Bu çalışmada, Yusufeli T1 tünelinde uygulanan tünel açma yöntemleri incelenmiş, kazı işlemleri ve sonrasında tünel desteklemesinin nasıl yapıldığı, kullanılan destek elemanlarının uygulanışı, miktarı ve bu konuda değerlendirmeler yapılmıştır. Elde edilen bilgilerle tünel tipleri ve destekleri belirlenmiştir. Çalışma, NATM (Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu) uygulanarak açılan bir tünelde yapılan mühendislik çalışmalarını içermektedir. Çalışma kapsamında Yusufeli ayrımı devlet yolu mevcut güzergahı boyunca yapılan tünellerden birincisi olan T1 tüneli incelenip yapım aşamasında belirli kilometreler arasında yapılan enjeksiyonlu kaya saplamaları araştırılmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Kaya Mekaniği ve Tahkimat |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 11 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 8 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 28 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors transfer copyright to the publisher for the accepted submissions.
MT Bİlimsel issues are published two times a year (May, November).