Abstract
In this paper, the effect of competitive strategies on firm performance is empirically inspected by considering value chain activities in Gaziantep carpeting industrial cluster. The findings of research reveal that there is no significant relationship between competitive strategies and firm performance in Gaziantep carpeting industry. The results of research suggest that in order to improve firm performance and to get sustainable competitive advantage in global markets, competitive strategies should be used resolutely and cost and differentiation strategies implemented simultaneously by decision makers.
Keywords: Competitive strategies, Carpeting, Gaziantep
Özet
Bu çalışmada, Gaziantep halıcılık sektöründe rekabet stratejilerinin işletme performansı üzerindeki etkisi değer zinciri aktiviteleri de gözönüne alınarak ampirik olarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda Gaziantep halıcılık endüstrisinde rekabet stratejileri ve firma performasları arasında belirli bir ilişkinin olmadığı ortaya çıkmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, firma performansını geliştirmek ve global pazarlarda sürdürülebilir rekabetçi stratejilerin avantajlarını elde edebilmek için karalılıkla kullanılmalı ve maliyet ve farklılaşma stratejileri karar vericiler tarafından birlikte uygulanmalıdır.
Anahtar Sözcükler: Rekabet stratejileri, Halıcılık, Gaziantep
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 7 Sayı: 14 |
.