Eğitim-Öğretim Faaliyetlerinde Teknolojinin Kullanımı ve Teknolojinin Sağladığı Yararlar
Yıl 2020,
Cilt: 4 Sayı: 6, 100 - 109, 30.12.2020
Duygu Elvan
,
Halil Mutlubaş
Öz
Toplumun gelişmesinde eğitim ve öğretim önemli bir rol oynar. Kaliteli bir eğitim ancak nitelikli öğretmenler ile sağlanır. Öğretmenler toplumun ihtiyaçlarına göre öğretim faaliyetlerini geliştirip, modern dünyaya göre eğitim stratejileri belirlemelidir. Modern eğitimin amacı; eleştirel düşünce yapısına sahip, bilgiye ulaşmada teknolojiden yararlanan, öğrendiği bilgiyi kullanan ve oluşan problemlere çözüm üretebilen bireyler yetiştirebilmektir. Bu amaca ulaşabilmek için öğretmenlerin gelişen teknolojiye ayak uydurmaları ve kendilerini sürekli geliştirmeleri gerekmektedir. Öğretmenler, öğretim teknolojilerindeki ve eğitim teknolojilerindeki gelişmeleri takip etmeli, araç ve gereç kullanma becerilerini geliştirerek öğrencilere kalıcı öğrenme ortamı sağlamalıdır. Bu çalışmanın amacı; eğitim ve öğretim faaliyetleri alanında teknolojinin etkisini incelemek ve çağdaş eğitim anlayışına göre yetiştirilecek öğretmenlerin özelliklerini açıklamaktır.
Kaynakça
- Alkan, C. (2019). Eğitim Teknolojileri Araştırmaları "Radyo ve Televizyonun Diğer Eğitim Ortamlarıyla Birlikte Kullanılması". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 19 (1) , 9-26. DOI: 10. 1501.
- Aktay, S, Keski̇n, T. (2016). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) İncelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2 (3) , 27-44. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ekuad/issue/28248/300311.
- Arat, T, Bakan, Ö. (2014). Uzaktan Eğitim ve Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14 (1-2) , 363-374. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/selcuksbmyd/issue/11302/135148.
- Alım, M. (2011). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (ÖTMG) Dersinin Önemi ve Öğretim Sürecine İlişkin Öneriler . Doğu Coğrafya Dergisi, 12 (17), 243-262 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunidcd/issue/2442/31155.
- Alpar, D, Batdal, G, Avcı, Y. (2007). Öğrenci Merkezli Eğitimde Eğitim Teknolojileri Uygulamaları. Banan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 9-31.
- Angeli, C, Howard, S. K, Ma, J, Yang, J, Kirschner, P.A. (2017). Data mining in educational technology classroom research: Can it make a contribution?, Computers & Education, 113, 226-242. Retrieved from https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.05.021.
- Afyon Kocatepe Üni. Eğitim Fakültesi. (2020). https://afegitim.aku.edu.tr/ogrencilerin-gelistirdigi-materyal-ornekleri/ adresinden erişildi.
- Betrus, A.K., Molenda, M., (2002), Historical Evolution of Instructional Technology in Teacher Education Programs. Techtrends For Leaders in Education and Training, 46 (5), 18-21.
- Bi̇rcan, H , Eleroğlu, H , Arslan, R , Ersoy, M . (2018). Cumhuriyet Üniversitesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimde Sunulan Derslere Yönelik Bakış Açısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5 (12) , 91-100. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/41905/505237
- Brubacher, J, Oğuzkan, A. (2019). Eğitimde Amaçlar. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 16 (2) , 203-208. DOI: 10. 1501.
- Can, Ş., Kaymakçı, G. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4 (34), 47–57. http://www.asosjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=6546&Detay=Ozet.
- Darling-Aduana J, Heinrich, C. J. (2018). The role of teacher capacity and instructional practice in the integration of educational technology for emergent bilingual students, Computers & Education, 126, 417-432. Retrieved from https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.08.002.
- Deryakulu, D. (2019). Eğitim Teknolojisi, İletişim, Öğrenme. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24 (2) , 527-531. DOI: 10. 1501.
Ergi̇n, A. (2019). Hizmet İçi Eğitim Birimlerinde Eğitim Teknolojisi Uzmanlık Hizmetleri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 22 (1) , 169-178. DOI: 10. 1501.
- Gökmen, Ö, Duman, İ, Horzum, M. (2016). Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (3), 29-51. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/34059/376987
- Harita Genel Müdürlüğü, (2020). https://www.harita.gov.tr/kategori-14-ucretsiz-urunler.html adresinden erişildi.
- Hızal, A. (2019). Eğitim Teknolojisinde Eğitim Ortamları Merkezleri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 16 (2), 147-174. DOI: 10. 1501.
Karasar, N. (2019). Eğitimde Yenileştirme Yaklaşımları ve Araştırma Eğitimi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 15 (1) , 260-264. DOI: 10. 1501.
- Kökhan, S, Özcan, U. (2018). 3D Yazıcıların Eğitimde Kullanımı. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 2 (1), 80-85. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/bestdergi/issue/37869/437548.
- Merveyemen, (2020). https://merveyemen.wordpress.com/2013/05/09/59/ adresinden erişildi.
- Numânoğlu, N. (2019). Eğitimde Yeni Teknolojiler ve Çoklu Ortam. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26 (1), 219-226. DOI: 10. 1501.
- Özonur, M, Kamışlı, H. (2019). Mesleki Eğitimde Ders Çalışma Yaklaşımlarının Belirlenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 723-733. DOI: 10. 17494.
- Simon, Y. R. (1983). Pursuit of happiness and lust for power in technological society. In Philosophy and Technology, (Ed. Mitcham & R. Mackey). New York: Free Press.
- Şahi̇noğlu, A, Sağlam Arslan, A. (2019). Eğitimde Mentörlük Uygulamaları. Online Science Education Journal, 4 (2), 183-195. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ofed/issue/50430/601165
- Şahi̇n, M, Arslan Namlı, N. (2019). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanma Tutumlarının İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23 (1), 95-112 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tsadergisi/issue/44605/432280
- Tezci̇, E. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimde Bit Kullanımına İlişkin Özgüven Düzeyleri. Education Sciences, 5 (3), 981-992. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsaedu/issue/19823/212304.
- TRT Haber, (2020). https://www.trthaber.com/haber/egitim/fatih-projesinde-son-durum-168376.html adresinden erişildi.
- Ulaş, A, Ozan, C. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Açısından Yeterlilik Düzeyi?. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (1) , 63-84. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ataunisosbil/issue/2825/38166.
- Uzunboylu, H, Eki̇zoğlu, N , Eki̇zoğlu, A . (2009). Eğitim Teknolojileri Merkezlerinin İşlevlerine İlişkin Eğitimcilerin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37 (37), 159-173. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7801/102235.
- Varış, F. (2019). Milli Eğitimde Birkaç Kritik Sorun. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22 (1) , 1-6. DOI: 10. 1501.
- Yanguas, M. L. (2020). Technology and educational choices: Evidence from a one-laptop-per-child program, Economics of Education Review, 76, 101984. Retrieved from https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2020.101984.
- Yılmaz, M. (2007). Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Teknoloji Eğitimi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (1), 155-167.
- Yılmaz, M. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersini Yürüten Öğretim Elemanlarına İlişkin Görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (4), 1377-1387. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jss/issue/24241/256986.