Bu araştırmada, öğrencilerin fizikteki problem çözme becerilerine yönelik tutumlarının 4 yıllık ortaöğretim hayatları boyunca nasıl bir değişim ve gelişim gösterdiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel türde ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarını Ege bölgesinin bir ilinde ortaöğretim kurumlarında 2011-2012 güz döneminde öğrenim gören ortaöğretim 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin fizik problemlerini çözmeye yönelik tutumlarını ölçmek için 5'li Likert tipi Fizik Problemlerini Çözmeye Yönelik Tutum Ölçeği (FPÇYT) kullanılmıştır. Ölçeğe ait güvenirlik çalışması sonucunda Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı .96 olarak bulunmuştur. Araştırmanın verileri frekans, yüzde, ortalama, standart sapma ve çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) ve izleme testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda cinsiyet değişkenine göre, kız ve erkek öğrencilerin problem çözme tutumları arasında erkek öğrencilerin lehine; fizik dersinde daha başarılı öğrenciler ile başarısı düşük öğrencilerin fizik problemlerini çözmeye yönelik tutumları arasında başarılı öğrencilerin lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu; bununla beraber sınıf düzeyi arttıkça öğrencilerin fizik problemlerini çözmeye yönelik tutumlarında düşme olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Fizik Öğretim Programı, Problem Çözme Becerisi, Tutum.
Abstract
In this research, the objective was to determine how the students' attitudes towards solving problems in physics changed and improved throughout their 4-year secondary school lives. The participants of the research which was conducted using relational survey method in descriptive type are the students studying at 9, 10, 11 and 12th grades in the fall of 2011-2012 at a secondary school in a city in the Aegean region of Turkey. In order to measure the students' attitudes towards solving problems of physics, 5-point Likert type Scale for Attitudes towards Solving Problems of Physics was used. As a result of reliability study of the scale, Cronbach Alpha coefficient was found to be .96. As a result of the analyses, there were statistically significant differences in terms of problem solving attitudes of male and female students in favor of male students; in terms of problem solving attitudes of physics of students who were good at physics and bad at physics in favor of the ones who were good at physics. Besides, it was found out that as the level of the students increased, there was a decrease in the students' attitude towards solving problems of physics.
Key Words: Physics Curriculum, Problem Solving Ability, Attitudes.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 20 |
.