Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOCUK VE GENÇLER İÇİN İSPANYOL POLİSİYESİ

Yıl 2020, , 203 - 212, 05.02.2020
https://doi.org/10.33406/molesto.667875

Öz

Bu çalışmada çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi ve bu süreçte polisiye romanın çocuk edebiyatına nasıl dahil olduğu, polisiye öykü ve romanların neden uzunca bir süre edebiyat eleştirmenleri tarafından ucuz edebiyat olarak kabul gördüğü, çocuk edebiyatının da başlangıçta neden aynı eleştiriye maruz kaldığı ve kısa bir süre sonra çocuk ve gençlerin eğitimi için kullanılabilecek değerli bir kaynağa nasıl dönüştüğü hakkında bilgi verilecektir. Çağımızda polisiye romanlar, içinde bulunulan toplumun kültürel ve siyasi yapısının yanında tarihi dokusu hakkında da bilgi verilebilen bir baş ucu kitabı özelliği taşımaktadır. Aynı zamanda çocuk ve gençlerin yabancı dil öğrenimi için polisiye roman okumaları tavsiye edilmektedir. Çalışmamızın asıl amacı çocuk ve gençlerin neden polisiye okuması gerektiğini açıklayabilmektir.

Kaynakça

  • Bravo-Villasante, Carmen (1989) Ensayos de literatura infantil. Murcia: Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Murcia.
  • Cela, Jaume ve diğerleri (1989) “La buena novela siempre llama dos veces, y hasta más.” Cuadernos de literatura infantil y juvenil, Año 2, Número 7. (s. 28-33)
  • Colmeiro, Jose F. (1994) La novela policiaca española: teoría e historia crítica. Barcelona: Anthropos.
  • Demirbağ, Fehmi (2019) Yeniden Osmanlı. İstanbul: Akis Kitap.
  • Huerta Calvo, Javier (2012) “El Teatro de los Niños, de Jacinto Benavente.” El teatro Español en el siglo XXI. Don Galán Revista de Investigación Teatral, Número 2. (s. 1-9)
  • Martínez Menchén, Antonio ve diğerleri (2017) Historia portátil de la literatura infantil y juvenil. Zaragoza: Prensas de la Universidad de Zaragoza.
  • Neydim, Necdet (1998) Çocuk ve Edebiyat: Çocukluğun Kısa Tarihi Edebiyatta Çocuk Figürleri. İstanbul: Melisa Matbaası. (s.12-14)
  • Reyes Torres, Agustín (2011) “A Pedagogical Approach to Detective Fiction.” International Education Studies, Vol. 4, No. 5. (s. 33-38) Sánchez Ortiz, César ve diğerleri (2016) Prohibido leer: La censura en la literatura infantil y juvenil contemporánea, Cuenca: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Castilla-La Mancha.
  • Sever, Sedat (2008) Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem.
  • Vásquez Vargas, Magdalena (2003) “La actual narrativa infantil y juvenil española.” Filología y Lingüística XXIX (1). (s. 61-84)
  • Yazıcı Çangur, Melike (2017) “İspanyol Edebiyatında Suç Romanına Genel Bakış.” SOBİDER, Yıl: 4, Sayı: 17; Aralık 2017. (s. 543-548)
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat ve Edebiyat
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melike Yazıcı Çangur

Yayımlanma Tarihi 5 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Yazıcı Çangur, M. (2020). ÇOCUK VE GENÇLER İÇİN İSPANYOL POLİSİYESİ. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 3(1), 203-212. https://doi.org/10.33406/molesto.667875
AMA Yazıcı Çangur M. ÇOCUK VE GENÇLER İÇİN İSPANYOL POLİSİYESİ. Molesto. Şubat 2020;3(1):203-212. doi:10.33406/molesto.667875
Chicago Yazıcı Çangur, Melike. “ÇOCUK VE GENÇLER İÇİN İSPANYOL POLİSİYESİ”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 3, sy. 1 (Şubat 2020): 203-12. https://doi.org/10.33406/molesto.667875.
EndNote Yazıcı Çangur M (01 Şubat 2020) ÇOCUK VE GENÇLER İÇİN İSPANYOL POLİSİYESİ. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 3 1 203–212.
IEEE M. Yazıcı Çangur, “ÇOCUK VE GENÇLER İÇİN İSPANYOL POLİSİYESİ”, Molesto, c. 3, sy. 1, ss. 203–212, 2020, doi: 10.33406/molesto.667875.
ISNAD Yazıcı Çangur, Melike. “ÇOCUK VE GENÇLER İÇİN İSPANYOL POLİSİYESİ”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 3/1 (Şubat 2020), 203-212. https://doi.org/10.33406/molesto.667875.
JAMA Yazıcı Çangur M. ÇOCUK VE GENÇLER İÇİN İSPANYOL POLİSİYESİ. Molesto. 2020;3:203–212.
MLA Yazıcı Çangur, Melike. “ÇOCUK VE GENÇLER İÇİN İSPANYOL POLİSİYESİ”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi, c. 3, sy. 1, 2020, ss. 203-12, doi:10.33406/molesto.667875.
Vancouver Yazıcı Çangur M. ÇOCUK VE GENÇLER İÇİN İSPANYOL POLİSİYESİ. Molesto. 2020;3(1):203-12.