Müşteri memnuniyetinin önem kazandığı günümüzde, müşterinin talep ettiği ürün ve hizmetleri doğru yerde, doğru zamanda ve doğru fiyattan sunmak işletmeler açısından büyük önem arz etmektedir. Bu noktada, ürün ve hizmetlerin müşterilere ulaştırılmasında etkin rol oynayan dağıtım kanallarının önemi ortaya çıkmaktadır.
Dolayısıyla bu çalışmada, müşterilere istedikleri ürün ve hizmetleri ulaştırmada çok önemli yeri olan dağıtım kanalları üzerinde durularak, dağıtım kanallarında çeşitli sebeplerle meydana gelebilen “çatışma” konusu incelenecektir. Çatışmanın türleri, nedenleri, sonuçları irdelenecek ve çatışmanın önlenmesi için yapılabilecek faaliyetler açıklanacaktır.
Anahtar Kelimeler: Çatışma, Dağıtım Kanalları, Çatışmanın Çözümlenmesi.
Abstract
In the recent years that customer satisfaction has gain importance, providing goods and services that customers demands in the right place, at the right time and at the right price have become very important for the businesses. At that point, the importance of distribution channels that play an effective role in distributing goods and services to the customers has revealed.
Therefore in this study, distribution channels that have an important place in distributing goods and services to the customers will be mentioned and conflict in distribution channels that may become with various reasons will be examined. Types of conflict, reasons and results of it and the activities that can prevent conflict will be explained.
Keywords: Conflict, Distribution Channels, Conflict Resolution.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 9 |
.