Bu çalışmada, Türkçe öğretiminin tarihsel gelişim sürecinde ilkokuma ve yazma öğretimi için kaleme alınan elifba kitapları içinde Türk toplum hayatının temel özelliklerini ve Türk dilinin güzelliklerini yansıtan atasözlerini okuma-yazma öğretiminde araç olarak kullanan şu üç eser tahlil edilecektir: Cemiyet-i Tedrisiye-i İslamiye'nin yayımladığı “Elifba Risalesi”, Konstantinidi'nin yayımladığı “Elifba-i Osmanî”, Cemil Bağdadî tarafından yazılan “Elifba-yı Osmanî yahud Medhalü'l Lisan”. Yukarıdaki üç eserde de bilinçli bir Türkçe öğretimi yöntemi sergilenmiştir. Doküman inceleme yöntemiyle bu üç eserden elde edilen veriler, günümüz okuma yazma öğretimi yöntemleriyle de karşılaştırılmış, Türkçenin öğretimi sürecinde, geçmişin ışığıyla günümüzü aydınlatan önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Okuma, Yazma, Atasözleri, Türkçe Eğitimi.
Abstract
In this study, the teaching of Turkish in the process of historical development which was written for teaching reading and writing books Elifba, the basic features of life in Turkish society, and proverbs that reflect the beauty of the Turkish language as a tool in teaching reading and writing will be analyzed using the following three works: Elifba Risalesi by published Cemiyet-i Tedrisiye İslamiye, Elifba-i Osmani published by Konstantinidi, Elifba-yı Osmanî yahud Medhalü'l Lisan by published Cemil Bağdadi.The above three works were exhibited in a conscious method of teaching Turkish. The data obtained from these three works, the method of document review, compared to today's methods of teaching reading, writing, teaching Turkish in the process of the past, suggestions was made with the light that illuminates the present.
Key Words: Reading, Writing, Proverbs, Turkish Education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 17 |
.