BibTex RIS Kaynak Göster

Yaşamın “Çekiciliği” Ölümdendir

Yıl 2017, Sayı: 16, 183 - 221, 01.09.2017

Öz

Bu makalede yazar, kendi kişisel deneyimlerinden hareketle, kültürel gelenekler içinde ölüm hâllerinin nasıl yer aldığını, Türkiye'nin doğusunda yer alan Van ili örneğinde ele almaktadır. Makale söz konusu coğrafyanın kültürel gelenekleri üzerinden ölüme ilişkin edebî ve politik bir tartışmayı da içermektedir

Kaynakça

  • Antmen, Ahu. Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İs- tanbul: Sel Yayıncılık, 2010.
  • Aras, Kudret. “Gilles Deleuze Felsefesinde Özne Oluşun Ontolojik Tasarımı”. Ankara Üniver- sitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, 2011.
  • Auster, Paul. Winter Journal. New York: Henry Holt, 2012.
  • Ayşe Uslu. “Bir Beden Neler Yapabilir Sorusunun Biyoetiksel Yankıması ya da Ölüm ve Yaşam Üzerine Felsefi Bir Soruşturma”. Türkiye Biyoetik Dergisi, Vol. 2, No. 2. (2015): s. 90-103.
  • Bachelard, Gaston. Uzamın Poetikası. Çev. Alp Tümertekin. İstanbul: İthaki, 2008. von Barloewen, Constantin. Bilgiler Kitabı, Çağımızın Önemli Düşünce İnsanlarıyla Söyleşiler.
  • Çev. Işık Ergüden. İstanbul: Versus Kitap, 2007.
  • Baron, Reuben M. “Ecological Psychology”. The Role of Tentativeness in Perceiving Architec- ture and Art: A Far-from-Equilibrium Ecological Perspective. London: Routledge, 2008, s. 328-342.
  • Bernstein, Fred A. “Arakawa, Whose Art Tried to Halt Aging, Dies at 73”. New York Ti- mes, 20 Mayıs 2010, Erişim tarihi 29 Mart, 2017. http://www.nytimes.com/2010/05/20/arts/ design/20arakawa.html.
  • Brunner, Christoph Brunner. “AI & SOCIETY”. Nice-looking Obstacles: Parkour as Urban of Deterritorialization. Xin Wei Sha (Ed.) Springer, 2011, s. 143-152.
  • Buchwald, Dagmar. “Routen zur Unsterblichkeit”. Dagmar Buchwald (Ed.), Madeline Gins und Arakawa Niemals Sterben Architektur gegen den Tod. Berlin: Jovis Verlag. 2008, s. 23-35.
  • Büyüktuncay, Mehmet. “Kış Günlüğü: Paul Auster’ın Otobiyografisinde Bedenin Fenome- nolojisi ve Bedensel Algı Sorunu”. 9 Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt 2, Sayı 3, (2013): s. 35-60.
  • Danto, Arthur C. “Arakawa: (1936-2010)”. Michelle Kuo (Ed.) Artforum International, (Eylül ).
  • Direk, Zeynep (Haz.). Dünyanın Teni: Merleau-Ponty Felsefesi Üzerine İncelemeler, İstanbul: Metis Yayınları, 2003.
  • Direk, Zeynep. “Hayvan, Ağaç ve Egemen: Lacan ve Derrida’da Öteki”. Felsefede Hayvan Sorusu, Cogito. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, (Bahar 2015): s. 243-273.
  • Erkartal, Pınar Öktem, Hikmet Selim Ökem. “Mimari Tasarımda Dokunma Olgusu ve Dokun- sal Haritalanmaya İlişkin Bir Alan Çalışması”. Faruk Tuncer (Ed.) Megaron, Cilt 10, Sayı 1, (2015): s. 92-111. A. Danto, A.g.e., s. 89.
  • Hays, K. Michael. Mimarlığın Arzusu: Geç Avangardı Okumak. Çev. Volkan Atmaca - Bahar Demirhan. İstanbul: YEM Yayınları, 2015.
  • Heynen, Hilde. Mimarlık ve Modernite. Çev.Nalan Bahçekapılı - Rahmi Öğdül. İstanbul: Ver- sus Kitap, 2011.
  • Housefield, James. “Marcel Duchamp’ın Sanatı ve Modern Paris’in Coğrafyası”. Çev. Ayşe Önuçak Bozdurgut, e-skop, skopbülten, 4. 12. 2013, Erişim tarihi 03 Mayıs 2017. http://www.e-skop.com/skopbulten/marcel-duchampin-sanati-ve-modern-parisin- cografyasi/986
  • Keane, Jondi, Evan Selinger. “Architecture and Philosophy: Reflections on Arakawa Gins”, Architecture and Phenomenology, 3, (2008): s. 135-142, Erişim tarihi 04 Mayıs, 2017. http://footprint.tudelft.nl/index.php/footprint/article/view/691/869.
  • Keller, Ed. “# Architectural Theories /// Dislocative Architecture: An Essay by Ed Keller About the Work of Arakawa and Gins”. Erişim 14 Nisan 2017, https://thefunambulist.net/architectural-projects/architectural-theories-dislocative- architecture-an-essay-by-ed-keller-about-the-work-of-arakawa-and-gins.
  • Kunak, Göksu, “Hem İç Hem Dış Hem Parça Hem Tekrar”. e-skop, skopbülten. 13.10. 2013.
  • Erişim tarihi 26 Mart 2017. http://www.e-skop.com/skopbulten/hem-ic-hem-dis-hem-parca-hem-tekrar/1567.
  • Lambert, Léopold.“Bedenin Düşünceleri” Japon Dans, Tiyatro ve Dövüş Sanatlarına Felse- feyle Bakmak. Çev. Elçin Gen, e-skop, skopbülten, 6.9. 2013. Erişim tarihi 3 Mart 2017. http://www.e-skop.com/skopbulten/bedenin-dusunceleri-japon-dans-tiyatro-ve-dovus- sanatlarina-felsefeyle-bakmak/1472.
  • Marquez, Gabriel Garcia.“Marquez Uçtu”. Gabriel Garcia Marquez'in 8 Aralık 1982'de Nobel
  • Edebiyat Ödülü'nü alırken yaptığı konuşmadan... Çev. Ali Artun. e-skop, skopbülten, 19 Nisan , Erişim tarihi 03 Nisan, 2017. http://www.e-skop.com/skopbulten/marquez-uctu/1906.
  • May, Rollo. Yaratma Cesareti. Çev. Alper Oysal. İstanbul: Metis Yayınları, 2013.
  • Pallasmaa, Juhani. Tenin Gözleri: Mimarlık ve Duyular. Çev. Aziz Ufuk Kılıç. İstanbul: YEM Yayınları, 2011.
  • Richardson, Tim (Ed.) The Garden Book. London: Phaidon Press, 2000.
  • Roysi Ojalvo, Roysi. “Modernitenin İki Yüzü Arasında Mimarlık: ‘Mesken Tutmak’tan Göçebeliğe”.e-skop,skopdergi, 12.3.2012. Sayı 2, Erişim tarihi 21 Mart 2017, http://www.e-skop.com/skopdergi/modernitenin-iki-yuzu-arasinda-mimarlik-mesken- tutmaktan-gocebelige/584.
  • Schonbek, Amelia. “The House Where You Live Forever”. 16 Ağustos 2016. Erişim tarihi 16
  • Nisan 2017,https://www.theawl.com/2016/08/the-house-where-you-live-forever/.
  • Tsukahara, Fumi, “Highlights of Shusaku Arakawa Exhibition —From Diagrams to Reversible Destiny and Beyond”. Erişim tarihi 09 Nisan, 2017, http://www.yomiuri.co.jp/adv/wol/dy/cultu- re/140528.html.
  • Vidler, Anthony. “Sürrealist Mimarlık Kuramları, Fantezi ve Tekinsiz”. Çev. Renan Akman. e-skop, skopbülten, 21. Mayıs 2014. Erişim 24 Nisan 2017, http://www.e-skop.com/skopdergi/surrealist-mimarlik-kuramlari-fantezi-ve-tekinsiz/1963.
  • Vidler, Anthony Vidler. “Aidiyetsiz”. Çev. Gönül Çelik. Mimarlık, 277, Yıl: 35, Sayı: 5, (1997): s. 23.
  • Zengin, Nilüfer. “Görünmeyi Görmek: Et Kavramı Üzerine.” Zeynep Direk (Haz.) Dünyanın Teni: Merleau-Ponty Felsefesi Üzerine İncelemeler.İstanbul: Metis Yayınları, 2003. Web Sayfaları
  • “Ubiquitous Site ∙ Nagi's Ryoanji ∙ Architectural Body”. Erişim 30 Nisan 2017, http://www.rever- sibledestiny.org/architecture/ubiquitous-site-nagi-s-ryoanji-architectural-body?view=slider#6.
  • “We have Decided Not to Die”: The Work of Arakawa and Madeline Gins, recorded with Momoyo Homma in Tokyo on October 30, 2014. The Funambulist.” Erişim tarihi Nisan 2017, https://thefunambulist.net/podcast/momoyo-homma-we-have-decided-not-to-die-the-work-of- arakawa-and-gins https://osmanerden.com/

The “Charm” of Life Springs from Death

Yıl 2017, Sayı: 16, 183 - 221, 01.09.2017

Öz

In this article, the author discusses how the death situations in cultural traditions take place in his own personal experience, in Van province in the east of Turkey. The article also includes a literary and political debate on death through cultural traditions of geography

Kaynakça

  • Antmen, Ahu. Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İs- tanbul: Sel Yayıncılık, 2010.
  • Aras, Kudret. “Gilles Deleuze Felsefesinde Özne Oluşun Ontolojik Tasarımı”. Ankara Üniver- sitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, 2011.
  • Auster, Paul. Winter Journal. New York: Henry Holt, 2012.
  • Ayşe Uslu. “Bir Beden Neler Yapabilir Sorusunun Biyoetiksel Yankıması ya da Ölüm ve Yaşam Üzerine Felsefi Bir Soruşturma”. Türkiye Biyoetik Dergisi, Vol. 2, No. 2. (2015): s. 90-103.
  • Bachelard, Gaston. Uzamın Poetikası. Çev. Alp Tümertekin. İstanbul: İthaki, 2008. von Barloewen, Constantin. Bilgiler Kitabı, Çağımızın Önemli Düşünce İnsanlarıyla Söyleşiler.
  • Çev. Işık Ergüden. İstanbul: Versus Kitap, 2007.
  • Baron, Reuben M. “Ecological Psychology”. The Role of Tentativeness in Perceiving Architec- ture and Art: A Far-from-Equilibrium Ecological Perspective. London: Routledge, 2008, s. 328-342.
  • Bernstein, Fred A. “Arakawa, Whose Art Tried to Halt Aging, Dies at 73”. New York Ti- mes, 20 Mayıs 2010, Erişim tarihi 29 Mart, 2017. http://www.nytimes.com/2010/05/20/arts/ design/20arakawa.html.
  • Brunner, Christoph Brunner. “AI & SOCIETY”. Nice-looking Obstacles: Parkour as Urban of Deterritorialization. Xin Wei Sha (Ed.) Springer, 2011, s. 143-152.
  • Buchwald, Dagmar. “Routen zur Unsterblichkeit”. Dagmar Buchwald (Ed.), Madeline Gins und Arakawa Niemals Sterben Architektur gegen den Tod. Berlin: Jovis Verlag. 2008, s. 23-35.
  • Büyüktuncay, Mehmet. “Kış Günlüğü: Paul Auster’ın Otobiyografisinde Bedenin Fenome- nolojisi ve Bedensel Algı Sorunu”. 9 Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt 2, Sayı 3, (2013): s. 35-60.
  • Danto, Arthur C. “Arakawa: (1936-2010)”. Michelle Kuo (Ed.) Artforum International, (Eylül ).
  • Direk, Zeynep (Haz.). Dünyanın Teni: Merleau-Ponty Felsefesi Üzerine İncelemeler, İstanbul: Metis Yayınları, 2003.
  • Direk, Zeynep. “Hayvan, Ağaç ve Egemen: Lacan ve Derrida’da Öteki”. Felsefede Hayvan Sorusu, Cogito. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, (Bahar 2015): s. 243-273.
  • Erkartal, Pınar Öktem, Hikmet Selim Ökem. “Mimari Tasarımda Dokunma Olgusu ve Dokun- sal Haritalanmaya İlişkin Bir Alan Çalışması”. Faruk Tuncer (Ed.) Megaron, Cilt 10, Sayı 1, (2015): s. 92-111. A. Danto, A.g.e., s. 89.
  • Hays, K. Michael. Mimarlığın Arzusu: Geç Avangardı Okumak. Çev. Volkan Atmaca - Bahar Demirhan. İstanbul: YEM Yayınları, 2015.
  • Heynen, Hilde. Mimarlık ve Modernite. Çev.Nalan Bahçekapılı - Rahmi Öğdül. İstanbul: Ver- sus Kitap, 2011.
  • Housefield, James. “Marcel Duchamp’ın Sanatı ve Modern Paris’in Coğrafyası”. Çev. Ayşe Önuçak Bozdurgut, e-skop, skopbülten, 4. 12. 2013, Erişim tarihi 03 Mayıs 2017. http://www.e-skop.com/skopbulten/marcel-duchampin-sanati-ve-modern-parisin- cografyasi/986
  • Keane, Jondi, Evan Selinger. “Architecture and Philosophy: Reflections on Arakawa Gins”, Architecture and Phenomenology, 3, (2008): s. 135-142, Erişim tarihi 04 Mayıs, 2017. http://footprint.tudelft.nl/index.php/footprint/article/view/691/869.
  • Keller, Ed. “# Architectural Theories /// Dislocative Architecture: An Essay by Ed Keller About the Work of Arakawa and Gins”. Erişim 14 Nisan 2017, https://thefunambulist.net/architectural-projects/architectural-theories-dislocative- architecture-an-essay-by-ed-keller-about-the-work-of-arakawa-and-gins.
  • Kunak, Göksu, “Hem İç Hem Dış Hem Parça Hem Tekrar”. e-skop, skopbülten. 13.10. 2013.
  • Erişim tarihi 26 Mart 2017. http://www.e-skop.com/skopbulten/hem-ic-hem-dis-hem-parca-hem-tekrar/1567.
  • Lambert, Léopold.“Bedenin Düşünceleri” Japon Dans, Tiyatro ve Dövüş Sanatlarına Felse- feyle Bakmak. Çev. Elçin Gen, e-skop, skopbülten, 6.9. 2013. Erişim tarihi 3 Mart 2017. http://www.e-skop.com/skopbulten/bedenin-dusunceleri-japon-dans-tiyatro-ve-dovus- sanatlarina-felsefeyle-bakmak/1472.
  • Marquez, Gabriel Garcia.“Marquez Uçtu”. Gabriel Garcia Marquez'in 8 Aralık 1982'de Nobel
  • Edebiyat Ödülü'nü alırken yaptığı konuşmadan... Çev. Ali Artun. e-skop, skopbülten, 19 Nisan , Erişim tarihi 03 Nisan, 2017. http://www.e-skop.com/skopbulten/marquez-uctu/1906.
  • May, Rollo. Yaratma Cesareti. Çev. Alper Oysal. İstanbul: Metis Yayınları, 2013.
  • Pallasmaa, Juhani. Tenin Gözleri: Mimarlık ve Duyular. Çev. Aziz Ufuk Kılıç. İstanbul: YEM Yayınları, 2011.
  • Richardson, Tim (Ed.) The Garden Book. London: Phaidon Press, 2000.
  • Roysi Ojalvo, Roysi. “Modernitenin İki Yüzü Arasında Mimarlık: ‘Mesken Tutmak’tan Göçebeliğe”.e-skop,skopdergi, 12.3.2012. Sayı 2, Erişim tarihi 21 Mart 2017, http://www.e-skop.com/skopdergi/modernitenin-iki-yuzu-arasinda-mimarlik-mesken- tutmaktan-gocebelige/584.
  • Schonbek, Amelia. “The House Where You Live Forever”. 16 Ağustos 2016. Erişim tarihi 16
  • Nisan 2017,https://www.theawl.com/2016/08/the-house-where-you-live-forever/.
  • Tsukahara, Fumi, “Highlights of Shusaku Arakawa Exhibition —From Diagrams to Reversible Destiny and Beyond”. Erişim tarihi 09 Nisan, 2017, http://www.yomiuri.co.jp/adv/wol/dy/cultu- re/140528.html.
  • Vidler, Anthony. “Sürrealist Mimarlık Kuramları, Fantezi ve Tekinsiz”. Çev. Renan Akman. e-skop, skopbülten, 21. Mayıs 2014. Erişim 24 Nisan 2017, http://www.e-skop.com/skopdergi/surrealist-mimarlik-kuramlari-fantezi-ve-tekinsiz/1963.
  • Vidler, Anthony Vidler. “Aidiyetsiz”. Çev. Gönül Çelik. Mimarlık, 277, Yıl: 35, Sayı: 5, (1997): s. 23.
  • Zengin, Nilüfer. “Görünmeyi Görmek: Et Kavramı Üzerine.” Zeynep Direk (Haz.) Dünyanın Teni: Merleau-Ponty Felsefesi Üzerine İncelemeler.İstanbul: Metis Yayınları, 2003. Web Sayfaları
  • “Ubiquitous Site ∙ Nagi's Ryoanji ∙ Architectural Body”. Erişim 30 Nisan 2017, http://www.rever- sibledestiny.org/architecture/ubiquitous-site-nagi-s-ryoanji-architectural-body?view=slider#6.
  • “We have Decided Not to Die”: The Work of Arakawa and Madeline Gins, recorded with Momoyo Homma in Tokyo on October 30, 2014. The Funambulist.” Erişim tarihi Nisan 2017, https://thefunambulist.net/podcast/momoyo-homma-we-have-decided-not-to-die-the-work-of- arakawa-and-gins https://osmanerden.com/
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Özer

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Özer, A. (2017). Yaşamın “Çekiciliği” Ölümdendir. MSGSÜ Sosyal Bilimler(16), 183-221.