Kitle turizmine yönelik turizm ürünleri sunan gelişmekte olan ülkelerin,
uluslararası turizm pazarından aldıkları payları arttırabilmeleri deniz, güneş ve
kum (3"S) olarak adlandırılan geleneksel çekiciliklerin yanında, kültür, teknolojik
üstünlük, toplumsal hareketler gibi tüm değerlerinin pazarlamasına bağlıdır. Bu
nedenle, söz konusu ülkelerin ortaya çıkan yeni destinasyonlar ile rekabet
edebilmeleri ancak, sundukları turizm ürünlerinin farklılığı (özgünlüğü) ile
mümkündür. Bu gerçek, turistik ürün çeşitlendirmesini zorunlu hale getirmektedir.
Bu açıdan bakıldığında ürün çeşitlendirmesi, her ülkenin, bölgenin hatta yörenin
koşullarına bağlı olarak geliştirilen değer üstünlüklerinin pazarlanmasıdır. Türk
turizmini bu bağlamda zorlayan, faktörler; uluslararası sektörel gelişmeler,
çevresel faktörler, yapısal sorunlar, bölgeler arasındaki dengenin sağlanması ve
değişen tüketici ihtiyaçları olarak sıralanabilir. Bu boyutlar kapsamında, Kültür ve
Turizm İl Müdürlerinin bir turizm ürününün çeşitlendirilmesine ilişkin bakış
açılarının öğrenilmesi amacıyla hazırlanan bu çalışmada posta ile anket yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmaya bir yıllık bir süre içerisinde 47 ildeki kültür ve turizm
müdürünün katılması sağlanabilmiştir. Araştırma bulgularının analizinde,
ortalama, sıklık değerleri ve Kruskall-Wallis testinden yararlanılmıştır.
Araştırmanın ortaya çıkardığı dikkat çekici sonuç; tüm bölgelerdeki il
müdürlerinin turistik ürünün çeşitlendirilmesine etki eden faktörlere benzer önem
derecesinde (4) tercihte bulunmalarıdır. Ayrıca, algılamalarda dört ifade grubu
hariç, tüm sorularda bölgeler itibariyle her hangi bir farklılaşma görülmemiştir
(p > 0.05). Algılamaların farklılaştığı (p < 0.05) ifadeler ise, uluslararası turizm
sektöründeki gelişmeler, kapasite fazlalığı, bölgeye ekonomik canlılık sağlaması
ve hemşerilik bilincini arttırması olarak belirlenmiştir
Alternatif turizm turistik ürün Kültür ve Turizm İl Müdürleri turizmin çeşitlendirilmesi ve ürün çeşitlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 3 Sayı: 5 |
.