Bu makalede Köy Enstitüsü sisteminin yarattığı demokratik değerlerle, eleştiri kültürü ve üretici eğitim arasındaki ilişki ele alınacaktır. Makalede, nüfusun yüzde 80’ninden fazlasının köylerde yaşadığı, okuryazar oranının son derece düşük olduğu 1940’larda köyün kalkındırılması ve canlandırılması amacını taşıyan eğitim uygulaması incelenmiştir. Bu uygulama geçmiş için olduğu kadar günümüz için de önemlidir. Köy Enstitüleri ile üretici, yaratıcı, eleştirel düşünen ve toplumsal değişimin aktörleri olacak bireyler yetiştirildi. Böylece demokrasinin temel ilkelerine karşılık gelen eğitimde fırsat eşitliği ve yeni bir eğitim kültürü yaratıldı. Bu makale sınırları içinde söz konusu uygulamalar ve sonuçları değerlendirilecektir
Köy Enstitüleri üretici eğitim eleştirel düşünce eğitim kültürü
In the present article, the relation between the democratic values created by the Village Institute system and criticism culture and productive education will be tackled. In the article, the education practice, which was aimed for the development and revitalization of the village during the 1940’s, when the literacy rate was very low, and more than 80% of the population was living in rural areas, was examined. The relevant practice is as important today as it was important during the past. By courtesy of Village Institutes, productive, creative individuals, who were able to make critical thinking and who would be the actors of the social change, were raised. By this means, equal opportunity in education, which is among the basic principles of democracy, was ensured and a new education culture was created. Within the present article, the relevant practices and their results will be evaluated
Village Institutes productive education critical thinking education culture
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 10 |