Bu çalışma çerçevesinde İsmail Hakkı Tonguç’un İlköğretim Genel Müdürü olduğu dönemde ; Köy Eğitmen Kursu ve Köy Enstitüsü müdürlerine, öğretmenlere, yerel yöneticilere ve öğrencilere yazdığı mektupları incelenmiştir. Bu mektuplar, günümüzde yaygın olarak tartışılan eleştirel pedagojik kavramlar açısından zengin veri sunmaktadır. Klasik eğitim sistemi, yöneten-yönetilen arasındaki mesafeyi artıran, öğrenciyi eğitim sürecine katmayan, baskıcı, genç kuşakların kişilik gelişimini sınırlayan ve dünyaya eleştirel bakmasını engelleyen bir nitelik taşımaktadır. Öte yandan bu eğitim üretici değil, tüketici kuşaklar yetiştirir. Bütün eserlerinde olduğu gibi Tonguç, mektuplarında da bu anlayışa karşı eleştirel bir bakış ortaya koyar. Öğretmeni sınıfın tek egemen kişisi yapan, öğrenciyi okulun duvarları içine hapseden, ezberci ve tüketmeye odaklı eğitim uygulamasını ortadan kaldırmayı amaçlar. Tonguç mektuplarında, köylünün gereksinimlerini köylüden öğrenen, köylüyü güçlendirmeye odaklanan, eğitimin her kademesindeki bireyle diyalog temelli ve hümanist bir yaklaşım ortaya koyar. Bu makalede Tonguç’un
Köy Eğitmen Kursu Köy Enstitüsü Eleştirel Pedagoji Eğitim Hümanizm Diyalog
Within the present study, the letters written by İsmail Hakkı Tonguç, to directors of Village Educator Course and Village Institute, teachers, local administrators and students, during his time as a Primary School General Directors , have been examined. These letters present rich data in terms of critical pedagogical concepts discussed today in a widespread manner. The classical education system has a characteristic, increasing the distance between the ruler and the ruled, non-including the student to the education process, limiting the identity development of young generations and preventing them seeing the world in a critical manner; it is also oppressive. On the other hand, with such education, the raised generations becomes consuming ones, instead of being producing. Tonguç presents a critical point of view towards
the relevant mentality in these letters, like it is the case with all his works. He aims to eliminate
the rote-learning based and consumption-focused education system, which makes the teacher
the lone dominant person of the classroom and confines the student inside the walls of the
school. In his letters, Tonguç presents an humanist approach, which learns the needs of the
village from the villager, focuses on strengthening the villager, and which is based on dialogue
with individuals from every level of the education. In the present article, the letters of Tonguç
have been examined and analyzed in terms of his contribution to critical pedagogical theory.
: Village Educator Course Village Institute Critical Pedagogy Humanism Dialogue
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 10 |