Amaç: Solunum yolu enfeksiyon semptomları gösteren yeni tip coronavirüs (Sars-Cov-2) hastalığı
ilk defa 2019 Aralık ayında Çin’in Wuhan eyaletinde görülmüş ve 11 Mart 2020’de pandemi olduğu
ilan edilmiştir. Çalışmamızda ülkemizdeki ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC)’ndeki tıp fakültesi
öğrencilerinin COVID-19 pandemisine yönelik geliştirilen aşılar hakkında güncel bilgi düzeyleri,
yaklaşımları ve gelecekteki endişelerini belirlemeyi amaçladık.
Gereç ve Yöntemler: Türkiye ve KKTC’deki tıp fakültesi I-VI. sınıf öğrencilerinden 632 kişinin
demografik özellikleri, COVID-19 enfeksiyonuna yönelik geliştirilen aşı çalışmalarına yaklaşımları ve
aşı çalışmaları ile ilgili bilgi düzeylerini içeren 26 sorudan oluşan anket verileri 2021 Ocak-Şubat ayları
içerisinde elektronik ileti yoluyla toplanmış ve değerlendirilmiştir.
Bulgular: COVID-19’un tedavisi için ilaç bulunması durumunda 632 öğrencinin %65,8’inin aşı olmak
istediği, %70,1’inin aşılama sonrası maskesiz hayata dönemeyeceklerini düşündükleri, %59’unun aşılanma
sonrası enfekte olmaktan endişe duydukları ve %93,7’sinin ise toplumun en az yarısının aşılanması
ile toplum bağışıklığının sağlanabileceğini düşündükleri tespit edilmiştir. Öncelikle 65 yaş üzerinin
aşılanmasını gerektiğini düşünenlerin oranı %61,7, medya haberlerinden etkilenmeyenlerin oranının
%60,4 olması ile beraber aşının enfeksiyondan daha tehlikeli yan etkilerinin olmadığını düşünenlerin
oranının % 64,6 olduğu görülmüştür.
Sonuç: Tıp fakültesi öğrencilerinin COVID-19 pandemisine yönelik geliştirilen aşılar hakkındaki güncel
bilgi düzeyleri, yaklaşımları ve gelecekteki endişelerini pandemi ile mücadelede atılan adımların
belirleyeceği kanısındayız.
COVID-19 COVID-19 pandemisi COVID-19 aşı anket tıp fakültesi öğrencileri
yok
yok
yok
Aim: The new type of coronavirus (Sars-Cov-2) disease, which shows respiratory tract infection
symptoms, was first seen in Wuhan, China in December 2019 and was declared a pandemic on March 11, 2020. In our study, we aimed to determine the current level of knowledge, approaches and future concerns of medical students in our
country and the Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC) about the vaccines developed for the COVID-19 pandemic.
Material and Methods: Faculty of Medicine in Turkey and TRNC I-VI. Survey data consisting of 26 questions, including demographic
characteristics of 632 grade students, their approaches to vaccine studies developed for COVID-19 infection and their knowledge level about
vaccine studies, were collected and evaluated via electronic message in January-February 2021.
Results: In case of finding a drug for the treatment of COVID-19, 65.8% of 632 students wanted to be vaccinated, 70.1% thought they could
not return to life without a mask after vaccination, 59% were worried about being infected after vaccination, and 93% It was determined that
0.7 of them thought that herd immunity could be achieved by vaccinating at least half of the population. First of all, the rate of those who think
that the 65-year-old should be vaccinated is 61.7%, the rate of those who are not affected by the media news is 60.4%, and the rate of those
who think that the vaccine does not have more dangerous side effects than infection is 64.6%.
Conclusion: We believe that the current level of knowledge, approaches and future concerns of medical faculty students about the vaccines
developed for the COVID-19 pandemic will be determined by the steps taken in the fight against the pandemic.
COVID-19 COVID-19 vaccine survey medical school students COVID-19 pandemic
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 1 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin bilimsel yayım organıdır.
Ulusal ve uluslararası tüm kurum ve kişilere elektronik olarak ücretsiz ulaşmayı hedefleyen hakemli bir dergidir.
Dergi yılda üç kez olmak üzere Nisan, Ağustos ve Aralık aylarında yayımlanır.
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizcedir.