Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF THE ATTITUDE OF CLASSROOM TEACHERS TO PHYSICAL EDUCATION AND THE GAME LESSON AND THE PROBLEMS THAT THEY EXPERIENCE

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 47, 233 - 251, 28.04.2021

Öz

This study was carried out in order to reveal the attitudes towards the lesson and the problems faced by the classroom teachers who are responsible for conducting physical education and game lessons at primary school level. A total of 468 classroom teachers working in various schools in the province of Hatay voluntarily participated in the study. In the study, "Classroom Teachers' Physical Education Lesson Attitude Scale" and "Clasroom Teachers' Physical Education Lesson Problem Scale" developed by Yıldız (2010) were used. The significance level was accepted as (p) <.05. Independent sample t test was used for paired group comparisons and one-way variance analysis (Anova) test was used for comparisons of more than two groups. When the findings of the study were examined, no significant difference was found between the classroom teachers' attitudes and problem situations and the variables of gender, occupational seniority and weekly exercise time (p>.05). As a result, it was determined that the variables of gender, professional seniority and weekly exercise time did not cause a significant difference on the teachers' attitudes towards physical education and game lessons and the problems they encountered in this lesson. In addition, it was determined that while the level of perceived problems by female teachers in physical education and game lesson was higher than that of male teachers, new teachers' attitudes towards the lesson were more positive. It was also found that the attitudes of teachers who do not do exercise regularly were low and their perceptions of the problem they encountered were high.

Kaynakça

  • Alemdağ, S., Öncü, E. ve Sakallıoğlu, F. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 45-60.
  • Altun, M. (2016). İlkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi yeni öğretim programının sınıf öğretmenlerinin görüşleriyle değerlendirilmesi: Kırşehir İli örneği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 327-347.
  • Arslan, Y. ve Altay, F. (2008). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ders programı ve ders uygulamalarına ilişkin görüşleri. Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 63-79.
  • Bal’Sevich, V.K. (2005). Physical education in the schools: Ways to modernize the instruction. Russian Education and Society, 47(2), 82-91.
  • Barnes, K.C. (2002). A model health-related elementary physical education program for Saipan: Teachers’ knowledge, attitudes, and practices. (Doctoral Dissertation). University of San Diego.
  • Barney, D. &Deutsch, J. (2009). Elementary classroom teachers attitudes and perspectives of elementary physical education. Physical Educator, 66(3), 114-123.
  • Bekmezci, H. ve Özkan, H. (2015). Oyun ve oyuncağın çocuk sağlığına etkisi. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hastalıkları Dergisi, 5(2), 81-87.
  • Boyraz, C. ve Serin, G. (2015). İlkokul düzeyinde oyun temelli fiziksel etkinlikler yoluyla kuvvet ve hareket kavramlarının öğretimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1) , 89-101.
  • Bozdemir, R., Çimen, Z., Kaya, M. ve Demir, O. (2015). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersinde karşılaştıkları problemler (Tokat ili örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 221-234.
  • Can, S. ve Çava Kuru, G. (2018). İlkokul programında yer alan oyun ve fiziki etkinlikler dersinin bazı Avrupa ülkelerindeki benzer dersler ile karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 97-108.
  • Can, S. ve Çava, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokulda uygulanan oyun ve fiziki etkinlikler dersinin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 261-273.
  • Çivril Kara, R., Küçük Kılıç, S. ve Öncü, E. (2017). Sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersi hakkındaki görüşleri. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 8(15), 18-46.
  • Dağdelen, O. ve Kösterelioğlu, İ. (2015). İlkokullardaki oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 97-128.
  • Dalaman, O. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi ve oyun öğretimi dersine yönelik tutumlarının değişik faktörlerce incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(36), 59-71.
  • Darst, P., W, Pangrazi, R.P., BrusseauJr, T. &Erwin, H. (2014). Dynamic physical education for secondary school students (8th. ed.) USA:Pearson.
  • DeCorby, K., Halas, J., Dixon, S., Wintrup, L., & Janzen, H. (2005). Classroom teachers and the challenges of delivering quality physical education. The Journal of Educational Research, 98(4), 208-221.
  • Dwyer, J.J.M., Allison, K.R., Barrera, M., Hansen, B., Goldenber G.E. & Boutilier, M.A. (2003). Teachers’ perspective on barriers to implementing physical activity curriculum guidelines for school children in Toronto. Canadian Journal of Public Health, 94 (6), 448-452.
  • Esen, E. ve Mirzeoğlu, A. D. (2018). Beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan fiziksel etkinlik kartlarının akademik öğrenme zamanına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(4), 1091-1100.
  • Gander, M. J. &Gardiner, H. W. (2004). Çocuk ve ergen gelişimi. (Çev. A. Dönmez, N. Çelen ve B. Onur). B. Onur (Editör). Ankara: İmge.
  • Güven, Ö. ve Yıldız, Ö. (2014). Sınıf öğretmenlerinin oyun ve fizikî etkinlikler dersinden beklentileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 525-538.
  • Güvendi, B. ve Serin, H. (2019). Sınıf öğretmenliği adaylarının oyun ve fiziksel etkinlikler dersine yönelik tutumları ile fiziksel aktiviteye katılım motivasyonlarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 1957-1968.
  • Hazar, Z. ve Demir, G. T. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının oyun ve fiziksel etkinlikler dersine yönelik tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Human Sciences, 15(2), 1206-1215.
  • Humphries, C. & Ashy, M. (2006). “The confidence i needed”: Elementary education majors’ perceptions of teaching physical education. Teacher Development, 10 (2), 179-196.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Kazu, H. ve Aslan, S. (2016). Oyun ve fiziki etkinlikler dersinin birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi (Elazığ ili örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(1), 49-64.
  • Kim, J. & Taggart, A. (2004). Teachers’ perception of the culture of physical education: Investigating the silences at Hana primary school.Issues in Educational Research, 14(1), 69-84.
  • Koç, E. S. (2015). Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Kanada örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 263-280.
  • Lamaster, K., Mckenzie, T. L., Marshall, S. &Sallis, J. (1998). Habitual physical activity of classroom teachers: does it relate to their conduct of physical education classes? ERIC Reports-Research, 143, 1-7.
  • Matanin, M.& Collier, C. (2003). Longitudinal analysis of preservice teachers’ beliefs about teaching physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 22(2), 153-168.
  • Mckenzie, T. L., Lamaster, K. J., Sallis, J. F. & Marshall, S. J. (1999). Classroom teachers leisure physical activity and their conduct of physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 19(1), 126-132.
  • MEB (2012). https://tegm.meb.gov.tr/dosya/ogretimprogrami.pdf (erişim tarihi: 13.01.2021).
  • MEB (2018). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=443(erişim tarihi: 16.01.2020).
  • Morgan, P. & Hansen, V. (2007). Recommendations to improve primary school physical education: Classroom teachers' perspective. The Journal of Educational Research, 101(2), 99-108.
  • Morgan, P. J. & Hansen, V. (2008). Classroom teachers' perceptions of the impact of barriers to teaching physical education on the quality of physical education programs. Research Quarterly for Exercise and Sport, 79(4), 506-516.
  • Öncü, E. ve Cihan, H. (2012). Sınıf öğretmeni adayları için beden eğitimi dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 31-47.
  • Özer, D.S. ve Özer, M.K. (2001). Çocuklarda motor gelişim.Ankara: Nobel.
  • Palivec, D.K. (2005). The work of award-winning elementary physical education teachers: Amultiple case study. (Doctoral Dissertation). Minnesota University.
  • Pehlivan, Z., Dönmez, B. ve Yaşat, H. (2005). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersine yönelik görüşleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10 (3), 51-62.
  • Roth, J.F. (2005). The role of teachers’ self-efficacy in increasing children’s physical activity. (Doctoral Dissertation). Louisiana State University.
  • Sherman, C. P., Tran, C.& Alves, Y. (2010). Elementary school classroom teacher delivered physical education: Costs, benefits and barriers. Physical Educator, 67(1), 2-17.
  • Şirin, E.F. ve Bozkurt, İ. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersi ile ilgili tutum ve uygulamaları.4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu (10-11 Haziran 2005) Bildirileri,Bursa: Burfaş Ofset, s. 96-102.
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S.& Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics (Vol. 5, ss. 481-498). Boston, MA: Pearson.
  • Tekin, M. ve Özmutlu, İ. (2008). Sınıf öğretmenlerinin çeşitli değişkenlere göre eğitsel oyunlarla ilgili görüşlerinin incelenmesi. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (2-4 Mayıs 2008) Bildirileri, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, s. 34-38.
  • Tortop, Y. (2005). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersi ve eğitsel oyun uygulamaları.YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Tsangaridou, N. (2005). Classroom teachers’ reflections on teaching physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 24(1), 24-50.
  • Yıldız, Ö. (2010). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ve karşılaştıkları problemler. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz, M.O. ve Bozkurt, S. (2017). Oyun ve fiziki etkinlikler dersinin ilkokul öğrencilerinin motorik özelliklerinin gelişimine etkisi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 43-50.

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 47, 233 - 251, 28.04.2021

Öz

Bu çalışma ilkokullarda beden eğitimi ve oyun dersini yürütmekle görevli olan sınıf öğretmenlerinin derse yönelik tutumlarını ve karşılaştıkları problemleri ortaya çıkarmak amacıyla yürütülmüştür. Araştırmaya Hatay ilinde çeşitli okullarda görev yapmakta olan toplamda 468 sınıf öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada Yıldız (2010) tarafından geliştirilen ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği’’ ile ‘’Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi Problem Ölçeği’’ kullanılmış ve anlamlılık düzeyi (p)<.05 olarak kabul edilmiştir. İkili grup karşılaştırmaları için bağımsız örneklem t testi ikiden fazla grup karşılaştırmaları içinse tek yönlü varyans analizi (Anova) testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde sınıf öğretmenlerinin tutum ve problem durumları ile cinsiyet, meslekî kıdem ve haftalık egzersiz süresi değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık belirlenememiştir (p>.05). Sonuç olarak cinsiyet, meslekî kıdem ve haftalık egzersiz süreleri değişkenlerinin, öğretmenlerin beden eğitimi ve oyun dersine yönelik tutumları ve bu derste karşılaştıkları problemler üzerinde anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca kadın öğretmenlerin beden eğitimi ve oyun dersinde algıladıkları problem düzeyi erkek öğretmenlere göre daha yüksek olurken mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin derse karşı tutumlarının daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Yine düzenli olarak egzersiz yapmayan öğretmenlerin tutumlarının düşük, karşılaştıkları problem algılarının ise yüksek olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Alemdağ, S., Öncü, E. ve Sakallıoğlu, F. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 45-60.
  • Altun, M. (2016). İlkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi yeni öğretim programının sınıf öğretmenlerinin görüşleriyle değerlendirilmesi: Kırşehir İli örneği. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 327-347.
  • Arslan, Y. ve Altay, F. (2008). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ders programı ve ders uygulamalarına ilişkin görüşleri. Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 63-79.
  • Bal’Sevich, V.K. (2005). Physical education in the schools: Ways to modernize the instruction. Russian Education and Society, 47(2), 82-91.
  • Barnes, K.C. (2002). A model health-related elementary physical education program for Saipan: Teachers’ knowledge, attitudes, and practices. (Doctoral Dissertation). University of San Diego.
  • Barney, D. &Deutsch, J. (2009). Elementary classroom teachers attitudes and perspectives of elementary physical education. Physical Educator, 66(3), 114-123.
  • Bekmezci, H. ve Özkan, H. (2015). Oyun ve oyuncağın çocuk sağlığına etkisi. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hastalıkları Dergisi, 5(2), 81-87.
  • Boyraz, C. ve Serin, G. (2015). İlkokul düzeyinde oyun temelli fiziksel etkinlikler yoluyla kuvvet ve hareket kavramlarının öğretimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1) , 89-101.
  • Bozdemir, R., Çimen, Z., Kaya, M. ve Demir, O. (2015). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersinde karşılaştıkları problemler (Tokat ili örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 221-234.
  • Can, S. ve Çava Kuru, G. (2018). İlkokul programında yer alan oyun ve fiziki etkinlikler dersinin bazı Avrupa ülkelerindeki benzer dersler ile karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 97-108.
  • Can, S. ve Çava, G. (2018). Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokulda uygulanan oyun ve fiziki etkinlikler dersinin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 261-273.
  • Çivril Kara, R., Küçük Kılıç, S. ve Öncü, E. (2017). Sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersi hakkındaki görüşleri. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 8(15), 18-46.
  • Dağdelen, O. ve Kösterelioğlu, İ. (2015). İlkokullardaki oyun ve fiziki etkinlikler dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 97-128.
  • Dalaman, O. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi ve oyun öğretimi dersine yönelik tutumlarının değişik faktörlerce incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(36), 59-71.
  • Darst, P., W, Pangrazi, R.P., BrusseauJr, T. &Erwin, H. (2014). Dynamic physical education for secondary school students (8th. ed.) USA:Pearson.
  • DeCorby, K., Halas, J., Dixon, S., Wintrup, L., & Janzen, H. (2005). Classroom teachers and the challenges of delivering quality physical education. The Journal of Educational Research, 98(4), 208-221.
  • Dwyer, J.J.M., Allison, K.R., Barrera, M., Hansen, B., Goldenber G.E. & Boutilier, M.A. (2003). Teachers’ perspective on barriers to implementing physical activity curriculum guidelines for school children in Toronto. Canadian Journal of Public Health, 94 (6), 448-452.
  • Esen, E. ve Mirzeoğlu, A. D. (2018). Beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan fiziksel etkinlik kartlarının akademik öğrenme zamanına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(4), 1091-1100.
  • Gander, M. J. &Gardiner, H. W. (2004). Çocuk ve ergen gelişimi. (Çev. A. Dönmez, N. Çelen ve B. Onur). B. Onur (Editör). Ankara: İmge.
  • Güven, Ö. ve Yıldız, Ö. (2014). Sınıf öğretmenlerinin oyun ve fizikî etkinlikler dersinden beklentileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 525-538.
  • Güvendi, B. ve Serin, H. (2019). Sınıf öğretmenliği adaylarının oyun ve fiziksel etkinlikler dersine yönelik tutumları ile fiziksel aktiviteye katılım motivasyonlarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 1957-1968.
  • Hazar, Z. ve Demir, G. T. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının oyun ve fiziksel etkinlikler dersine yönelik tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Human Sciences, 15(2), 1206-1215.
  • Humphries, C. & Ashy, M. (2006). “The confidence i needed”: Elementary education majors’ perceptions of teaching physical education. Teacher Development, 10 (2), 179-196.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Kazu, H. ve Aslan, S. (2016). Oyun ve fiziki etkinlikler dersinin birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi (Elazığ ili örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(1), 49-64.
  • Kim, J. & Taggart, A. (2004). Teachers’ perception of the culture of physical education: Investigating the silences at Hana primary school.Issues in Educational Research, 14(1), 69-84.
  • Koç, E. S. (2015). Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Kanada örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 263-280.
  • Lamaster, K., Mckenzie, T. L., Marshall, S. &Sallis, J. (1998). Habitual physical activity of classroom teachers: does it relate to their conduct of physical education classes? ERIC Reports-Research, 143, 1-7.
  • Matanin, M.& Collier, C. (2003). Longitudinal analysis of preservice teachers’ beliefs about teaching physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 22(2), 153-168.
  • Mckenzie, T. L., Lamaster, K. J., Sallis, J. F. & Marshall, S. J. (1999). Classroom teachers leisure physical activity and their conduct of physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 19(1), 126-132.
  • MEB (2012). https://tegm.meb.gov.tr/dosya/ogretimprogrami.pdf (erişim tarihi: 13.01.2021).
  • MEB (2018). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=443(erişim tarihi: 16.01.2020).
  • Morgan, P. & Hansen, V. (2007). Recommendations to improve primary school physical education: Classroom teachers' perspective. The Journal of Educational Research, 101(2), 99-108.
  • Morgan, P. J. & Hansen, V. (2008). Classroom teachers' perceptions of the impact of barriers to teaching physical education on the quality of physical education programs. Research Quarterly for Exercise and Sport, 79(4), 506-516.
  • Öncü, E. ve Cihan, H. (2012). Sınıf öğretmeni adayları için beden eğitimi dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 31-47.
  • Özer, D.S. ve Özer, M.K. (2001). Çocuklarda motor gelişim.Ankara: Nobel.
  • Palivec, D.K. (2005). The work of award-winning elementary physical education teachers: Amultiple case study. (Doctoral Dissertation). Minnesota University.
  • Pehlivan, Z., Dönmez, B. ve Yaşat, H. (2005). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersine yönelik görüşleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10 (3), 51-62.
  • Roth, J.F. (2005). The role of teachers’ self-efficacy in increasing children’s physical activity. (Doctoral Dissertation). Louisiana State University.
  • Sherman, C. P., Tran, C.& Alves, Y. (2010). Elementary school classroom teacher delivered physical education: Costs, benefits and barriers. Physical Educator, 67(1), 2-17.
  • Şirin, E.F. ve Bozkurt, İ. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersi ile ilgili tutum ve uygulamaları.4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu (10-11 Haziran 2005) Bildirileri,Bursa: Burfaş Ofset, s. 96-102.
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S.& Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics (Vol. 5, ss. 481-498). Boston, MA: Pearson.
  • Tekin, M. ve Özmutlu, İ. (2008). Sınıf öğretmenlerinin çeşitli değişkenlere göre eğitsel oyunlarla ilgili görüşlerinin incelenmesi. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (2-4 Mayıs 2008) Bildirileri, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, s. 34-38.
  • Tortop, Y. (2005). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersi ve eğitsel oyun uygulamaları.YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Tsangaridou, N. (2005). Classroom teachers’ reflections on teaching physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 24(1), 24-50.
  • Yıldız, Ö. (2010). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ve karşılaştıkları problemler. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz, M.O. ve Bozkurt, S. (2017). Oyun ve fiziki etkinlikler dersinin ilkokul öğrencilerinin motorik özelliklerinin gelişimine etkisi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 43-50.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ozer Yıldız 0000-0002-2470-5457

Özgür Aktaş 0000-0002-3709-2813

Mehtap Yıldız 0000-0001-8553-7154

Hasan Mikail Yıldırım 0000-0003-0242-1485

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Yıldız, O., Aktaş, Ö., Yıldız, M., Yıldırım, H. M. (2021). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLERİN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(47), 233-251.
AMA Yıldız O, Aktaş Ö, Yıldız M, Yıldırım HM. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLERİN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Nisan 2021;18(47):233-251.
Chicago Yıldız, Ozer, Özgür Aktaş, Mehtap Yıldız, ve Hasan Mikail Yıldırım. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLERİN İNCELENMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 18, sy. 47 (Nisan 2021): 233-51.
EndNote Yıldız O, Aktaş Ö, Yıldız M, Yıldırım HM (01 Nisan 2021) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLERİN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 18 47 233–251.
IEEE O. Yıldız, Ö. Aktaş, M. Yıldız, ve H. M. Yıldırım, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLERİN İNCELENMESİ”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 18, sy. 47, ss. 233–251, 2021.
ISNAD Yıldız, Ozer vd. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLERİN İNCELENMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 18/47 (Nisan 2021), 233-251.
JAMA Yıldız O, Aktaş Ö, Yıldız M, Yıldırım HM. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLERİN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2021;18:233–251.
MLA Yıldız, Ozer vd. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLERİN İNCELENMESİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 18, sy. 47, 2021, ss. 233-51.
Vancouver Yıldız O, Aktaş Ö, Yıldız M, Yıldırım HM. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLERİN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2021;18(47):233-51.

.