BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, , - , 28.05.2014
https://doi.org/10.21666/mskuefd.86144

Öz

This research focused on “Searching For Performing Abilities For Popular Music Examples According To Main Profession Courses That Students Getting Study On Music In Education Faculty Of Mugla Sıtki Kocman University”. To achievement of this focus popular music examples that produced during 1970’s and 2000’s in Turkey. The songs were chosen had recorded at professional recording studio and captured in tracks by a band that consist of 7 persons ( 2 vocal, 1 Electric Guitar, 1 Bass Guitar, 1 Keyboard, 1 Drum and 1 Percussion). The editing, mixing and mastering processes had applied by compositor and musician Genco Arı and. Finally a master cd has produced and reproduced. The experiences like that project should be attention in whole Music Schools of Education Faculties and practice within social responsibility courses

Kaynakça

  • Yurga,C.( 2002) 20.Yüzyılda Türkiye de Popüler Müzikler,Pegem A Yayıncılık,Ankara.
  • Say,A.( 1998) Türkiye’nin Müzik Atlası,Borusan Kültür ve Sanat Yayınları,İstanbul.
  • Erol, A.(2002) Popüler Müziği Anlamak Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte
  • Anlam, Bağlam Yayınları,İstanbul. Meriç, M.( 2006) Pop Dedik, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Solmaz, M.( 1996) Türkiye’de Pop Müzik-Dünü ve Bugünüyle Bir İnfilak Masalı, Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • Tutu,T.( Tarihsiz) Çözümlemeli Kontrapunt,Mey Yayınları,İzmir. Levent, N.(1995) Çağdaş Türk Müziğinde Dörtlü Armoni,Levent Müzikevi,İzmir.
  • Korsakof,N.R. (1996) (Çev.:A.Muhtar Ataman), Kuramsal ve Uygulamalı Armoni,İzmir.
  • Salzer Felix and Schachter.(1989) Counter Point in Composition,Colimbia University Press, USA
  • Dilmener,N. (2006) Bak Bir Varmış Bir Yokmuş Hafif Türk Pop Tarihi,İletişim Yayınevi,İstanbul.
  • Kuyucu,M. (2012) Türkiye’de Medya Ekonomisi,Esen Kitap,1.Basım,İstanbul.
  • Saraç,A.G. (2011) Merhaba Dünya/Hello World, Piyano ve Pop Eşlikli Çocuk ve Gençlik Şarkıları,Esin Basımevi,Muğla

EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ ALAN DERSLERİNE GÖRE POPÜLER MÜZİK ÖRNEKLERİNİ SESLENDİRME / YORUMLAYABİLME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2014, , - , 28.05.2014
https://doi.org/10.21666/mskuefd.86144

Öz

Özet

Bu araştırmada ’’Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Mesleki Alan Derslerine Göre Popüler Müzik Örneklerini Seslendirme/Yorumlayabilme Düzeylerinin İncelenmesi’’ konusu ele alınmıştır. Bunun için 1970-1980-1990 ve 2000’li yılların pop örnekleri incelenmiş 7 kişilik bir müzik grubu ile(2 vokal,1 elektro gitar,1 bas gitar,1 klavye,1 davul ve 1 perküsyon) profesyonel stüdyo ortamında bestelenen şarkılar tek tek ses ve enstrüman olarak kanal kaydına alınmıştır. Yapılan kayıtlara mastering,mix ve edit çalışması için kompozitör Genco Arı tarafından son şekli verilerek yeni bir ürün (albüm) elde edilmiştir. Buna benzer çalışmalar Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Öğretmenliği Programlarının düzenlemelerinde dikkate alınabilmeli ve sosyal sorumluluk projeleri kapsamında da değerlendirilebilmeli. Anahtar Kelimeler: Pop Müzik,Modband ft., Genco Arı, Müzik Öğretmenliği Programı

 

           

EXAMINING MUSIC EDUCATION PROGRAM STUDENTS’ LEVELS OF RENDERING SAMPLES OF POPULAR MUSIC

 

 

Abstract

 

This research focused on “Searching For Performing Abilities For Popular Music Examples According To Main Profession Courses That Students Getting Study On Music In Education Faculty Of Mugla Sıtki Kocman University”. To achievement of this focus popular music examples that produced during 1970’s and 2000’s in Turkey. The songs were chosen had recorded at professional recording studio and captured in tracks by a band that consist of 7 persons ( 2 vocal, 1 Electric Guitar, 1 Bass Guitar, 1 Keyboard, 1 Drum and 1 Percussion). The editing, mixing and mastering processes had applied by compositor and musician Genco Arı and. Finally a master cd has produced and reproduced. The experiences like that project should be attention in whole Music Schools of Education Faculties and practice within social

responsibility courses.

Keywords: Pop Music, Moodband ft., Genco Arı, Music Education School 

Kaynakça

  • Yurga,C.( 2002) 20.Yüzyılda Türkiye de Popüler Müzikler,Pegem A Yayıncılık,Ankara.
  • Say,A.( 1998) Türkiye’nin Müzik Atlası,Borusan Kültür ve Sanat Yayınları,İstanbul.
  • Erol, A.(2002) Popüler Müziği Anlamak Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte
  • Anlam, Bağlam Yayınları,İstanbul. Meriç, M.( 2006) Pop Dedik, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Solmaz, M.( 1996) Türkiye’de Pop Müzik-Dünü ve Bugünüyle Bir İnfilak Masalı, Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • Tutu,T.( Tarihsiz) Çözümlemeli Kontrapunt,Mey Yayınları,İzmir. Levent, N.(1995) Çağdaş Türk Müziğinde Dörtlü Armoni,Levent Müzikevi,İzmir.
  • Korsakof,N.R. (1996) (Çev.:A.Muhtar Ataman), Kuramsal ve Uygulamalı Armoni,İzmir.
  • Salzer Felix and Schachter.(1989) Counter Point in Composition,Colimbia University Press, USA
  • Dilmener,N. (2006) Bak Bir Varmış Bir Yokmuş Hafif Türk Pop Tarihi,İletişim Yayınevi,İstanbul.
  • Kuyucu,M. (2012) Türkiye’de Medya Ekonomisi,Esen Kitap,1.Basım,İstanbul.
  • Saraç,A.G. (2011) Merhaba Dünya/Hello World, Piyano ve Pop Eşlikli Çocuk ve Gençlik Şarkıları,Esin Basımevi,Muğla
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Ali Saraç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Saraç, A. (2014). EĞİTİM FAKÜLTESİ MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ ALAN DERSLERİNE GÖRE POPÜLER MÜZİK ÖRNEKLERİNİ SESLENDİRME / YORUMLAYABİLME DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1). https://doi.org/10.21666/mskuefd.86144