Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN ÜNİVERSİTELERİN LOJİSTİK BÖLÜMLERİNDEN BEKLENTİLERİ: AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2023, Cilt: 4 Sayı: 1, 23 - 38, 31.01.2023
https://doi.org/10.52602/mtl.1057915

Öz

Bu çalışma, lojistik öğrencilerinin mezun olduklarında sahip olması gereken yetkinliklerle ilgili lojistik işverenlerinin öğrencilerden dolayısıyla üniversitelerden beklentilerini belirlemeyi amaçlamıştır.

Türkiye’de birçok üniversitede lojistik ile ilgili bölümler vardır. Ancak işverenlerin istediği nitelikli personel bulamadıkları sıklıkla dile getirilmektedir. Bunun temel nedenleri arasında işverenlerin, öğrencilerin işte başarılı olmak için gerekli becerilere sahip olmadığını düşünmeleridir. Bu nedenle araştırmada işverenlerin mezun öğrencilerden beklentilerini öğrenme, sanayi ve okul arasında daha yakın işbirliği sağlama ve üniversitelerinde işverenlerin isteklerini doğrudan öğrenmelerine katkı sağlayacağı düşüncesi bu araştırmanın önemini ortaya koymaktadır.

Bu çalışmanın metodolojisi, lojistik sektöründe daha önce en az bir işletmede mesleki eğitim alan öğrencinin sorumluluğunu almış çeşitli düzeylerde lojistik çalışanlardan elde edilen anketin analiz edilmesine dayanmaktadır. Buna ilişkin veriler bir üniversitenin lojistik yönetimi bölümü tarafından uygulanan işletmede mesleki eğitim programına katılan öğrencilerin işletmede mesleki eğitim yaptığı bölümlerdeki sorumlu kişilere anket gönderilmesi suretiyle gerçekleştirilmiştir.

Bunun için öncelikle literatür taraması yapılarak mezunlardan işverenlerin beklentilerine yönelik bir anket oluşturulmuştur. Bu anket daha sonra yanında en az bir işletmede mesleki eğitim, stajer öğrencinin sorumluluğunu almış çeşitli düzeylerdeki lojistik çalışanlarından oluşan örnekleme elektronik ortamda gönderilmiştir. Anketin analiz edilmesi sonucunda lojistik yönetimi bölümü yetkililerinin işverenlerin beklentilerini doğrudan öğrenme, bölümlerin rekabet gücünü artırmak ve yöneticilerin öğrencilerin eğitim hayatı boyunca hangi alanlarda yoğunlaşmaları gerektiği konusunda rehberlik yapmayı amaçlamaktadır. Çalışmada genel amaç olarak da işletmede mesleki eğitim uygulamasının nasıl olması gerektiğine dikkat çekilmiştir.

Kaynakça

  • Avkiran vd., (2018), Benchmarking in the Supply Chain Using Data Envelopment Analysis. Theoretical Economics Letters, 8, 2987-3015. https://doi.org/10.4236/tel.2018.814186
  • Adiguzel, S., (2019), Logistics management in disaster. Journal of Management, Marketing and Logistics (JMML), V.6(4), p.212-224. Permemant link to this document: http://doi.org/10.17261/Pressacademia.2019.1173 Copyright: Published by PressAcademia and limited licenced re-use rights only.
  • Bozyiğit, S., (2016), Türkiye’deki Lojistikle İlgili Lisans Bölümlerinin Ders Programları Üzerine Bir İnceleme, Journal of Yasar University, 2016, 11/42, 133-149
  • Bules, K., Curkovic, S. , Eckert, P. and Stamper, C. (2019), Knowledge Gap: Supply Chain Students and Employers. Creative Education, 10, 814-830. doi: 10.4236/ce.2019.104060.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Deniz Mühendisliği (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Demirtaş 0000-0001-7567-8842

Veli Enes Demirtaş Bu kişi benim 0000-0002-3855-2252

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirtaş, M., & Demirtaş, V. E. (2023). LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN ÜNİVERSİTELERİN LOJİSTİK BÖLÜMLERİNDEN BEKLENTİLERİ: AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Journal of Maritime Transport and Logistics, 4(1), 23-38. https://doi.org/10.52602/mtl.1057915