Bu çalışmanın amacı, Yalçın
Tosun öykülerinden örneklerle geleneksel ataerkil kadınlık ve erkeklik
kimliklerinin inşa ediliş yollarını ortaya koymaktır. Yazara ait yazın
evreninin kısaca tanıtıldığı giriş bölümünden sonra, birinci bölümde, sünnetle
inşa edilen erkeklik kavramının ele alındığı Her Şey Tarih Oluyor (Anne,
Baba ve Diğer Ölümcül Şeyler, 2009); ikinci bölümde, altın günü için bir araya
gelen kadınların gündelik yaşamının anlatıldığı Altın Günü (Peruk Gibi Hüzünlü, 2011); üçüncü bölümde, sürekli olarak
aldatılma korkusu yaşayan bir erkek eşin şiddet eğilimini merkeze alan Bir Kocanın Gizli Defterinden (Dokunma
Dersleri, 2013); dördüncü bölümde ise, bir lokanta sahibi olan Azmi Efendi ve
kadın müşterisi arasındaki ilişkiye odaklanan Güzel Yüzlü Garsonlar (Bir Nedene Sunuldum, 2015) öyküleri
incelenmektedir. Sonuç olarak, Yalçın Tosun’un, geleneksel ataerkil erkeklik ve
kadınlık rolleriyle ilişkili unsurları doğrudan yansıtma ve bozuma uğratma gibi
yaklaşımlarla ele aldığı ve öykülerinde bu durumun birçok izine rastlandığı
fark edilmiştir.
Cinsiyet kimliği cinsiyet söylemi yeni Türk edebiyatı kısa öykü Yalçın Tosun
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |