Reklamlar günlük hayatımızın bir parçasıdır ve belirli mesajlar iletirler. Bu şekilde, bir kültürün içinde barınan değerler, tutumlar ve paylaşılan bilgiyle ilgilenirler. Bu bağlamda, mevcut çalışma Nike'ın "Dream Crazier" adlı reklamının eleştirel söylem analizine odaklanmaktadır. Mevcut çalışma, Nike'ın "Dream Crazier" reklamında gerçekte ne söylendiğini ve bir fikri tasvir etmek için hangi dilsel özelliklerin ve araçların kullanıldığını incelemeyi amaçlamaktadır. Dahası, mevcut çalışma metnin üretim ve alımlama bağlamına ve reklam ile daha geniş toplumsal süreçler ve ideolojiler arasındaki ilişkiyi Fairclough'un çerçevesine dayanarak değerlendiren bağlam analizine odaklanmaktadır. Mevcut çalışmada analiz edilen reklam, doğrudan kadın sporculara yönelik cinsiyet ayrımcılığına ve cinsiyet yanlılığına dikkat çekmekte ve dolaylı olarak cinsiyeti sporla kavramsallaştırmaktadır. Bu reklamdaki hedef mesaj eşitliğe odaklanmış olsa da aslında cinsiyet ayrımcılığı yapılmaktadır. Başka bir deyişle, reklam erkek sporcuların tercih ettiği sporları benimseyerek ve kadınları erkek sporcu gibi davranmaya yönlendirerek cinsiyet ayrımcılığı yapmaktadır.
Advertisements are a part of our daily lives, and they convey certain messages. In this way, they deal with values, attitudes, and shared knowledge that compromise a culture. In this regard, the current study focuses on critical discourse analysis of an advertisement which is titled as Nike’s “Dream Crazier’’. The present study aims to look at what is actually being said in Nike’s “Dream Crazier’’ ad and what linguistic features and devices have been used to depict an idea. Furthermore, the present study focuses on the context of production and reception of the text and the analysis of context which assesses the relationship between the ad and broader social processes and ideologies based on Fairclough’s framework. The advertisement analysed in the present study directly draws attention to gender discrimination and gender bias toward women athletes and indirectly it is conceptualizing gender with sport. Although the target message in this ad is concentrated on equality, in fact, gender discrimination is made. In other words, the ad makes gender discrimination by embracing the sports that are preferred by male athletes, and by directing women to act as male athletes.
Discourse media discourse critical discourse analysis asvertising
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgi Etkileşimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 15 |
.