Bu çalışmada, Türkiye’de yükseköğretimde ve ortaöğretimde öğrenci
seçme ve yerleştirme politikalarındaki kararların alınma şeklinin ve politika türünün analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bunun için öncelikle kamu
politikası disiplinindeki artımcılık kuramı tanıtılmış ve artımcı kuramdaki
politika analiz ikiliği tartışılmıştır. Daha sonra öğrenci seçme ve yerleştirme politikalarında alınan kararların son onlu yıllardaki seyri incelenmiş ve bu kararların nasıl alındığı keşfedilmeye çalışılmıştır. Araştırma
sonunda Türkiye’de seçme ve yerleştirme politikalarının ve politika kararlarının artımcı bir yaklaşımla alındığı, planlamacı ve rasyonel karar
verme sürecinden uzaklaşıldığı görülmüştür. Üstelik bu artımcı yaklaşım politika sorununa bir kazanım sağlamaktan çok, yapbozcu bir
görünüm sergilemektedir. Politika/Analiz ikiliği ekseninde değerlendirildiğinde, ortaöğretimdeki politikaların artımcılığın analiz yönüne daha
yakın durduğu; yükseköğretimdeki politikaların ise bir politika tercihi
olarak belirleyici artımcılıkla kesiştiği sonucuna varılmıştır.
Artımcılık Kamu Politikası Politika Analizi Yük- seköğretimde ve Ortaöğretimde Seçme ve Yerleştirme Politikaları Politika/Analiz İkiliği
Artımcılık Kamu Politikası Politika Analizi Yük- seköğretimde ve Ortaöğretimde Seçme ve Yerleştirme Politikaları Po- litika/Analiz İkiliği.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 19-20 |