Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Rembrant Van Rjin'in Eserlerinde Aynasal Yansıma

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 6, 91 - 99, 30.12.2020

Öz

Görme fizyolojik olarak ışıkla başlar, ancak gördüğümüz çoğu şey (insanlar, arabalar, evler, hayvanlar, ağaçlar vb.) kendileri görünür ışık kaynağı değildir ve çevrelerine ışık yayamazlar. Bu durumda ışık kaynağı doğal olarak güneş ışığı ve ay ışığı şken yapay ışık kaynakları çeşitlilik göstermektedir. Örneğin, parlak kırmızı renkte görünen bir elma, kırmızı ışığı yansıtan ve diğer (yeşil, mavi ve sarı gibi) ışık dalga boylarını emen nispeten pürüzsüz bir yüzeye sahiptir.
Işığı ve dolayısıyla plastik anlamda ışık öğesini en etkili haliyle eserlerinde kullanan Rembrant Van Rjin ve eserleri, ışık üzerine yapılacak bir araştırmada önemli bir değer olarak kabul edilmektedir. Işığı ve dolayısıyla gölge ilişkilerini en anlamlı ve en güçlü ifadeyle göstermiş olan sanatçının eserleri üzerinden yapılan bu araştırma konu hakkında bilimsel bir açıklama getirmek açısından önem taşımaktadır.
Goya, Munch gibi ressamlara ön ayak olan sanatçı, “ışık-gölge” tekniğini kullanan bir ressam olduğu gibi kırmızı renk ve valörlerini sanat tarihi bakımından en iyi kullanan virtüözlerden biri sayılabilir. Rembrandt, portre resimlerinde de en iyi ressamlardan biridir. İnsanların ruh hallerini fırça darbeleriyle en iyi şekilde yansıtır, tarihsel kahramanları ve kişilikleri ve ayrıca mitolojik imgeleri en gerçekçi şekilde resmeder. Mitolojik konulara Ganimedos ve Proserpina olarak örnek gösterebiliriz (Hasanoğlu, 2018: 58).

Kaynakça

  • Glassner, Andrew S.. (1989). An Introduction to Ray Tracing. USA.
  • Cook Robert L., Torrance Kenneth E.. (1982). A Reflectance Model for Computer Graphics.
  • Phong, Bui Tuong. (1975). Illumination for Computer Generated Pictures.
  • Elveren, Kader. (2016). Babil Kralının Giysisini Osmanlı'dan Esinlendi.
  • Teun Baar, Hans Brettel, Maria V. Ortiz Segovia. (2015) Towards Gloss Control in Fine Art Reproduction
  • Akpınar, Nurtaç Elçi. (2013). Rembrandt Van Rjin’in Kimi Yapıtlarında Max Weber’in Protestan Ahlakı Anlayışının İzleri.Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Aydın, Civan. (2018). Hans Holbein, Rembrandt ve Lucina Freud’da Portre Bilincinin Ortaklığı. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Hasanoğlu, Tarar Alev. (1996). Barok Çağ ve İçindeki Işık Rembrandt. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul
  • Akpınar, Nurten Elçi. (2013). Rembrandt Van Rjin’in Kimi Yapıtlarında Max Weber’in Protestan Ahlakı Anlayışının İzleri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul
  • Aydın, Civan. (2018). Hans Holbein, Rembrandt ve Lucian Freud’da portre Bilincinin Ortaklığı. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Yetkin, Suut Kemal. (1968). Büyük Ressamlar, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Dilim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Dilim, H. (2020). Rembrant Van Rjin’in Eserlerinde Aynasal Yansıma. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(6), 91-99.

         14951                  27371                    19255                     21232                    19256                   .                20381                       20535                    21505                             22473                        22506                        22655                        22742                       22870                    

          31487                 31486