Bu araştırmanın amacı, genel ortaöğretimde öğretmenlerin yaptığı öğretim planlarını, okul
müdürü ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmektir. Araştırma, on dört il merkezinde
bulunan elli altı genel lisede görev yapan, okul müdürü ve çeşitli branşlardan toplam 558 öğretmen
üzerinde yürütülmüştür. Veriler, açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan anketlerle elde edilmiştir.
Verilerin çözümlenmesiyle elde edilen bulgura göre, müdür ve öğretmenler yıllık ve günlük
planları çok gerekli görmekte ve bu planların öğrenci merkezli yapılması görüşünü paylaşmaktadırlar.
Her iki grup da, bu planlar konusunda kendilerini yeterli bulmaktadır. Ancak, müdürler
öğretmenleri az yeterli bulmuşlardır. Ayrıca müdürler, öğretim planları konusundaki yardım ve
rehberlik görevini çok benimsemekle birlikte, bu görevin öncelikle müfettişlere ait olduğunu belirtmişlerdir.
Ancak, öğretmenler bu konuda yeterince yardım alamadıklarını belirtmişlerdir.
Müdür ve öğretmenler, öğretim planlarının standartlaştırılması, planların öğretmen performansını
değerlendirmede araç olarak kullanılması ve bu planların yasal zorunluluk olmaktan çıkarılması
görüşlerine fazla sıcak bakmamaktadırlar.
Araştırmada yer alan açık uçlu soruların analizinden, öğretmenlerin planlama sürecinde
karşılaştığı sorunların başında zaman yetersizliği, programların fazla yüklü olması, öğrenci özelliklerini
yeterince tanımama, bilgi eksikliği ve kaynak yetersizliğinin geldiği anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 10 |
.