BibTex RIS Kaynak Göster

Which Philosopy Stream do Liked and Disliked Teacher Behaviors by Students Belong to?

Yıl 2016, , 37 - 46, 11.05.2016
https://doi.org/10.21666/mskuefd.97592

Öz

There may be some behaviors which candidate teachers studying at faculty of education expect from their teachers. Also teacher behaviors which they like and dislike may affect their teaching mind. Determining these may help significantly in preparing, evaluating and developing teacher education curriculum. Evaluation of this case may help significantly in preparing, evaluating and developing curriculum in which teachers are educated. Which philosophical trends do teacher behaviors students like and dislike belong to and why?

In this research quantitative research’s scanning and qualitative research methods getting written ideas and semi structured focus group interview methods are used together.

It can be said that liked teacher behaviors are usually based on pragmatism, Marxism, existential philosophy, progressive, re-constructionist, configurator, humanist and polytechnic educational mainstreams. It can be said that disliked teacher behaviors are usually based on realist philosophy and a degenerated intellectual structure formed by prennialist educational stream and traditional educational stream. It is possible to get ideas of all students at all levels in order to extend the research. According to the results, teacher training curriculums may be renovated and developed.

 

Keywords: Teacher, philosophical and educational mainstreams, university students

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1985) "Hacettepe üniversitesi eğitim fakültesi öğretim elemanlarının eğitim akımları ve öğretme açısından kendilerini ve öğrencilerin öğretim elemanlarını değerlendirmeleri". (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). HÜSBE. Ankara.
  • Alacapınar, F.G. (1994). Özel ve devlet okulu öğretmenlerinin sınıf içi etkinlikleri.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Alacapınar, F.G. (2013). “Öğretim üyesinin eğitim ortamında sergilediği davranışların öğrencide oluşturduğu duyuşsal tepkiler. “Abant İzzet Baysal Üniversitesi 2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi Eğitim 27-28-29Eylül 2012 Epoder Bolu.
  • Alacapınar,F.G. (2015). Öğretim üyeleri bir ders planında bulunan temel etkinlikleri hangi sıklıkla derslerinde sergilemektedir ve bu konuda öğrencilerin duyuşsal tepkileri nedir? EJER Congress,8-12 Haziran, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Akyüz, Y. (2008). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Bloom, Benjamin S. (1976). Human characteristics and school learning New York.
  • Beyhan, Ö., Keçici, S. E., & Ektem, I. S. (2013). A study on aggressive teacher behavior based on student perceptions. Asian journal of management sciences and education, 6(3), 1043-1065.
  • Ertürk, S. (1970). On yıl öncesine kıyasla öğretmen davranışları. Ankara: MEB. Test ve Araştırma Merkezi.
  • Geçici, S& Yapıcı ,Ş.(2008) İlköğretim öğretmenlerinin eğitim felsefesiyle ilgili görüşleri Kuramsal Eğitimbilim, 1 (2), 57-64, 2008
  • Giallo, R. & Little, E. (2003) .“Classroom behavior problems: The Relationship Between Preparedness Classroom Experiences and Selfefficacy in Graduate and Student Teacher.” Australian Journal Of Educational& Development Psychology, vol.3, pp:21-34.
  • Gutek, G. L. (2001). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, çev. Kale, N., Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Sönmez, V. (1987). Sevgi eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2008). Gelecekteki olası eğitim sistemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Worsfold, W. L. (2001). Teaching philosophy of education today. Educational Theory, Summer 2001, vol. 51 issiue 3
  • Yaralıoğlu, O. (1983). " Hava teknik okullar komutanlığı bünyesinde etkinlik gösteren özel kurslar komutanlığının açtığı öğretmen yetiştirme kurslarına devam eden öğretmen adaylarının öğrenci, konu ve eğitim felsefelerine karşı tutumlarına ilişkin bir araştırma". (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) HÜSBE. Ankara.
  • Yedikardeşler, M. (1984). Ankara ili ilçelerinde görev yapan ilkokul, ortaokul ve klasik devlet lisesi öğretmenlerinin meslek deneyimi, cinsiyetleri, bitirdikleri okul ve görev yaptıkları okul türü ile eğitim felsefesi görüşlerini belirleyen bir araştırma." (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) HÜSBE. Ankara.

Öğrencilerce Beğenilen ve Beğenilmeyen Öğretmen Davranışları Hangi Felsefeye Girmektedir?

Yıl 2016, , 37 - 46, 11.05.2016
https://doi.org/10.21666/mskuefd.97592

Öz

Üniversitelerin eğitim fakültelerinde okuyan öğretmen adayı öğrencilerin öğretmenden beklediği davranışlar olabilir. Ayrıca o zamana dek eğitim ortamında ders aldığı ve gözlediği öğretmenlerde beğendiği ve beğenmediği davranışlar onun öğretmenlik anlayışını etkileyebilir. Bunların saptanması, öğretmen yetişeklerinin hazırlanıp değerlendirilip geliştirilmesine önemli katkı sağlayabilir. Bu olgunun incelenmesi, öğretmen yetiştiren yetişeklerin hazırlanmasında ve değerlendirilip geliştirilmesinde önemli katkısı olabilir.

Öğrenciler hangi öğretmen davranışlarını beğeniyorlar; hangilerini beğenmiyorlar, bunlar hangi felsefelere girmektedirler? Neden?

Araştırmada nicel araştırmanın tarama ve nitel araştırma yönteminin yazılı görüş alma ve yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi birlikte kullanılmıştır.

Beğenilen öğretmen davranışların genellikle pragmatizm, marksizm, varoluşçuluk felsefeleriyle ilerlemeci, yeniden kurmacı, yapılandırmacı, insancıl ve politeknik eğitim akımlarına dayandıkları söylenebilir. Beğenilmeyen öğretmen davranışlarının genellikle realist felsefeye ve daimici eğitim akımıyla geleneksel eğitim anlayışının oluşturduğu yoz bir düşünsel yapıya dayandıkları söylenebilir. Her okul düzeyindeki öğrencilerin görüşleri alınarak daha geniş bir öğrenci kesimiyle araştırma yapılabilir. Bu araştırma sonuçlarına göre, öğretmen yetiştirme yetişekleri yenilebilir ve geliştirilebilir.

 

Anahtar Kelimeler: Felsefe ve eğitim akımları, öğretmen, üniversite öğrencileri

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1985) "Hacettepe üniversitesi eğitim fakültesi öğretim elemanlarının eğitim akımları ve öğretme açısından kendilerini ve öğrencilerin öğretim elemanlarını değerlendirmeleri". (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). HÜSBE. Ankara.
  • Alacapınar, F.G. (1994). Özel ve devlet okulu öğretmenlerinin sınıf içi etkinlikleri.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Alacapınar, F.G. (2013). “Öğretim üyesinin eğitim ortamında sergilediği davranışların öğrencide oluşturduğu duyuşsal tepkiler. “Abant İzzet Baysal Üniversitesi 2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi Eğitim 27-28-29Eylül 2012 Epoder Bolu.
  • Alacapınar,F.G. (2015). Öğretim üyeleri bir ders planında bulunan temel etkinlikleri hangi sıklıkla derslerinde sergilemektedir ve bu konuda öğrencilerin duyuşsal tepkileri nedir? EJER Congress,8-12 Haziran, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Akyüz, Y. (2008). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Bloom, Benjamin S. (1976). Human characteristics and school learning New York.
  • Beyhan, Ö., Keçici, S. E., & Ektem, I. S. (2013). A study on aggressive teacher behavior based on student perceptions. Asian journal of management sciences and education, 6(3), 1043-1065.
  • Ertürk, S. (1970). On yıl öncesine kıyasla öğretmen davranışları. Ankara: MEB. Test ve Araştırma Merkezi.
  • Geçici, S& Yapıcı ,Ş.(2008) İlköğretim öğretmenlerinin eğitim felsefesiyle ilgili görüşleri Kuramsal Eğitimbilim, 1 (2), 57-64, 2008
  • Giallo, R. & Little, E. (2003) .“Classroom behavior problems: The Relationship Between Preparedness Classroom Experiences and Selfefficacy in Graduate and Student Teacher.” Australian Journal Of Educational& Development Psychology, vol.3, pp:21-34.
  • Gutek, G. L. (2001). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, çev. Kale, N., Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Sönmez, V. (1987). Sevgi eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2008). Gelecekteki olası eğitim sistemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Worsfold, W. L. (2001). Teaching philosophy of education today. Educational Theory, Summer 2001, vol. 51 issiue 3
  • Yaralıoğlu, O. (1983). " Hava teknik okullar komutanlığı bünyesinde etkinlik gösteren özel kurslar komutanlığının açtığı öğretmen yetiştirme kurslarına devam eden öğretmen adaylarının öğrenci, konu ve eğitim felsefelerine karşı tutumlarına ilişkin bir araştırma". (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) HÜSBE. Ankara.
  • Yedikardeşler, M. (1984). Ankara ili ilçelerinde görev yapan ilkokul, ortaokul ve klasik devlet lisesi öğretmenlerinin meslek deneyimi, cinsiyetleri, bitirdikleri okul ve görev yaptıkları okul türü ile eğitim felsefesi görüşlerini belirleyen bir araştırma." (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) HÜSBE. Ankara.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Füsun Alacapınar

Yayımlanma Tarihi 11 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Alacapınar, F. (2016). Which Philosopy Stream do Liked and Disliked Teacher Behaviors by Students Belong to?. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 37-46. https://doi.org/10.21666/mskuefd.97592