Bu çalışmanın amacı; İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü (İMEM) yöneticilerinin liderlik stillerine ilişkin okul yöneticilerinin algılarını ölçerek iş doyumu düzeyleri ile ilişkisini ortaya koymaktır. Bu araştırma nicel bir araştırma olup, ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 Eğitim-öğretim yılında Manisa Yunusemre ilçesinde resmi okullarda görev yapan farklı kademelerde çalışan 184 yönetici oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, “Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği”, “Minnesota İş Doyumu Ölçeği" ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda Okul yöneticilerince İMEM yöneticileri en çok dönüşümcü liderlik stilinde algılanmaktadır. Demografik değişkenlerinden mesleki kıdem dışındaki değişkenlerde İMEM yöneticilerinin sergiledikleri liderlik davranışları algılarında bir farklılık bulunmamıştır. Okul yöneticilerinin genel olarak işlerinden memnun olduğu görülmüştür. Demografik değişkenlerde yaş ve mesleki kıdem dışındaki değişkenlerde okul yöneticilerinin iş doyumlarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. İMEM yöneticilerinin sergiledikleri liderlik stilleri ile okul yöneticilerinin iş doyumları arasında anlamlı ilişki saptanmıştır.
Okul yöneticisi ilçe milli eğitim müdürlüğü yöneticisi liderlik stilleri iş doyumu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 11 |
.