Bu çalışma sınıf
öğretmenlerinin matematik öğretimi için gerekli olan alan bilgisi ve pedagojik
bilgiye yönelik inançlarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada
nitel araştırma deseni ve buna uygun olarak betimsel analiz yöntemleri
kullanılmıştır. Çalışmaya Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi 3. sınıf
öğrencilerinden 4 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Çalışmanın amacı
doğrultusunda iki sınıf öğretmeni adayına matematik eğitiminde yöntem ve stratejiler,
ders planı hazırlama, program bilgisi, ölçme ve değerlendirme, öğrenci
zorlukları ve alan bilgisine yönelik yarı yapılandırılmış görüşme soruları
sorulmuştur. Alan bilgisi dışındaki sorularda öğretmen adaylarının inançlarının
yanında onların pedagojik bilgilerini ölçecek sorular da sorulmuştur. Görüşmeyi
desteklemek amacıyla öğrencilerle mikro öğretim yapılmış, böylece yöntem ve
stratejiler, program bilgisi, ölçme ve değerlendirme, öğrenci zorlukları ve
alan bilgisini kullanma düzey ve becerileri incelenmiştir. Çalışma sonunda öğretmen
adaylarının pedagojik alan bilgisine yönelik inançlarının matematik öğretimi
dersinden fazla etkilenmediği görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının
matematik eğitimini nasıl yapacaklarına dair bir fikirlerinin olmadığı ya da
var olan düşüncelerinde geçmiş yaşantılarının etkisi olduğu belirlenmiştir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |