Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSELERE KAYIT SİSTEMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 4, 9 - 20, 31.12.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı TEOG sisteminin kaldırılarak yerine uygulanan Liselere Kayıt Sistemine yönelik öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Sınava girme zorunluluğunun olmaması, öğrencilerin ikametleri doğrultusunda istedikleri 5 okuldan birini tercih edebilecek olması ve sınavın ilk kez 2018 yılında uygulanmış olması araştırma açısından önemlidir. TEOG sistemi veli ve öğrenci eleştirileri nedeniyle kaldırılıp yerine Liselere Kayıt Sistemine geçilmesiyle bu yeni uygulamadan etkilenen diğer bir kitle olan öğretmenlerin sisteme bakış açısının belirlenmesi bir gerekliliktir. Bir olgubilim çalışması olarak tasarlanan araştırmada çalışma grubunu Akdeniz bölgesinde yer alan bir il merkezinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Katılımcılardan elde edilen veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan bir yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin bir kısmı yeni sistemi olumlu olarak değerlendirirken bir kısmı sisteme yönelik olumsuz görüşler ortaya koymuşlardır. Araştırma sonucunda bulgular doğrultusunda sisteme yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aziz, A. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri. Ankara: Nobel.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdoğan, İ. (2015). Eğitimde değişim yönetimi(4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gündoğdu, K., Kızıltaş, E. ve Çimen, N. (2010). Seviye belirleme sınavına (SBS) İlişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri (Erzurum il örneği). İlköğretim Online, 9(1), 316-330.
  • İslamoğlu, A. H. ve Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. İstanbul: Beta.
  • MEB (2013). 2013-2014 eğitim–öğretim yılı ortaöğretime geçiş ortak sınavları e-kılavuzu. Alıntılanma Tarihi: 20.08.2019.
  • http://oges.meb.gov.tr/docs2104/sunum.pdfhttp://www.meb.gov.tr/sinavlar/dokumanlar/2013/kilavuz/2013_OGES_Klvz.pdf
  • MEB (2017). Bakan Yılmaz, AA Editör Masası´nda ortaöğretime geçişte yeni uygulamayı açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-yilmaz-aa-editor-masasinda-ortaogretime-geciste-yeni-uygulamayi-acikladi/haber/14882/tr
  • Ocak, G., Akgül, A. ve Yıldız, S. Ş. (2010). İlköğretim öğrencilerinin ortaöğretime geçiş sistemi’ne (OGES) yönelik görüşleri (Afyonkarahisar örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 37–55.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Celalettin Korkmaz 0000-0001-7249-1070

Münir Şahin

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Korkmaz, C., & Şahin, M. (2019). LİSELERE KAYIT SİSTEMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4), 9-20.

         14951                  27371                    19255                     21232                    19256                   .                20381                       20535                    21505                             22473                        22506                        22655                        22742                       22870                    

          31487                 31486