Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YALÇIN TOSUN ÖYKÜLERİNDE GELENEKSEL ATAERKİL ERKEK VE KADIN KİMLİKLERİNİN İNŞASI

Yıl 2018, , 14 - 37, 30.12.2018
https://doi.org/10.33406/molesto.480552

Öz

Bu çalışmanın amacı, Yalçın
Tosun öykülerinden örneklerle geleneksel ataerkil kadınlık ve erkeklik
kimliklerinin inşa ediliş yollarını ortaya koymaktır. Yazara ait yazın
evreninin kısaca tanıtıldığı giriş bölümünden sonra, birinci bölümde, sünnetle
inşa edilen erkeklik kavramının ele alındığı Her Şey Tarih Oluyor (Anne,
Baba ve Diğer Ölümcül Şeyler, 2009); ikinci bölümde, altın günü için bir araya
gelen kadınların gündelik yaşamının anlatıldığı Altın Günü (Peruk Gibi Hüzünlü, 2011); üçüncü bölümde, sürekli olarak
aldatılma korkusu yaşayan bir erkek eşin şiddet eğilimini merkeze alan Bir Kocanın Gizli Defterinden (Dokunma
Dersleri, 2013); dördüncü bölümde ise, bir lokanta sahibi olan Azmi Efendi ve
kadın müşterisi arasındaki ilişkiye odaklanan Güzel Yüzlü Garsonlar (Bir Nedene Sunuldum, 2015) öyküleri
incelenmektedir. Sonuç olarak, Yalçın Tosun’un, geleneksel ataerkil erkeklik ve
kadınlık rolleriyle ilişkili unsurları doğrudan yansıtma ve bozuma uğratma gibi
yaklaşımlarla ele aldığı ve öykülerinde bu durumun birçok izine rastlandığı
fark edilmiştir. 

Kaynakça

  • Aydın, K. (2013). Peruk Gibi Hüzünlü Herkes (Çevrimiçi). http://www.dinamikgazete.com/peruk-gibi-huzunlu-herkes/ Erişim Tarihi: 7 Ekim 2013.
  • Benwell, B.; Stokoe, E. (2005). Discourse and Identity. Edinburgh, Büyük Britanya: Edinburgh University Press.
  • Butler, J. (1993). Bodies That Matter: On the Discursive Limits of “sex.” New York, ABD; Londra, İngiltere: Routledge.
  • Cameron, D. (2014). Gender and Language Ideologies. The Handbook of Language, Gender and Sexuality içinde s. 281-297. West Sussex, İngiltere: Wiley Blackwell.
  • Deleuze, G. (2003). Desert Islands and Other Texts (1953-1974) Semiotext(e). (Ed. David Lapoujade; Çev. Michael Taormina). Los Angeles, Kaliforniya: Semiotext(e) Foreign Agent Series.
  • Freud, S. (1919). Totem and Taboo: Resemblances Between the Psychic Lives of Savages and Neurotics. (Çev. A. A. Brill). Londra, İngiltere: George Routledge & Sons, Limited.
  • Hall, D. E. (2003). Queer Theories. New York, ABD: Palgrave Macmillan.
  • Hall, D. E. (2004). Subjectivity. New York, ABD; Londra, İngiltere: Routledge.
  • Hall, S. (1997). Representation: Cultural Representations and Signifying Practices. Londra, İngiltere; Kaliforniya, ABD; Yeni Delhi, Hindistan: Sage Publications.
  • Holmes, J. (2014). Language and Gender in the Workplace. The Handbook of Language, Gender and Sexuality içinde s. 433-452. West Sussex, İngiltere: Wiley Blackwell.
  • Hükümenoğlu, H. (2013). Okuma Notları: Dokunma Dersleri, Yalçın Tosun (Çevrimiçi). http://hikmethukumenoglu.com/index.php/blog /dokunmadersleri/ Erişim Tarihi: 12 Kasım 2013.
  • Kulick, D. (2014). Language and Desire. The Handbook of Language, Gender and Sexuality içerisinde s. 68-85. West Sussex, İngiltere: Wiley Blackwell.
  • Lodge, D. (1995). Hélène Cixous: Sorties. Modern Criticism and Theory: A Reader içinde s. 286-293. London and New York: Longman.
  • Mills, S. (2004). Discourse. New York, ABD; Londra, İngiltere: Routledge.
  • Tosun, H. (2015). Ötekilerin Kalemi: Yalçın Tosun (Çevrimiçi). http://kaybolandefterler.com/otekilerin-kalemi-yalcin-tosun/ Erişim Tarihi: 10 Şubat 2015.
  • Tosun, Y. (2009). Anne, Baba ve Diğer Ölümcül Şeyler. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Tosun, Y. (2011). Peruk Gibi Hüzünlü. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Tosun, Y. (2013). Dokunma Dersleri. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Tosun, Y. (2015). Bir Nedene Sunuldum. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Yalçın, M. (2015). Bir Nedene Sunuldum (Çevrimiçi). http://www.edebiyat ortami.com/Bir_Nedene_Sunuldum__Yalcin_Tosun-120.html Erişim Tarihi: 2015.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat ve Edebiyat
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Göksenin Abdal 0000-0002-7122-0516

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Abdal, G. (2018). YALÇIN TOSUN ÖYKÜLERİNDE GELENEKSEL ATAERKİL ERKEK VE KADIN KİMLİKLERİNİN İNŞASI. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 1(4), 14-37. https://doi.org/10.33406/molesto.480552
AMA Abdal G. YALÇIN TOSUN ÖYKÜLERİNDE GELENEKSEL ATAERKİL ERKEK VE KADIN KİMLİKLERİNİN İNŞASI. Molesto. Aralık 2018;1(4):14-37. doi:10.33406/molesto.480552
Chicago Abdal, Göksenin. “YALÇIN TOSUN ÖYKÜLERİNDE GELENEKSEL ATAERKİL ERKEK VE KADIN KİMLİKLERİNİN İNŞASI”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 1, sy. 4 (Aralık 2018): 14-37. https://doi.org/10.33406/molesto.480552.
EndNote Abdal G (01 Aralık 2018) YALÇIN TOSUN ÖYKÜLERİNDE GELENEKSEL ATAERKİL ERKEK VE KADIN KİMLİKLERİNİN İNŞASI. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 1 4 14–37.
IEEE G. Abdal, “YALÇIN TOSUN ÖYKÜLERİNDE GELENEKSEL ATAERKİL ERKEK VE KADIN KİMLİKLERİNİN İNŞASI”, Molesto, c. 1, sy. 4, ss. 14–37, 2018, doi: 10.33406/molesto.480552.
ISNAD Abdal, Göksenin. “YALÇIN TOSUN ÖYKÜLERİNDE GELENEKSEL ATAERKİL ERKEK VE KADIN KİMLİKLERİNİN İNŞASI”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 1/4 (Aralık 2018), 14-37. https://doi.org/10.33406/molesto.480552.
JAMA Abdal G. YALÇIN TOSUN ÖYKÜLERİNDE GELENEKSEL ATAERKİL ERKEK VE KADIN KİMLİKLERİNİN İNŞASI. Molesto. 2018;1:14–37.
MLA Abdal, Göksenin. “YALÇIN TOSUN ÖYKÜLERİNDE GELENEKSEL ATAERKİL ERKEK VE KADIN KİMLİKLERİNİN İNŞASI”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 4, 2018, ss. 14-37, doi:10.33406/molesto.480552.
Vancouver Abdal G. YALÇIN TOSUN ÖYKÜLERİNDE GELENEKSEL ATAERKİL ERKEK VE KADIN KİMLİKLERİNİN İNŞASI. Molesto. 2018;1(4):14-37.