In this study, it has been aimed to examine happiness in terms of gender, psychological resilience and emotional intelligence. The study was carried out with 238 students aged between 19-22 years and studying different departments of Uludağ University. 77% (184) of the participant students are female and 22% (53) are male. To collect data, the Oxford Happiness Questionnaire (Short-Form), Resilience Scale for Adults and the Schutte Emotional Intelligence Scale were used. In the study, t-test and multiple regression analysis were used to analyze the data. The results of the study showed that female university students have a higher point of “perception of future” and “social resources” sub-dimensions of psychological resilience and “utilization of emotions” sub-dimensions of emotional intelligence than male. Multiple regression analysis results, explained that “perception of future” and “social resources” sub-dimensions of psychological resilience and emotional intelligence have an important effect (41,5%) on happiness.
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinde mutluluğun cinsiyet, psikolojik dayanıklılık ve duygusal zeka açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemini Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 19-22 yaş arası 184 (%77) kadın, 53 (%22) erkek olmak üzere toplam 238 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri Oxford Mutluluk Ölçeği (Kısa Formu), Yetişkinler İçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği, Schutte Duygusal Zeka Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları kadın üniversite öğrencilerinin psikolojik dayanıklılık değişkeni alt boyutlarından “gelecek algısı ve sosyal kaynaklar” ile duygusal zeka değişkeni alt boyutlarından “duyguların kullanımı” puan ortalamaları, erkeklerin puan ortalamalarından anlamlı derecede daha yüksek olduğunu göstermiştir. Yapılan çoklu regresyon analizi ile mutluluk ölçeğindeki %41,5’lik değişimin, duygusal zeka ve psikolojik dayanıklılığın “kendilik algısı” ile “sosyal kaynaklar” alt boyutları tarafından açıklandığı bulgusu elde edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 6 |
.