Sivil havacılık sektörü yoğun ilgi gören ve sürekli gelişen bir sektör haline gelmiştir. Ülkemizde bulunan Üniversiteler sivil havacılık alanında eğitim veren programlar oluşturmaktadır. Bu programlarda eğitim gören öğrenciler, düzenlenen çeşitli faaliyetler (havalimanı ziyaretleri, konferanslar, sosyal medya takibi vb.) ile sektör hakkında bilgi almakta ve sektöre bakışları ve beklentileri şekillenmektedir. Bu çalışmanın amacı, havacılık yönetimi programında öğrenimleri devam eden öğrencilerin sektör ile ilgili görüş ve beklentilerini tespit etmektir. Bu araştırma, nitel bir çalışma olup olgu bilim (fenomenolojik) desende yapılmıştır. Araştırmada kullanılan örneklem modeli ise, ölçüt örnekleme modeli olmuştur. Örneklem olarak, Kayseri ilindeki bir Devlet Üniversitesinde havacılık yönetiminde öğrenimi gören öğrenciler belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. İçerik analizi sürecinde ilk olarak kodlamalar yapılmış ve temalar oluşturulmuştur. Kod ve tema ilişkisine ait görsellerin hazırlanmasında MAXQDA programından yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, havacılık yönetimi programında eğitim gören öğrencilerin, sivil havacılık sektörünü dinamik, hızla büyüyen ve gelişen ve iş imkânı yüksek bir sektör olarak tanımladıkları tespit edilmiştir. Ayrıca bu sektöre karşı sevgi ve ilgi duydukları, zamanla terfi edebilecekleri bir kariyerleri olacağını ve kişisel gelişimlerine fayda sağlayacağını düşündükleri tespit edilmiştir. Bununla birlikte, iş bulma tereddüttü yaşadıkları ve vardiyalı çalışma sisteminin kendilerini zorlayacağı yönünde görüşleri olduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışmanın, sivil havacılık sektöründe faaliyet gösteren işletme yöneticilerine gelecekte aday çalışan olacak öğrencilerin beklentilerini anlamak için bir kılavuz olacağı düşünülmektedir.
The civil aviation sector has become a highly popular and constantly developing sector. Universities in our country have established programs to provide education in the field of civil aviation. Students enrolled in these programs gain knowledge about the sector through various activities (airport visits, conferences, social media etc.) and develop their perspectives and expectations regarding the sector. The aim of this study is to determine the perspectives and expectations of students enrolled in aviation management programs regarding the sector. This research is a qualitative study conducted using a phenomenological design. The sampling model used in the study was criterion sampling. The sample consisted of students studying aviation management at a public university in Kayseri. The data obtained in the study were analysed using the content analysis method. In the content analysis process, coding was first performed, and themes were identified. MAXQDA software was used to prepare visuals illustrating the relationship between codes and themes. As a result of the analysis, it was determined that students enrolled in aviation management programmes perceive the civil aviation sector as dynamic, rapidly growing and developing, and offering high employment opportunities. Furthermore, it was determined that they have a positive attitude towards this sector, believe that they will have a career with opportunities for vertical mobility, and think that it will contribute to their personal development. However, it was also noted that they experience hesitation in finding employment and have concerns about the shift work system being challenging. This study is expected to serve as a guide for enterprise managers in the civil aviation sector to understand the expectations of students who will be potential employees in the future.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Organizasyon, Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 18 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2 |