Gerçekleştirilen bu çalışma ile muhasebe meslek eğitimi alan ve muhasebe meslek mensubu adaylarının eğitim süreçlerinde etik algılarının gelişim düzeylerinin tespit edilmesi ve kıyaslanması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında uygulanan analizler kapsamında muhasebe meslek eğitimi alan öğrencilerin demografik özellikleri ile etik algıları karşılaştırılacaktır. Bu kapsamda elde edilecek verilerden hareketle muhasebe meslek mensubu adaylarının ve muhasebe meslek eğitimi alan öğrencilerin etik eğitimlerine bakış açılarının tespit edilmesi çalışmanın amacını oluşturmaktadır.
Gerçekleştirilen bu araştırma kapsamında nicel araştırma yöntemleri arasında yer alan anket tekniğinin kullanılmasına karar verilmiştir. Anket tekniğinin kullanılmasının en önemli nedeni daha geniş kitlelerden daha güvenilir sonuçların elde edilebilmesinden kaynaklıdır. Ayrıca anket tekniği ile elde edilen veriler kişisel bilgilerin korunması konusunda da önemli bir teknik olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırma kapsamında katılımcılara yönlendirilmek üzere oluşturulmuş olan anket formu likert tipte hazırlanmıştır. Araştırma sonucunda belirlenen hipotezler test edilmiş ve gerekli çıkarımlarda bulunulmuştur.
Araştırma kapsamında muhasebe meslek etiği ve alt boyutları arasında gerçekleştirilmiş olan korelasyon analizi sonuçları doğrultusunda; muhasebe meslek etiği ölçeğinin alt boyutlara arasında yüksek düzeyde ilişkiyi rastlanmıştır. Gerçekleştirilen Anova testi sonucunda katılımcıların eğitim durumu dağılımlarına göre dürüstlük alt boyutu dışında geri kalan tüm alt boyutlar arasında anlamlı bir farklılık belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Etik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 16 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |