Müzeler bireysel ya da küçük gruplarla, genellikle etkileşime dayalı olmadan ziyaret edilen mekanlardır. İnsanlar, müzelere giderler, müzenin tamamını gezerek eserleri görürler ve kısa bir süre sonra müzeden ayrılırlar. Motivasyonla başlayan müze ziyareti bir süre sonra yerini, ziyareti tamamlama telaşına bırakır. Bir grup etkinliği olan yaratıcı drama ile tasarlanan müzede drama oturumları ziyaretçilerin, müzeyi rol oynamaya ve doğaçlamaya dayalı etkinliklerle gezmesini, daha az esere daha uzun süre temas ederek, oyun oynayarak, role girerek ve doğaçlayarak kalıcı bir öğrenme deneyimi yaşamasını sağlar. Katılımcıların yaşantılarından ve farklı bakış açılarından pek çok şey öğrendikleri bu sanatsal deneyim, müzeyi ve müzedeki eserleri konu alan çalışmalarla gerçekleşir. Bu araştırmanın amacı drama eğitimi alan katılımcıların müzede drama çalışmasının farklı bakış açıları oluşturmasına yönelik görüşlerini belirlemektir. Yorumlayıcı nitel araştırma deseni ile tasarlanan araştırmada müzede drama çalışmasına katılan beş katılımcıyla bireysel görüşmeler yapılmış, dokuz katılımcıdan müzede drama çalışmasının farklı bakış açıları belirlemesine yönelik yazılı bildirim alınmıştır. Araştırmada elde edilen nitel veriler betimsel
analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular müzede drama çalışmasının farklı bakış açılarını gözlemleme, yeni bakış açıları oluşturma, müzeye ve müzedeki eserlere farklı noktalardan bakma konusunda katılımcılara katkı sağladığını göstermektedir. Katılımcılar yaşantıya dayalı bir sanat eğitimi biçimi olan yaratıcı dramanın ve farklı bakış açılarının müzedeki eserlerin daha kalıcı öğrenilmesinde etkili olduğunu ifade etmişlerdir.
Müzede drama yaratıcı drama farklı bakış açıları müze eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Nisan 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 23 |