BibTex RIS Kaynak Göster

GENEL ORTAÖĞRETİMDE YAPILAN ÖĞRETİM PLANLARININ OKUL MÜDÜRÜ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 10, 121 - 145, 24.01.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı, genel ortaöğretimde öğretmenlerin yaptığı öğretim planlarını, okul
müdürü ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmektir. Araştırma, on dört il merkezinde
bulunan elli altı genel lisede görev yapan, okul müdürü ve çeşitli branşlardan toplam 558 öğretmen
üzerinde yürütülmüştür. Veriler, açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan anketlerle elde edilmiştir.
Verilerin çözümlenmesiyle elde edilen bulgura göre, müdür ve öğretmenler yıllık ve günlük
planları çok gerekli görmekte ve bu planların öğrenci merkezli yapılması görüşünü paylaşmaktadırlar.
Her iki grup da, bu planlar konusunda kendilerini yeterli bulmaktadır. Ancak, müdürler
öğretmenleri az yeterli bulmuşlardır. Ayrıca müdürler, öğretim planları konusundaki yardım ve
rehberlik görevini çok benimsemekle birlikte, bu görevin öncelikle müfettişlere ait olduğunu belirtmişlerdir.
Ancak, öğretmenler bu konuda yeterince yardım alamadıklarını belirtmişlerdir.
Müdür ve öğretmenler, öğretim planlarının standartlaştırılması, planların öğretmen performansını
değerlendirmede araç olarak kullanılması ve bu planların yasal zorunluluk olmaktan çıkarılması
görüşlerine fazla sıcak bakmamaktadırlar.
Araştırmada yer alan açık uçlu soruların analizinden, öğretmenlerin planlama sürecinde
karşılaştığı sorunların başında zaman yetersizliği, programların fazla yüklü olması, öğrenci özelliklerini
yeterince tanımama, bilgi eksikliği ve kaynak yetersizliğinin geldiği anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2004). Öğretimde Planlama Uygulama Değerlendirme-Öğretimde Plan Yapma. Editör: Mehmet Gürol, Elazığ: Üniversite Kitapevi.
  • Başar, H. (1995). Öğretmenlerin Değerlendirilmesi (2. Baskı). Ankara: Personel Eğitim Merkezi Yayını.
  • Binbaşıoğlu, C. (1999). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çelik, V. (2000). Okul Kültürü ve Yönetimi. 2. Baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (1999a). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (1999b). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Eggleston, J. ( 1991). Planning and Managing For Excellence and Efficiency in Higher Education in Britain. http://www.eduref.org/plweb-cgi/fastweb?getdoc+ericdb2+ericdb+1094018+4953+wAAA+(organization) web adresinden alınmıştır. ERIC NO: ED460654.
  • Ergin, A. (1998). Öğretim Teknolojisi ve İletişim. (2. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güçlü, N. (2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş-Sistem Yaklaşımı ve Eğitim Örgütleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Gürkan, T. ve Gökçe, E. (1999). Türkiye'de ve Çeşitli Ülkelerde İlköğretim. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • İşman, A. ve Eskicumalı, A. (1999). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme. Adapazarı: Değişim Yayınları,
  • Küçükahmet, L. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. (9. Baskı). İstanbul: Alkım Yayınları.
  • MEB, (2003). Tebliğler Dergisi, 2551, (Ağustos, 2003).
  • Oelken, J. ve Lehmann, T. (2003). Eğitime Hayır'a Hayır. (Çev.: Zekeriyya Uludağ) İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Oğuzkan, Ferhan, A. (1989). Orta Dereceli Okullarda Öğretim. Ankara: Emel Matbaacılık.
  • Özçelik, D. A. (1998). Eğitim Programları ve Öğretim-Genel Öğretim Yöntemleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şişman, M. (1999). Öğretmenliğe Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. (2001). İlköğretim I. Kademe Düzeyinde Yapılan Öğretim Planlarının Değerlendirilmesi. Ankara: MEB, EARGED Yayınları,
Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 10, 121 - 145, 24.01.2014

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2004). Öğretimde Planlama Uygulama Değerlendirme-Öğretimde Plan Yapma. Editör: Mehmet Gürol, Elazığ: Üniversite Kitapevi.
  • Başar, H. (1995). Öğretmenlerin Değerlendirilmesi (2. Baskı). Ankara: Personel Eğitim Merkezi Yayını.
  • Binbaşıoğlu, C. (1999). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çelik, V. (2000). Okul Kültürü ve Yönetimi. 2. Baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (1999a). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (1999b). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Eggleston, J. ( 1991). Planning and Managing For Excellence and Efficiency in Higher Education in Britain. http://www.eduref.org/plweb-cgi/fastweb?getdoc+ericdb2+ericdb+1094018+4953+wAAA+(organization) web adresinden alınmıştır. ERIC NO: ED460654.
  • Ergin, A. (1998). Öğretim Teknolojisi ve İletişim. (2. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güçlü, N. (2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş-Sistem Yaklaşımı ve Eğitim Örgütleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Gürkan, T. ve Gökçe, E. (1999). Türkiye'de ve Çeşitli Ülkelerde İlköğretim. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • İşman, A. ve Eskicumalı, A. (1999). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme. Adapazarı: Değişim Yayınları,
  • Küçükahmet, L. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. (9. Baskı). İstanbul: Alkım Yayınları.
  • MEB, (2003). Tebliğler Dergisi, 2551, (Ağustos, 2003).
  • Oelken, J. ve Lehmann, T. (2003). Eğitime Hayır'a Hayır. (Çev.: Zekeriyya Uludağ) İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Oğuzkan, Ferhan, A. (1989). Orta Dereceli Okullarda Öğretim. Ankara: Emel Matbaacılık.
  • Özçelik, D. A. (1998). Eğitim Programları ve Öğretim-Genel Öğretim Yöntemleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şişman, M. (1999). Öğretmenliğe Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. (2001). İlköğretim I. Kademe Düzeyinde Yapılan Öğretim Planlarının Değerlendirilmesi. Ankara: MEB, EARGED Yayınları,
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Burhan Akpınar Bu kişi benim

Burhan Akpınar Bu kişi benim

Bayram Özer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Akpınar, B., Akpınar, B., & Özer, B. (2014). GENEL ORTAÖĞRETİMDE YAPILAN ÖĞRETİM PLANLARININ OKUL MÜDÜRÜ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 121-145.
AMA Akpınar B, Akpınar B, Özer B. GENEL ORTAÖĞRETİMDE YAPILAN ÖĞRETİM PLANLARININ OKUL MÜDÜRÜ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Ocak 2014;5(10):121-145.
Chicago Akpınar, Burhan, Burhan Akpınar, ve Bayram Özer. “GENEL ORTAÖĞRETİMDE YAPILAN ÖĞRETİM PLANLARININ OKUL MÜDÜRÜ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5, sy. 10 (Ocak 2014): 121-45.
EndNote Akpınar B, Akpınar B, Özer B (01 Ocak 2014) GENEL ORTAÖĞRETİMDE YAPILAN ÖĞRETİM PLANLARININ OKUL MÜDÜRÜ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5 10 121–145.
IEEE B. Akpınar, B. Akpınar, ve B. Özer, “GENEL ORTAÖĞRETİMDE YAPILAN ÖĞRETİM PLANLARININ OKUL MÜDÜRÜ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 5, sy. 10, ss. 121–145, 2014.
ISNAD Akpınar, Burhan vd. “GENEL ORTAÖĞRETİMDE YAPILAN ÖĞRETİM PLANLARININ OKUL MÜDÜRÜ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 5/10 (Ocak 2014), 121-145.
JAMA Akpınar B, Akpınar B, Özer B. GENEL ORTAÖĞRETİMDE YAPILAN ÖĞRETİM PLANLARININ OKUL MÜDÜRÜ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014;5:121–145.
MLA Akpınar, Burhan vd. “GENEL ORTAÖĞRETİMDE YAPILAN ÖĞRETİM PLANLARININ OKUL MÜDÜRÜ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 5, sy. 10, 2014, ss. 121-45.
Vancouver Akpınar B, Akpınar B, Özer B. GENEL ORTAÖĞRETİMDE YAPILAN ÖĞRETİM PLANLARININ OKUL MÜDÜRÜ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014;5(10):121-45.

.