Okul öncesi eğitiminde kullanılabilecek iç organlara ilişkin görsellerin doğru içeriği yansıtacak şekilde hazırlanması, öğretim tasarımı ile ilgili temel ilkelerin uygulama sürecinde doğru bilinmesini ve kullanılmasını gerektirmektedir. İçeriğin görsele doğru bir şekilde yansıtılması bunlardan biridir. Bu çalışmada ilgili iç organların öğretilmesi için yetişkinler tarafından hazırlanan iki boyutlu görsel materyallerin içeriğinin, anatomi bağlamında yanlış anlamalara yol açabilecek durumlar bakımından içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Basılı veya internet ortamından iç organlar ile ilgili olan derlenen görseller, büyüklük, şekil, renk ve ilgili organın vücut içindeki yeri bakımından analiz edilmiştir. Veriler, ilgili görsellerden, etkilerinin kolay hissedilebilir olması nedeni ile en çok solunum, sindirim ve dolaşım sistemleri organlarının anatomi bağlamında sorun oluşturabilecek içerikler taşıdığını; salgı ve boşaltım sistemleri ile ilgili organların görsellerde daha az yer aldığını ortaya koymaktadır. Ayrıca incelenen görsellerde en çok renklendirme bakımından sorun olarak kabul edilebilecek içeriklerin mevcut olduğu anlaşılmaktadır. Bu sonuçlar, önemli oranda başka araştırmaların sonuçları ile de benzerlikler taşımaktadır. Bulgular, çocukların en kolay öğrenebilecekleri iç organ ile ilgili olarak yetişkinlerce hazırlanan görsel materyallerin sorun veya yanlış olarak algılanabilecek içerikler taşıdığını ortaya koymaktadır. Bu durum, iç organlar ile ilgili görsellerin hazırlanması bakımından öğretmen eğitiminden etkinlik veya materyal hazırlamaya, okul öncesi eğitimi programının geliştirilmesinden yetişkin desteğine kadar yapılması gerekenlerin olduğunu ortaya koymaktadır.
Okul Öncesi Eğitimi Programı Erken Çocukluk Eğitimi İç Organlar Doküman Araştırması
Preperation of visual materials with scientific knowledge including internal organs used for pre-school education requires to know the principles of instructional design correctly. Location of correct content in such learning tools is one of these principles. In this thesis study, these visual materials prepared by the adults subjected to a content anlysis process at part of leading children misunderstanding the internal organs. The collected samples regarding the internal organs in books and web pages analyzed in accordance with size, shape, color and the place in human internal part. According to the data, it is understood that those materials have a wide misuse related to respiratory, digestive an circulatory systems’ organs and have a rarely misused regarding endocrine and excertion systems’ organs. Additonally many misunderstanding of colors of internal organs were identified. This results have a paralellism with other researhes’ results to a large scale. These findings leads us to the idea that adults’ pictures and figures on internal organ have lots of misuse of the scientific knowledge. Therefore, there are works to do from preparig the instructional designs through the teacher education programs and from early childhood education curriculum development through the adult supports to the pupils.
Early Chilhood Education Curriculum Preschool Education Internal Organs Documentary Research
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 24 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 9 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |