BibTex RIS Kaynak Göster

Death in A Long Day’s Evening

Yıl 2016, Sayı: 13, 94 - 101, 01.04.2016

Öz

The content of A Long Day’s Evening by Bilge Karasu consisting of three different parts (the island, the hill, the mulberries) will be evaluated by emphasizing the concept of death and applying the conceptions of time and love. Since The inner voices of Andronicus, Ioakim and Fox include their lives between birth-death and their relationships, not only the concepts aforementioned and also the other philosophical concepts should be highlighted. However, within the analysis of this text, Emmanuel Levinas, Martin Heidegger and Arthur Schopenhauer are preferred as advisors in the evaluation process

Kaynakça

  • GÜRBİLEK, Nurdan (2010), “Yazı ve Arınma”, Yer Değiştiren Gölge içinde, Metis Yayınları, İstanbul.
  • HEIDEGGER, Martin (2011), Varlık ve Zaman, Çev: Kaan H. Ökten, Agora Yayınları, İstanbul. M. Heidegger, A.g.k., s. 269. M. Heidegger, A.g.k., s. 260. B. Karasu, A.g.k., s. 78. B. Karasu, A.g.k., s. 78.
  • KARASU, Bilge (2014), Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı, Metis Yayınları, İstanbul.
  • LEVINAS, Emmanuel (2011), Tanrı, Ölüm ve Zaman, Çev: Işık Ergüden, Dost Yayınları, Ankara.
  • MAY, Natalie N. (2012), “Iconoclasm and Text Destruction in the Ancient Near East”, Iconoclasm and Text
  • Destruction in the Ancient Near East and Beyond, The United States of America: The University of Chicago. ÖKTEN, H. Kaan (2010), “Yeni Antlaşma”, Ölüm Kitabı, Agora Yayınları, İstanbul.
  • ÖKTEN, H. Kaan (2010), “Marcus Aurelius: Kendime Düşünceler”, Ölüm Kitabı, Agora Yayınları, İstanbul.
  • SCHOPENHAUER, Arthur (2008), Hayatın Anlamı, Çev: Ahmet Aydoğdu, Say Yayınları, İstanbul.
  • SCHOPENHAUER, Arthur (2013) Ölümün Anlamı, Çev: Ahmet Aydoğdu, Say Yayınları, İstanbul.
  • TÜKEL, Uşun & YÜZGÜLLER A., Serap (2014) Sözden İmgeye Batı Sanatında İkonografi, Kabalcı Yayınları, İstanbul.

Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı’nda Ölüm

Yıl 2016, Sayı: 13, 94 - 101, 01.04.2016

Öz

Bilge Karasu’nun üç farklı kısımdan- Ada, Tepe, Dutlar- oluşan Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı metninin içeriği, ölüm kavramını zemine oturtarak, zaman ve sevgi kavrayışlarına başvurarak değerlendirilecektir. Andronikos, İoakim ve Tilki karakterlerinin iç sesleri, doğum-ölüm arasında geçen yaşamlarını ve birbirleriyle olan ilişkilerini içerdiği için yalnızca bahsi geçen kavramların değil aynı zamanda felsefi anlamda birçok kavramın üzerinde de durmak gerekir. Ancak bu metnin analizinde en temelde ölüm kavramını değerlendirirken Emmanuel Levinas, Martin Heidegger ve Arthur Schopenhauer yol gösterici olarak tercih edilmiştir

Kaynakça

  • GÜRBİLEK, Nurdan (2010), “Yazı ve Arınma”, Yer Değiştiren Gölge içinde, Metis Yayınları, İstanbul.
  • HEIDEGGER, Martin (2011), Varlık ve Zaman, Çev: Kaan H. Ökten, Agora Yayınları, İstanbul. M. Heidegger, A.g.k., s. 269. M. Heidegger, A.g.k., s. 260. B. Karasu, A.g.k., s. 78. B. Karasu, A.g.k., s. 78.
  • KARASU, Bilge (2014), Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı, Metis Yayınları, İstanbul.
  • LEVINAS, Emmanuel (2011), Tanrı, Ölüm ve Zaman, Çev: Işık Ergüden, Dost Yayınları, Ankara.
  • MAY, Natalie N. (2012), “Iconoclasm and Text Destruction in the Ancient Near East”, Iconoclasm and Text
  • Destruction in the Ancient Near East and Beyond, The United States of America: The University of Chicago. ÖKTEN, H. Kaan (2010), “Yeni Antlaşma”, Ölüm Kitabı, Agora Yayınları, İstanbul.
  • ÖKTEN, H. Kaan (2010), “Marcus Aurelius: Kendime Düşünceler”, Ölüm Kitabı, Agora Yayınları, İstanbul.
  • SCHOPENHAUER, Arthur (2008), Hayatın Anlamı, Çev: Ahmet Aydoğdu, Say Yayınları, İstanbul.
  • SCHOPENHAUER, Arthur (2013) Ölümün Anlamı, Çev: Ahmet Aydoğdu, Say Yayınları, İstanbul.
  • TÜKEL, Uşun & YÜZGÜLLER A., Serap (2014) Sözden İmgeye Batı Sanatında İkonografi, Kabalcı Yayınları, İstanbul.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Derya Avcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Avcı, D. (2016). Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı’nda Ölüm. MSGSÜ Sosyal Bilimler(13), 94-101.