Okumayı öğrenmek ve bunu alışkanlık haline getirerek yaşam boyunca devam ettirmek eğitimin en temel hedeflerindendir. Bu araştırmada, okumayı sevmeyen öğrencilerin okuma alışkanlığı konusundaki görüşlerine başvurularak bu etkinliği niye sevmedikleri sevmemelerine etki eden unsurlar, aile bireyleri ve arkadaşlarıyla ilişkileri ortaya konmaya çalışılmıştır. Bunun için öncelikle Dumlupınar Üniversitesinde öğrenim gören 110 öğrenciye okuyucu anketi uygulanmış, bunun sonucunda okumayı sevmeyen 23 öğrenciyle kitap ve okuma üzerine mülakat yapılmıştır. Çalışmanın sonunda, öğrencilerin görüşleri doğrultusunda okuma sevgisinin bireylere nasıl kazandırılabileceği üzerine öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Okuma alışkanlığı, Türkçe eğitimi, üniversite öğrencileri
Abstract
Learning to read and continuing it as a habit throughout life is one of the fundamental aims of education. In this research, students who do not like reading were interviewed about the reading habit and it has been put forward why they do not like reading, and they relations with they family members and friends. For this, firstly 110 students studying Dumlupinar University were given a reader questionnaire. Later, 23 students who do not like reading were interviewed about books and reading. At the end of the study, some suggestions about how individuals can get the reading habit and enjoy it have been made.
Key Words: Reading habit, Turkish language teaching, university students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 10 |
.