktor-or ban-on-15-march
  • Körösenyi, A. ve Patkos, V. (2017). Liberal and illiberal populism: The leadership of Berlusconi and Orban. Corvinus Journal of Sociology and Social Policy, 315-337.
  • Laakso, J. (2014). Hungarian is no idioma incomparabile: The Hungarian language reform in European comparison. Hungarian Cultural Studies, E-Journal of the Ameriacan Hungarian Educators Association, (7), 320-336.
  • Liebhardt, F. (2001). The politics of memory in post-communist Hungary: Symbolic strategies and national identity. East European Politics 27(2), 219-242.
  • Lochocki, T. (2018). The rise of populism in Western Europe: A media analysis on failed political messaging, Cham: Springer Nature.
  • Moreh, C. (2019). Towards an illiberal extraterritorial political community? Hungary’s simplified naturalization and its ramifications, feischmidt, margit ve Balázs Majtenyi. (Der.), The rise of populist nationalism: Social resentments and capturing the constitution in Hungary. Budapest and New York: Central European University Press.
  • Mudde, C. (2004). The populist zeitgeist. Government & Opposition, 39(4), 543–544.
  • Muller, J-W. (2017). Popülizm nedir?. İstanbul: İletişim Yayınları
  • OSCE (2022). Macaristan'da seçimler, Erişim Adresi: https://www.osce.org/odihr/elections/hungary
  • Otto, K., & Köhler, A. (2018). Trust in media and journalism, Empirical perspectives on ethics, norms, impacts and populism in Europe (ss. 1-18). Springer. Wiesbaden VS
  • Öymen, O. (2014). Bir propaganda silahı olarak basın. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Özçetin, B. (2018). Kitle ileti imkuramlar: Kavramlar, okullar, modeller. 1stanbul: 1letişim Yaynlar.1
  • Palonen, E. (2009). Political polarisation and populism in contemporary Hungary. Parliamentary Affairs, 62(2), 318-334. Erişim Adresi: doi:https://doi.org/10.1093/pa/gsn048
  • Pratkanis, A. ve Aronson, E. (2008). Propaganda çağı iknanın gündelik kullanımı ve suistimali (Çev. N. Haliloğlu), İstanbul: Paradigma Yay.,.
  • Reuters (2021). Dijital haber raporu 2021, Erişim Adresi: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news- report/2021
  • Reuters (2024). Erişim Adresi: https://www.reuters.com/article/hungary-election-orban-idINKBN1HG0AA/
  • Rupnik, J. (2018). The crisis of liberalism. Journal of Democracy, 29(3), 24-38.
  • Sakhnın, A., & Kazbek, K. (2021). JACOBIN. jacobinmag Erişim Adresi: https://jacobinmag.com/2021/02/belarus-protest-uprising-failure-lukashenko
  • Sansi, A., ve Nalbant, S. (2020). Bütünleşik fiziksel aktivite programının otizm spektrum bozukluğu olan ve olmayan öğrencilerin fiziksel uygunluk düzeyleri üzerindeki etkileri. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 30-39.
  • Sputnik News, (2018) Orban, Müslüman sığınmacılar için ‘istilacı’ dedi. Erişim adresi https://tr.sputniknews.com/avrupa/201801091031731266-orban-musluman-siginmaci-istilaci-dedi/
  • Süslü G. (2020). Bireylerin çocukluk çağı travmalarının duygusal zeka düzeyleri ve kişiler arası iletişim tarzları ile ilişkilerinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi
  • Szabó, G. (2019). Populism in Hungary, A study of the Fidesz- KDNP government of Hungary in the period between 2010 and 2019. Aalborg University. Aalborg
  • Tarhan, N. (2010). Psikolojik savaş, gri propaganda. (13. Baskı). İstanbul: Timaş Yayınları.
  • The New York Times, (2019). Erişim Adresi: https://www.nytimes.com/2019/12/13/arts/hungary-theater- orban.html
  • Trading Economics. (2018). Hungary minimum wages. Erişim Adresi: https://tradingeconomics.com/hungary/minimum-wages
  • Trading Economics. (2018). Hungary unemployment rate. Erişim Adresi: https://tradingeconomics.com/hungary/unemployment-rate
  • Tunca, E. A., ve Avtürk Koldaş, N. (2019). İletişim perspektifinden siyasal iletişim ve seçim kampanyaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8(4), 2785 - 2809.
  • Waller, L. (2016). Viktor Orbán. Erişim adresi: https://www.politico.eu/list/politico-28/viktor-orban/
  • Welch, D. (2019). Propaganda güç ve ikna. C. 2. İstanbul: İnkılap Kitapevi.
  • Yabancı, B. (2018). Avrupa’nın çeperinde popülizm: Türkiye, doğu Avrupa ve Balkanlar’da çoğunluk. Birikim Dergisi (354), 9-21.

Propaganda as a Model of Political Communication: Victor Orban

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 3, 1022 - 1035, 08.07.2024
https://doi.org/10.33206/mjss.1468470

Öz

It is noteworthy that Hungarian Prime Minister Victor Orban, who defines himself as a democratic but non-liberal right-wing populist leader, uses propaganda as a model in his political communication and portrays the image of an increasingly authoritarian leader. This propaganda is reinforced by anti-refugee sentiments and the idea that Christian values must be protected. Orbán has become one of the key figures in world politics with the right-wing propaganda model of political communication he uses at home and abroad, through laws and political propaganda in the line of a nationalist and patriotic leader. In this context, despite being a member of the EU, Hungary does not hesitate to defend its interests and refuses to share its power with others. This research examines the propaganda methods used by Hungarian Prime Minister Victor Orban as a political communication model. The study was conducted using the document review technique, one of the qualitative research methods. Within the scope of the process called document review in academic research, studies such as researching, finding, examining, reading, classifying, summarizing, and synthesizing previously published works on the subject of research have been carried out. As a result of the study, it is seen that Orban's political communication model, propaganda, aims to instill fear of foreigners and immigrants in the Hungarian people, where Hungary is under internal and external attacks.

Kaynakça

  • Acar, O. (2023). Siyasal propaganda bağlamında sosyal medya ve kamuoyu. Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi, 9(3), 1-14.
  • Açıkgöz, E. B. (2007). E-devlet ve iletişim teknolojileri ilişkisi: Panel eşbütünleşim analizi denemesi, Medya ve Siyaset, Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 15-17 Kasım, İzmir, 251-261.
  • Ágh, A. (2018). Decline of democracy in the ECE and the core-periphery divide: Rule of law conflicts of Poland and Hungary with the EU. Journal of Comparative Politics, 11(2).
  • Akarcalı S (2003) İkinci dünya savaşında iletişim ve propaganda. Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Altheide, D. L. (2004). Media logic and political communication. Political Communication, (21), 293–296.
  • Ateş, Ş. (2000). Bir siyasal iletişim tarzı olan propagandanın tanınması ve propaganda metinlerinin çözümlenmesi, bilig, (13), 117-135.
  • Avcı, K. (2015). Siyasal partilerin seçim kampanyaları faaliyetlerine karşı seçmenin ilgi düzeyleri: 2015 genel seçimleri örneği, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 179.
  • Aziz, A. (2003). Siyasal iletişim, Ankara: Nobel Yayınevi
  • Bayramoğlu, R. (2023). Rekabetçi otoriter rejim örneği olarak Viktor Orban siyaseti ve Avrupa Birliği’ne yansımaları. Journal of International Relations and Political Science Studies, (8), 81-97
  • Bektaş, Y. (2007). Türk öğrencilerinin İngilizce iletişim isteği. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(21).115-123
  • Bence, N. (2013). History, myth and identity: The Turan myth in Hungarian historiography and politics. Central European Political Science Review 12(2), 287-304.
  • Bilgen, E. (2017, Mayıs 27). Macaristan: Liberalizm - otoriteryanizm kavgasından demokrasi çıkar mı? Birikim Dergisi, Erişim Adresi: http://www.birikimdergisi.com/haftalik/8339/macaristan liberalizm-otoriteryanizm- kavgasindan-demokrasi-cikar-mi
  • Bozóki, A (2008) Consolidation or second revolution?: The emergence of the New Right in Hungary. Journal of Communist Studies and Transition Politics 24(2), 191–231.
  • Bricker, B. (2017). Party polarization and its consequences for judicial power and judicial independence. Eur. J. Legal Stud., 10, 161.
  • Bustikova, L., & Petra, G. (2017). The Illiberal Turnor Swerve in Central Europe?, Politics and Governance, 5(4), 166-176.
  • Cabinet Office of the Prime Minister (2016). Speech by prime Minister Viktor Orban on 15 March. Erişim Adresi: https://miniszterelnok.hu/speech-by-prime-minister viktor-orban-on-15-march/
  • Csehi, R., & Zgut, E. (2020). European politics and society. ‘We won’t let Brussels dictate us’: Eurosceptic populism in Hungary and Poland.
  • d’Appollonia, A. C. (2012). Frontiers of fear: Immigration and insecurity in the United States and Europe, Ithaca, New York: Cornell University Press.
  • Dailnews, (2024). Siyaset, Erişim Adresi: https://dailynewshungary.com/
  • Danaj, A., Lazányi, K., & Bilan, S. (2018). Euroscepticism and populism in Hungary: The analysis of the prime minister’s discourse. Journal of International Studies, 11(1), 240-247. doi:10.14254/2071-8330.2018/11-1/18
  • Demir, E. (2018). Kadınların siyasal atılımı Antalya’da AK parti ve CHP kadın kolları örneği. [Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Demir, E. (2020). Toplumsal cinsiyet bağlamında kadının siyasetteki rolü ve önemi, Tansü, Yunus Emre (Ed.), Abay Kunanbayev Anısına Türkiye ve Türk Dünyası Araştırmaları-III , (Gaziantep: İKSAD Publishing House): 833-863.
  • Dökmen Ü. (2018). Küçük şeyler 1 – deniz kabukları, 1. Baskı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Durmuş, A. (2023). Sosyal medyada propaganda: Rusya-Ukrayna savaşı örneği. AJIT-E: Academic Journal of Information Technology, 14(52), 41-69. https://doi.org/10.5824/ajite.2023.01.003.x
  • Dursun, D. (2016). Siyaset bilimi, (8. baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Erdönmez, I.Ç. (2019). İletişimin döngüsel süreci bağlamında sözlü iletişim. Uluslararası Sanat Kültür ve İletişim Dergisi, 2(1), 81-98.
  • Ergin, A.(2012). Eğitimde etkili iletişim. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Ertuğral, Y., Keçeci A.İ ve Sokullu E.C (ed.) (2018). Popülizmle dönüşen Avrupa ve Türkiye-AB ilişkilerinin geleceği, İstanbul: BİLGESAM Yayıncılık.
  • Ertürk, K. ve Şeşen, E. (2017). Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Seçim Beyannameleri: 2000’li Yıllar Üzerine Bir İnceleme. Erciyes İletişim Dergisi “Akademia”, 5(1), 60-80
  • Euronews, (01 Apr 2021). Orbán, Salvini and Morawiecki form new right-wing European alliance in Euronews. Erişim Adresi: https://www.euronews.com/my-europe/2021/04/01/or ban-salvini-and-morawiecki-form- new-right-wing-euro pean-alliance
  • Fiske, J. (2003). İletişim çalışmalarına giriş. (2. Baskı), Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Gökçe, A. F. (2013). Siyasi partilerde parti içi demokrasi ve disiplin algısı: Türkiye. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 5(9), 65-79
  • Gönenç, E. Ö. (2012). İletşimin tarihsel süreci, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (28). doi:10.17064/iüifhd.78770
  • Güllüoğlu, Ö. (2009). Halkla ilişkiler ve propaganda ilişkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 12(1-2), 505-520
  • Hellström, A. (2013). Help! The populists are coming: Appeals to the people in contemporary Swedish politics. MIM Working Paper Series, No: 13:4. Malmö, Sweden: Malmö University.
  • Işık, M. (2012). Kitle iletişim teorilerine giriş, (4. Baskı), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Jowett, S. G. ve O'donnell, V. (2014). Propaganda & persuasion. USA: Sage.
  • Karaçor, S. (2009). Yeni iletişim teknolojileri, siyasal katılım, demokrasi. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 16(2), 121- 131.
  • Kormany (2016). Speech by Prime Minister Viktor Orbán on 15 March. Erişim Adresi: http://www.kormany.hu/en/ the-prime-minister/the-prime-minister-s- speeches/speech-by-prime- minister-viktor-or ban-on-15-march
  • Körösenyi, A. ve Patkos, V. (2017). Liberal and illiberal populism: The leadership of Berlusconi and Orban. Corvinus Journal of Sociology and Social Policy, 315-337.
  • Laakso, J. (2014). Hungarian is no idioma incomparabile: The Hungarian language reform in European comparison. Hungarian Cultural Studies, E-Journal of the Ameriacan Hungarian Educators Association, (7), 320-336.
  • Liebhardt, F. (2001). The politics of memory in post-communist Hungary: Symbolic strategies and national identity. East European Politics 27(2), 219-242.
  • Lochocki, T. (2018). The rise of populism in Western Europe: A media analysis on failed political messaging, Cham: Springer Nature.
  • Moreh, C. (2019). Towards an illiberal extraterritorial political community? Hungary’s simplified naturalization and its ramifications, feischmidt, margit ve Balázs Majtenyi. (Der.), The rise of populist nationalism: Social resentments and capturing the constitution in Hungary. Budapest and New York: Central European University Press.
  • Mudde, C. (2004). The populist zeitgeist. Government & Opposition, 39(4), 543–544.
  • Muller, J-W. (2017). Popülizm nedir?. İstanbul: İletişim Yayınları
  • OSCE (2022). Macaristan'da seçimler, Erişim Adresi: https://www.osce.org/odihr/elections/hungary
  • Otto, K., & Köhler, A. (2018). Trust in media and journalism, Empirical perspectives on ethics, norms, impacts and populism in Europe (ss. 1-18). Springer. Wiesbaden VS
  • Öymen, O. (2014). Bir propaganda silahı olarak basın. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Özçetin, B. (2018). Kitle ileti imkuramlar: Kavramlar, okullar, modeller. 1stanbul: 1letişim Yaynlar.1
  • Palonen, E. (2009). Political polarisation and populism in contemporary Hungary. Parliamentary Affairs, 62(2), 318-334. Erişim Adresi: doi:https://doi.org/10.1093/pa/gsn048
  • Pratkanis, A. ve Aronson, E. (2008). Propaganda çağı iknanın gündelik kullanımı ve suistimali (Çev. N. Haliloğlu), İstanbul: Paradigma Yay.,.
  • Reuters (2021). Dijital haber raporu 2021, Erişim Adresi: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news- report/2021
  • Reuters (2024). Erişim Adresi: https://www.reuters.com/article/hungary-election-orban-idINKBN1HG0AA/
  • Rupnik, J. (2018). The crisis of liberalism. Journal of Democracy, 29(3), 24-38.
  • Sakhnın, A., & Kazbek, K. (2021). JACOBIN. jacobinmag Erişim Adresi: https://jacobinmag.com/2021/02/belarus-protest-uprising-failure-lukashenko
  • Sansi, A., ve Nalbant, S. (2020). Bütünleşik fiziksel aktivite programının otizm spektrum bozukluğu olan ve olmayan öğrencilerin fiziksel uygunluk düzeyleri üzerindeki etkileri. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 30-39.
  • Sputnik News, (2018) Orban, Müslüman sığınmacılar için ‘istilacı’ dedi. Erişim adresi https://tr.sputniknews.com/avrupa/201801091031731266-orban-musluman-siginmaci-istilaci-dedi/
  • Süslü G. (2020). Bireylerin çocukluk çağı travmalarının duygusal zeka düzeyleri ve kişiler arası iletişim tarzları ile ilişkilerinin incelenmesi. [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi
  • Szabó, G. (2019). Populism in Hungary, A study of the Fidesz- KDNP government of Hungary in the period between 2010 and 2019. Aalborg University. Aalborg
  • Tarhan, N. (2010). Psikolojik savaş, gri propaganda. (13. Baskı). İstanbul: Timaş Yayınları.
  • The New York Times, (2019). Erişim Adresi: https://www.nytimes.com/2019/12/13/arts/hungary-theater- orban.html
  • Trading Economics. (2018). Hungary minimum wages. Erişim Adresi: https://tradingeconomics.com/hungary/minimum-wages
  • Trading Economics. (2018). Hungary unemployment rate. Erişim Adresi: https://tradingeconomics.com/hungary/unemployment-rate
  • Tunca, E. A., ve Avtürk Koldaş, N. (2019). İletişim perspektifinden siyasal iletişim ve seçim kampanyaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8(4), 2785 - 2809.
  • Waller, L. (2016). Viktor Orbán. Erişim adresi: https://www.politico.eu/list/politico-28/viktor-orban/
  • Welch, D. (2019). Propaganda güç ve ikna. C. 2. İstanbul: İnkılap Kitapevi.
  • Yabancı, B. (2018). Avrupa’nın çeperinde popülizm: Türkiye, doğu Avrupa ve Balkanlar’da çoğunluk. Birikim Dergisi (354), 9-21.
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyasal İletişim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bülent Öztürk 0000-0001-5989-4721

Erken Görünüm Tarihi 25 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 8 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 15 Nisan 2024
Kabul Tarihi 9 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Öztürk, B. (2024). Siyasal İletişim Modeli Olarak Propaganda: Victor Orban. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(3), 1022-1035. https://doi.org/10.33206/mjss.1468470
AMA Öztürk B. Siyasal İletişim Modeli Olarak Propaganda: Victor Orban. MJSS. Temmuz 2024;13(3):1022-1035. doi:10.33206/mjss.1468470
Chicago Öztürk, Bülent. “Siyasal İletişim Modeli Olarak Propaganda: Victor Orban”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13, sy. 3 (Temmuz 2024): 1022-35. https://doi.org/10.33206/mjss.1468470.
EndNote Öztürk B (01 Temmuz 2024) Siyasal İletişim Modeli Olarak Propaganda: Victor Orban. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13 3 1022–1035.
IEEE B. Öztürk, “Siyasal İletişim Modeli Olarak Propaganda: Victor Orban”, MJSS, c. 13, sy. 3, ss. 1022–1035, 2024, doi: 10.33206/mjss.1468470.
ISNAD Öztürk, Bülent. “Siyasal İletişim Modeli Olarak Propaganda: Victor Orban”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 13/3 (Temmuz 2024), 1022-1035. https://doi.org/10.33206/mjss.1468470.
JAMA Öztürk B. Siyasal İletişim Modeli Olarak Propaganda: Victor Orban. MJSS. 2024;13:1022–1035.
MLA Öztürk, Bülent. “Siyasal İletişim Modeli Olarak Propaganda: Victor Orban”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 13, sy. 3, 2024, ss. 1022-35, doi:10.33206/mjss.1468470.
Vancouver Öztürk B. Siyasal İletişim Modeli Olarak Propaganda: Victor Orban. MJSS. 2024;13(3):1022-35.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155