Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF BY ENCIPHING METHOD ON THE ACHIEVEMENTS, AND ATTITUDES ON GENETİCS UNIT LEARNED BY THE 8th GRADE STUDENTS

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 1, 59 - 69, 01.06.2013

Öz

In this research, the effects of BY enciphering method on 8th grade students’ academic achievements and attitudes were investigated. The study group involves 8th grade students in Ankara, Etimesgut. A random class of 8th grade was determined as experimental group, another class was determined as control group. In the experimental group, the genetics course was given by using the BY enciphering method. In the control group, the genetics course was given by using the concept cartoon. The analysis of the data is made with Arithmetical Medium, and by using t-test for each of dependent and independent groups. According to the statistics gathered according to the results of the analysis of the research, BY Enciphing Method practiced on the experiment group resulted in higher improvement in the success level of the students in Science Courses, compared to The Concept Cartoon that is practiced on the control group in the school. In terms of the students’ attitudes in experiment and control groups towards Science Courses, in the group practicing BY Enciphing methodology the attitudes towards Science Courses are developed in a positive direction, whereas in the control group, such a normal change and development is noticed

Kaynakça

  • Gölgeli, D. ve Saraçoğlu, S., Fen ve Teknoloji Dersi “Işık ve Ses” Ünitesinin Öğretiminde Kavram Karikatürlerinin Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 31(2), 113-124, 2011.
  • Kabapınar, F., Oluşturmacı (Constructivist) fen öğretimi. Aktif Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri Seminer Ders Notları. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi, EAUM, 2003.
  • Kabapınar, F., Effectiveness of Teaching Via Concept Cartoons From the Point of View of Constructivist Approach, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 135-146, 2005.Keogh, B., ve Naylor, S., Teaching and Learning in Science: A New Perspective. Lancaster: British Educational Research Association Conference, 1996.
  • Keogh, B., Naylor, S., and Wilson, C., Concept Cartoons: A New Perspective on Physics Education. Physics Education, 33(4), 219-224, 1998.
  • Long, S. ve Marson, K., Concept Cartoons, Hands on Science, 19(3), 22-23, 2003.
  • Martinez, Y.M., Does The K-W-L Reading Strategy Enhance Student Understanding in Honors High School Science Classroom?. (Unpublished master’s thesis). Fullerton: California State University, 2004.
  • Morgil, İ., Erdem, E. ve Yılmaz, A., Kimya Eğitiminde Kavram Yanılgıları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 246-255, 2003.
  • Naylor, S., and Keogh, B., Constructivism in Classroom: Theory into Practice. Journal of Science Teacher Education, 10(2), 93-106, 1999.
  • Stephenson, P. and Warwick, P. Using Concept Cartoons to Support Progression in Students’ Understanding of Light, Physics Education, 37(2), 135-141, 2002.
  • Tan, Ş. ve Erdoğan, A., Öğretimi Planlama ve Değerlendirme (6. baskı), Ankara, Pegem Yayıncılık, 2004.
  • Wandersee, J. H., Mintzes, J. J., and Novak, J. D. Research on Alternative Conceptions in Science, In D. Gabel (Ed.), Handbook of Research on Science Teaching and Learning: A project of the National Science Teachers Associations. (Bölüm-5, s.177-210). New York: Macmillan, 1994.

8. SINIF KALITIM ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE BY ŞİFRELEME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE TUTUMUNA ETKİSİ

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 1, 59 - 69, 01.06.2013

Öz

Bu Araştırmada, BY şifreleme modelinin 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Ankara, Etimesgut’ta okuyan 8. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. İlköğretim 8. sınıf şubelerinden rastgele seçilen bir sınıf deney grubu, diğer sınıf control grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda kalıtım dersi BY şifreleme yöntemi ile işlenmiştir. Kontrol grubunda ise kavram karikatürü ile işlenmiştir. Verilerin analizi; aritmetik ortalama, bağımlı gruplar için t-testi ve bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; fen bilgisi dersinde deney grubuna uygulanan BY şifreleme metodunun, kontrol grubuna uygulanan Kavram Karikatürlerine göre akademik başarı düzeylerini arttırmada daha etkili olduğu istatistikî olarak belirlenmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin fen bilgisine karşı tutumlarına bakıldığında; BY şifreleme yöntemi ile ders işleyen deney grubunun görüşlerinde olumlu yönde bir gelişme olduğu, kontrol grubunda ise normal bir değişiklik olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Gölgeli, D. ve Saraçoğlu, S., Fen ve Teknoloji Dersi “Işık ve Ses” Ünitesinin Öğretiminde Kavram Karikatürlerinin Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 31(2), 113-124, 2011.
  • Kabapınar, F., Oluşturmacı (Constructivist) fen öğretimi. Aktif Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri Seminer Ders Notları. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi, EAUM, 2003.
  • Kabapınar, F., Effectiveness of Teaching Via Concept Cartoons From the Point of View of Constructivist Approach, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 135-146, 2005.Keogh, B., ve Naylor, S., Teaching and Learning in Science: A New Perspective. Lancaster: British Educational Research Association Conference, 1996.
  • Keogh, B., Naylor, S., and Wilson, C., Concept Cartoons: A New Perspective on Physics Education. Physics Education, 33(4), 219-224, 1998.
  • Long, S. ve Marson, K., Concept Cartoons, Hands on Science, 19(3), 22-23, 2003.
  • Martinez, Y.M., Does The K-W-L Reading Strategy Enhance Student Understanding in Honors High School Science Classroom?. (Unpublished master’s thesis). Fullerton: California State University, 2004.
  • Morgil, İ., Erdem, E. ve Yılmaz, A., Kimya Eğitiminde Kavram Yanılgıları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 246-255, 2003.
  • Naylor, S., and Keogh, B., Constructivism in Classroom: Theory into Practice. Journal of Science Teacher Education, 10(2), 93-106, 1999.
  • Stephenson, P. and Warwick, P. Using Concept Cartoons to Support Progression in Students’ Understanding of Light, Physics Education, 37(2), 135-141, 2002.
  • Tan, Ş. ve Erdoğan, A., Öğretimi Planlama ve Değerlendirme (6. baskı), Ankara, Pegem Yayıncılık, 2004.
  • Wandersee, J. H., Mintzes, J. J., and Novak, J. D. Research on Alternative Conceptions in Science, In D. Gabel (Ed.), Handbook of Research on Science Teaching and Learning: A project of the National Science Teachers Associations. (Bölüm-5, s.177-210). New York: Macmillan, 1994.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bekir Yıldırım

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldırım, B. (2013). 8. SINIF KALITIM ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE BY ŞİFRELEME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE TUTUMUNA ETKİSİ. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1(1), 59-69.
AMA Yıldırım B. 8. SINIF KALITIM ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE BY ŞİFRELEME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE TUTUMUNA ETKİSİ. MAUN Fen Bil. Dergi. Haziran 2013;1(1):59-69.
Chicago Yıldırım, Bekir. “8. SINIF KALITIM ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE BY ŞİFRELEME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE TUTUMUNA ETKİSİ”. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2013): 59-69.
EndNote Yıldırım B (01 Haziran 2013) 8. SINIF KALITIM ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE BY ŞİFRELEME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE TUTUMUNA ETKİSİ. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 1 1 59–69.
IEEE B. Yıldırım, “8. SINIF KALITIM ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE BY ŞİFRELEME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE TUTUMUNA ETKİSİ”, MAUN Fen Bil. Dergi., c. 1, sy. 1, ss. 59–69, 2013.
ISNAD Yıldırım, Bekir. “8. SINIF KALITIM ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE BY ŞİFRELEME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE TUTUMUNA ETKİSİ”. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 1/1 (Haziran 2013), 59-69.
JAMA Yıldırım B. 8. SINIF KALITIM ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE BY ŞİFRELEME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE TUTUMUNA ETKİSİ. MAUN Fen Bil. Dergi. 2013;1:59–69.
MLA Yıldırım, Bekir. “8. SINIF KALITIM ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE BY ŞİFRELEME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE TUTUMUNA ETKİSİ”. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 1, 2013, ss. 59-69.
Vancouver Yıldırım B. 8. SINIF KALITIM ÜNİTESİNİN ÖĞRETİLMESİNDE BY ŞİFRELEME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE TUTUMUNA ETKİSİ. MAUN Fen Bil. Dergi. 2013;1(1):59-6.