Aims:
In this study, attitudes and behaviors of households in different income groups
(1-5000 TL, 5001-10000 TL, and 10001 TL and over) in the central districts of
Antalya Province (Konyaaltı, Kepez, Muratpaşa, Döşemealtı) were analyzed.
Methods and Results:
The data were obtained by face to face questionnaires and a total of 384 people
were interviewed. The data of the survey were evaluated in SPSS 22.0 package program.
As a result of the study, the average household size was 2.9 people. The
reasons why families prefer food outside the home were: deliciousness (54.40%),
having a good time with friends (48.20%), desiring to eat in different
environment (46.90%), preference of children (36.70%), being economical
(34.10%), high nutritional value (30.20%) and habit (13.80%).
Conclusions:
It was found that children are the most effective individuals in family
decision making in out-of-home food consumption and that the average monthly
fee for consumers is 207.55 TL.
Significance and Impact of
the Study: Turkey's fifth-largest city, as well as being an important
tourism center in Antalya province, when its population and society's structure
considered examination of food consumption outside the home increases the
importance of the study.
Out-of-home food consumption Consumption habits Income Antalya
Amaç: Bu çalışmada,
Antalya ili merkez ilçelerinde (Konyaaltı, Kepez, Muratpaşa, Döşemealtı) farklı
gelir gruplarında (1-5000 TL, 5001-10000 TL ve 10001 TL ve üzeri)
hanehalklarının ev dışı gıda tüketimine yönelik tutum ve davranışları analiz
edilmiştir.
Yöntem ve Bulgular: Araştırma verileri yüz yüze
anket yöntemiyle elde edilmiş ve 384 kişi ile görüşme yapılmıştır. Anket
verileri SPSS 22.0 paket programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucu
ortalama hane genişliği 2.9 kişi bulunmuştur. Ailelerin, ev dışında gıda tercih
etme nedenleri; lezzetli olması (%54.40), arkadaşları ile iyi vakit geçirmek
(%48.20), farklı ortamlarda yemek yeme isteği (%46.90), çocukların tercih
etmesi (%36.70), ekonomik olması (%34.10), besin değerinin yüksek olması
(%30.20) ve alışkanlık (%13.80) gibi kriterler olarak belirlenmiştir.
Genel Yorum: Ev dışı gıda tüketiminde
ailenin karar vermesinde en etkili bireyin çocuklar olduğu ve tüketicilerin
gıda ürünlerine harcadıkları ücretin aylık ortalama 207.55 TL olduğu tespit
edilmiştir.
Çalışmanın Önemi ve Etkisi: Türkiye’nin beşinci büyük
şehri olmasının yanında önemli bir turizm merkezi olan Antalya ilinde, gerek
nüfus gerekse toplumun yapısı düşünüldüğünde ev dışı gıda tüketiminin
incelenmesi çalışmanın önemini arttırmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |