Türkiye'de dini yayıncılık bugüne kadarki en parlak evresini yaşamaktadır. Ancak diğer dini medyadan farklı olarak ve sunduğu çeşitliliğe rağmen, hala yeterince incelenmemiş bir alandır. Bu makale, dini yayıncılığın formlarından biri olan televanjelizmi, Adnan Oktar'ın A9 TV kanalına yakından bakarak çözümlemeyi amaçlamaktadır. Adnan Oktar'ın televangelist pratiğinin dini yayıncılığın marjininde durduğunu ve diğer İslami televangelistlerden birçok yönüyle ayrıldığını savunuyorum. Bu makalede, Adnan Oktar'ın televangelist pratiğini hem görsel hem de söylemsel açıdan çözümlüyorum.
televanjelizm dini yayıncılık kült popüler İslam Türk televizyonu
Currently, religious broadcasting in Turkey is having its heyday. Despite the variety it offers, religious broadcasting remains an under-investigated topic unlike other religious media. This paper aims to provide an analysis of a particular form of religious broadcasting, televangelism, with a closer investigation of Adnan Oktar's television channel A9 TV. I argue that Adnan Oktar's televangelist practice stands at the margin of religious broadcasting and differs from other Islamic televangelists in various ways. In this paper, I analyse both visual and discursive characteristics of Oktar's televangelist practice.
televangelism religious broadcasting cult popular Islam Turkish television
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler (Tema) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 - Pop İslam |