Bu
çalışmanın amacı Fatih Projesi kapsamındaki okullardaki matematik
öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin (TPAB) ve teknolojiyi bütünleştirme
öz-yeterliliklerinin belirlenmesi ve öğretmenlerin cinsiyet, yaş, öğretmenlik
deneyimi ve hizmet içi eğitim alıp almama gibi farklılıklarının TPAB ve TBÖY
ile ilişkileri incelenmiştir. Bu çalışma İstanbul’daki 6 farklı ilçedeki FATIH
projesi kapsamındaki okullarda çalışan 138 matematik öğretmeniyle yapılmıştır. Bu
çalışmada nicel bir araştırma yöntemi izlenmiştir. Veri toplamak için Türkçe’ye çevrilmiş TPAB-M
VE TBÖY ölçekleri kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre lise matematik
öğretmenlerinin TPAB algıları ve TBÖY orta seviyededir. Demografik sonuçlara
göre, erkek ve kadın öğretmenlerin TPAB algılarında anlamlı bir fark yokken TBÖY’lerinde
erkeler lehine anlamlı bir fark vardır. Ayrıca TPAB ve yaş arasında zayıf
negatif korelasyon bulunmasına rağmen TBÖY ve yaş arasında güçlü negatif korelasyon
bulunmuştur. Buna ek olarak lise matematik öğretmenlerinin TPAB ve öğretmenlik
deneyimleri arasında anlamlı bir fark yoktur. Fakat lise matematik
öğretmenlerinin TBÖY ve öğretmenlik deneyimleri arasında anlamlı bir fark
vardır. Daha deneyimli öğretmenler için TBÖY ortalama puanı en düşük olarak
kaydedilmiştir.
FATİH Projesi Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Matematik Öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 37 |
.