BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Okula Devamsizlik Nedenleri (Söke İlçesi Örneği)

Yıl 2015, , 25 - 42, 03.04.2015
https://doi.org/10.21666/mskuefd.69002

Öz

Ortaokullarda öğrenim görmekte olan devamsız öğrencilerin devamsızlık nedenlerinin ortaya çıkarılmasını amaçlayan bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim (fenomonolojik yaklaşım) kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Aydın ili Söke ilçesinde 2013-2014 öğretim yılı içerisinde 20 gün ve üzerinde devamsızlık yapan öğrenci sayısı en fazla olan ortaokul oluşturmuştur. Araştırma kapsamında olan bu ortaokul amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan aykırı durum örneklemesi ile seçilmiştir. Bu okulda devamsızlık yapan öğrencilerin tamamı çalışmaya dahil edilmek istenmiş ancak araştırmaya gönüllü olarak 27 öğrenci katılmış ve doğal olarak bu grup araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada; veri toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracı uygulama öncesi uygulama yapılacak okulda devamsızlık yapan iki öğrenciye uygulanmıştır. Onlardan alınan dönütler sonucu araştırma tarafından veri toplama aracına son şekli verilmiştir. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından devamsızlık yapan öğrencilere yüz yüze görüşerek uygulanmıştır. Çalışma grubundan elde edilen veriler nitel araştırma analiz teknikleri ile incelenmiştir. Elde edilen veriler tema ve alt temalara ayrılmış; frekans ve yüzdelerine de bakılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda devamsızlık yapan öğrencilerin; devamsızlık nedenlerinin başında ailevi nedenlerin geldiği bunu sırası ile kişisel, sağlık ve arkadaş çevresi kaynaklı nedenlerin izlediği tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Vural Hoşgörür

Mustafa Polat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Hoşgörür, V., & Polat, M. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Okula Devamsizlik Nedenleri (Söke İlçesi Örneği). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 25-42. https://doi.org/10.21666/mskuefd.69002

Cited By