It is clear that a society being healthy, happy and productive
is associated with the highest satisfaction in the working life
of its members. The aim of this research is to determine the
job satisfaction and the factors affecting the students who are
studying at the Anesthesia Department of the Marmara University
Vocational School of Health Services and at the same time
working as an Anesthesia Technician in the state and private
sector. The research was carried out in February 2012 at Marmara
University Vocational School of Health Services, Department of
Anesthesia first education and second education first and second
class students (n = 120). SPSS for Windows 17.0 program was
used for analyzes. A significant difference was found in terms of
managerial / leadership subscale according to age and a in terms of
general quality subscale according to the gender (p <0,05). There
was a significant difference in terms of organizational policies
and strategies, self-realization, general quality, interpersonal
communication, managerial / leadership, logistics and development
possibilities according to the classes in which students were
educated (p <0,05). There was a significant difference in terms
of organizational policy and strategies, self-realization, general
quality, logistics and development possibilities in terms of the
reasons of students choosing profession (p <0,05). The total score
of the job satisfaction scale was 77,14 + 20,72 (Min: 37 – Max:
132). It is thought that anesthesia technicians should be motivated
in every area in order to increase job satisfaction and quality of
service and work efficiency accordingly.
Bir toplumun sağlıklı, mutlu ve üretken olmasının, o toplumun üyelerinin
çalışma yaşamlarında üst düzeyde doyum almaları ile ilişkili olduğu açıktır.
Bu araştırmanın amacı Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek
Yüksekokulu Anestezi Programı’nda öğrenim gören, aynı zamanda
devlet ve özel sektörde Anestezi Teknisyeni olarak çalışan öğrencilerin
iş doyumlarını ve etkileyen faktörleri belirlemektir. Araştırma, Şubat
2012’de Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Anestezi Programı 1.ve 2.sınıf, I.ve II. öğretim öğrencileri ile (n=120)
yapılmıştır. Verilerin analizi SPSS for Windows 17.0 programı
kullanılarak yapılmıştır. Öğrencilerin yaşına göre yöneticilik/liderlik alt
boyutu açısından ve cinsiyetine göre genel kalite boyutu açısından anlamlı
bir fark tespit edilmiştir (p<0,05). Öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıfa
göre kurumsal politika ve stratejiler alt boyutuna göre 2.sınıf I.öğretim
puan ortalamalarının 1.sınıf II.öğretim öğrencilerinden yüksek olduğu
tespit edilmiştir. Kendini gerçekleştirme ve kişilerarası iletişim alt
boyutlarına göre 2.sınıf I.öğretim öğrencilerinin puan ortalamaları 1.sınıf
I. Öğretim ve II.öğretim, 2.sınıf II.öğretim öğrencilerinden yüksek
bulunmuştur. Genel kalite, lojistik ve gelişim olanakları alt boyutları ile
ölçek toplam açısından 2.sınıf I.öğretim öğrencilerinin puan ortalamaları
1.sınıf I. Öğretim ve II.öğretim öğrencilerinden yüksek olduğu tespit
edilmiştir (p<0,05). Öğrencilerin meslek tercih etme nedeni açısından
kurumsal politika ve stratejiler, kendini gerçekleştirme, genel kalite,
lojistik ve gelişim olanakları alt boyutları açısından anlamlı bir fark
saptanmıştır (p<0,05). Araştırma sonucunda, iş doyum ölçeği toplam
puan ortalaması 77,14+ 20,72 (Min:37 – Max:132) olarak saptanmıştır.
Anestezi teknisyenlerinin iş doyumunu, buna bağlı olarak da iş verimini
ve hizmetin kalitesini arttırmak amacıyla her alanda motive edilmeleri
gerektiği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |