Jim Jarmusch'un Paterson (2016) filmi, New Jersey'deki Paterson şehrinde yaşayan ve şehirle aynı adı taşıyan bir otobüs şoförü ve şairin basit hayatına odaklanmaktadır. Film, özellikle Baudelaire'in flâneur kavramı, Amerikan Beat edebiyatının temel karakteristikleri ve bir hediye olarak sanat ile meta mübadelesi arasındaki zıtlık merceğinden bakıldığında, verimli bir felsefi inceleme için zengin bir metin olarak kristalleşmektedir. Bu makale, Paterson’u bu teorik çerçeveye yerleştirerek Jarmusch'un eserinin felsefi temellerini aydınlatmayı amaçlamaktadır. Paterson'un Kıta Avrupası'ndan Amerika'ya uzanan felsefi, estetik ve kültürel süreklilikleri nasıl yansıttığına dair içgörü, ayrıntılı bir sinefilozofik inceleme yoluyla elde edilecektir. Sanatın, bireysel varoluşun ve günlük rutin yaşamın doğası üzerine bir düşünüm mahiyetindeki çalışma, filmin kahramanı Paterson'un, sonunda, armağan olarak sanat ile meta değişimi arasında sağlam bir denge/köprü kurmayı başarabildiğini gösterecektir.
Jim Jarmusch’s Paterson (2016) focuses on the life of a bus driver and poet living in Paterson, New Jersey, which shares the same name with the city. The film is a rich text for fruitful philosophical examination when viewed through Baudelaire’s concept of the flâneur, the central characteristics of American Beat literature, and the dichotomy between art as a gift and commodity exchange. This article aims to illuminate the philosophical foundations of Jarmusch's work by placing the film within this theoretical framework. Through a detailed cinephilosophical examination, it is aimed to gain insight into how Paterson reflects the philosophical, aesthetic, and cultural continuities extending from Continental Europe to America. This essay attempts to offer meditation on the nature of art, individual existence, and daily life, and it is demonstrated that the film's protagonist, Paterson, eventually manages to establish a balance between gift and commodity exchange.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler (Tema) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |