This study aims to classify all the obligatory and elective courses in the curricula of undergraduate new media departments in Turkey and quantitatively examine the general trends in higher education. In the field of digital/new media, which is regarded as a part of creative industries, classified advertisements in the sector have also been examined in order to present how much these tendencies in higher education overlap with the tendencies in the sector from a certain point of view. Within the scope of this study, classified advertisements were regarded as one of the indicators of sector expectations. Document analysis and content analysis methods were used together in the research. As a result of the research, it was found that certain higher education institutions, which claim to raise individuals to be employed in the field of digital media, would be useful to consider the expectations of the sector when carrying out curriculum development studies. It is also believed that in addition to this quantitative study which claims to be a beginning, it is necessary to conduct qualitative research using different methods such as in-depth interviews with all stakeholders to provide a more detailed analysis of general trends in higher education and sector in the future.
new media education higher education curriculum creative industries digital media
Bu çalışma, Türkiye’deki üniversitelerde lisans düzeyinde yeni medya eğitimi veren kurumlardaki müfredatlarda yer alan tüm zorunlu ve seçmeli dersleri sınıflandırmayı ve yükseköğretimdeki genel eğilimlerin niceliksel olarak değerlendirilmesini hedeflemektedir. Yaratıcı endüstrilerin bir parçası olarak kabul edilen dijital/yeni medya alanında, yükseköğretimdeki bu eğilimlerin sektördeki eğilimlerle ne kadar örtüştüğünü belirli bir açıdan ortaya koyabilmek amacıyla, sektördeki iş ilanları da incelenmiştir. Bu çalışma kapsamında iş ilanları, sektör beklentilerinin göstergelerinden biri olarak değerlendirilmiştir. Araştırmada doküman inceleme ve içerik analizi teknikleri birlikte kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, dijital medya alanında istihdam edilmek üzere bireyler yetiştirme iddiasında olan belirli yükseköğretim kurumlarının müfredat geliştirme çalışmaları yaparken, sektörün beklentilerini de dikkate almalarının faydalı olacağı bulunmuştur. Ayrıca bir başlangıç olma iddiasındaki bu nicel çalışmaya ek olarak, ileride, yükseköğretimdeki ve sektördeki genel eğilimlerin daha ayrıntılı analizini sunmak için tüm paydaşlarla derinlemesine görüşme, anket gibi farklı teknikler kullanılarak nitel araştırmalar yapılmasının da gerekli olacağına inanılmaktadır.
yeni medya eğitimi yükseköğretim müfredat yaratıcı endüstriler dijital medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 - Popülizm ve Medya |