Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZEL OKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ALGILARININ İNCELENMESİ

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 8, 85 - 95, 31.12.2021

Öz

İnsan dünyaya geldiği andan itibaren yaşamını sürdürmek için çalışmak zorunda kalmıştır. Hayatın amacı çalışarak mutlu bir yaşam sürdürmek için olmuştur. Bu yüzden geçmişten günümüze gelinene kadar farklı sektörler ortaya çıkmıştır. Bu sektörler arasında özel okullar yer almaktadır. Günümüzde bulunan özel okullarda yüzlerce öğretmen hizmet vermektedir. Fakat özel okulların çalışma koşulları, maaş aralığı, tatil süresi gibi koşullar kamu sektörüne göre biraz daha kısıtlı olduğundan özel okullarda çalışan öğretmenlerin çoğu bu süreçten memnun olmadıkları için mutlu da olamıyorlar. Bunun için özel okul çalışanları için şartların iyileştirilmesi gerekir. Özel okullardaki öğretmenler için şartlar iyileştirilirse öğretmenler daha istekli bir şekilde çalışarak çalışma hayatlarından mutlu olurlar. Bunun yanında eğitim süreci de daha verimli hale gelir. Fakat günümüzde özel okullarda çalışan öğretmenlerin kamu sektörüne göre mutluluk algılarının geri planda kaldığını söyleyebiliriz. Bu çalışmada özel okul öğretmenlerine yönelik olup toplam üç aşamadan oluşacaktır. Birinci aşamada giriş bölümünden başlayarak problem durumu, araştırmanın amacı, önemi gibi bilgilere, ikinci aşamada konu taraması ve içeriğe, üçüncü bölümde de yöntem, bulgular, sonuç kısmına yer verilerek çalışma tamamlanacaktır.

Destekleyen Kurum

MEB

Proje Numarası

101

Kaynakça

  • Bulut, A. (2015). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Örgütsel Mutluluk Algılarının İncelenmesi: Bir Norm Çalışması. Doktora Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bulut, A. (2020): Eğitim Kurumlarında Yönetsel Tarz ve Örgütsel Mutluluk Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Uşak Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • İnce, M. ve Gül, H. (2005). Yönetimde Yeni Bir Paradigma: Örgütsel Bağlılık. Konya: Çizgi Kitapevi.
  • Meyer, J. P. ve Allen, N. J. (1991). A three component conceptualization of organizational commitment. Human Resource Management Review, 1(1), 61-98.
  • Özdemir, L. ve Sarıoğlu Uğur, S. (2013). Çalışanların “örgütsel ses ve sessizlik” algılamalarının demografik nitelikler açısından değerlendirilmesi: Kamu ve özel sektörde bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(1), 257-281.
  • Şimşek, E. ve Aktaş, H. (2014). Örgütsel sessizlik ile kişilik ve yaşam doyumu etkileşimi: Kamu sektöründe bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 121-136.
  • Uçar, Z. (2016). Örgütlerde yaşanan sessizlik olgusunun kişisel özellikler bağlamında araştırılması: Nitel bir çalışma. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(1), 311-342.
  • Weng, Q., McElroy, J. C., Morrow, P. C. ve Liu, R. (2010). The relationship between career growth and organizational commitment. Journal of Vocational Behavior, 77 (3), 391-400.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Baskı 0000-0001-8301-3365

Proje Numarası 101
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Baskı, H. (2021). ÖZEL OKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ALGILARININ İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 85-95.

         14951                  27371                    19255                     21232                    19256                   .                20381                       20535                    21505                             22473                        22506                        22655                        22742                       22870                    

          31487                 31486