The aim of this study is to determine the level of corporate image in an university hospital and a training and research hospital, to determine the differences of the level of corporate image according to socio-demographic features and to evaluate the differences between two hospital. Population of the study is outpatients from a training and research hospital and a university hospital. The number of sample size is calculated by the sample size formula and stratified random sampling method according to polyclinics. Including 381 patients from training and research hospital and 375 patients from university hospital, totally 756 patients have been reached. As a result of the study, a statistically significant difference was found between the means of corporate image and patient loyalty of both hospitals. On the other hand, some descriptive characteristics of the patients caused differences on corporate image. The variables of age, marital status, education level, income level, profession, having a chronic disease, number of people living in the family and hospital admissions in the last one year were found statistically significant. So, it can be suggested that health care managers to create a corporate image based on the fact that their institutions and give importance to corporate image politics.
Bu çalışmanın amacı, Ankara'da bulunan bir üniversite ve bir eğitim ve araştırma hastanesinin kurumsal imaj düzeyini belirlemek, kurumsal imaj düzeyinin sosyo-demografik özelliklere göre farklılıklarını saptamak ve iki hastane arasındaki farklılıkları saptamaktır. Çalışmanın evrenini, Ankara'daki bir eğitim ve araştırma hastanesi ile bir üniversite hastanesinden hizmet alan poliklinik hastaları oluşturmaktadır. Örneklem sayısı, örneklem büyüklüğü formülü ile hesaplanmış ve polikliniklere göre tabakalı tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Eğitim ve araştırma hastanesinden 381 ve üniversite hastanesinden 375 kişi olmak üzere toplamda 756 kişi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, eğitim ve araştırma hastanesinin kurum imajı ortalaması orta düzeyde bulunurken, üniversite hastanesinin kurum imajı düzeyi ortalamanın üzerinde bulunmuştur. Bununla birlikte, her iki hastanenin kurum imajı ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunduğu tespit edilmiştir. Hastaların tanımlayıcı özelliklerinin kurum imajı ortalamasında farklılık oluşturup oluşturmadığını incelemek amacıyla yapılan analiz sonuçları; yaş, medeni durum, öğrenim durumu, gelir durumu, meslek, kronik hastalığa sahip olma durumu, ailede yaşayan kişi sayısı ve son 1 yıl içinde hastanelere başvuru sıklığı değişkenlerinin anlamlı; cinsiyet, ikametgah yeri değişkenlerinin istatistiksel olarak anlamsız olduğunu ortaya koymuştur. Kurumsal imaj, gerek hasta memnuniyeti gerek çalışan memnuniyeti, gerekse kurum için önem taşımaktadır. Dolayısıyla, sağlık kurumu yöneticilerine, kurum gerçeğine dayalı ve uygun iletişim yöntemleriyle hedef kitleye ulaştırabilecekleri bir kurum imajı oluşturarak kurum imajı politikalarına önem vermeleri önerilebilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 27 |
.