Yüksek öğrenimde profesyonelliğin etik boyutlarına dair tartışma, sıkıntı yaratan durumlarda sosyal bilimciler ve eğitim politikalarını oluşturanlar tarafından sürekli olarak yenilenmektedir. Eğitim dışındaki disiplinlerde etik sorunlarla ilgili çok sayıda araştırma yapılmaktadır. Bu eğilimin sonucu olarak, son yıllarda etik kurallar alanı eğitim bilimlerinde ilgi odağı haline gelmiştir. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulundaki öğretim görevlileri ile yapılan bu araştırmada öğretim görevlilerinin ‘Öğrencilere Karşı Etik Kuralları’ uygulamalarında önemli farklılıklar olup olmadığını belirlemek suretiyle, yüksek öğrenimde profesyonel etik kurallara dair yapılan araştırmalara katkıda bulunulması hedeflenmektedir. Öğretim görevlilerine uygulanan ön test ve son test arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ön test ve son test arasındaki anlamlı farklılıklar, çalışmada kullanılan ‘Öğrencilere Karşı Etik Kurallar’ ölçeğinin iki maddesi için geçerlidir: ‘Farklı öğrencilerin çeşitli öğrenme ihtiyaçlarını karşılama’, ‘disiplin dahilindeki sorunları, okul politikaları ve kanunlara göre çözme.’ Bu anlamlı farklılıklar, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulundaki öğretim görevlilerinin farklı öğrencilerin çeşitli öğrenme ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamadıklarından ve disiplin dahilindeki sorunları okul politikaları ve kanunlara göre çözüp çözmediklerinden emin olmadıklarını göstermektedir.
Eğitimde etik değerler ilgi etik değeri etik profesyonelizm etik bilgisi pedagoji bilgisi
yok
yok
Bu çalışmanın meşakatli veri toplama sürecinde katkılarını esirgemeyen meslektaşlarıma ve öğrencilerimize minnetimi arz ederim
The debate on the ethical aspects of professionalism in higher education has constantly been renewed in challenging circumstances by scholars and policymakers. There has been a great deal of research on ethical matters in disciplines other than education as a result of this trend, and the field of ethics has been the focus of interest in education over recent years. Drawing on a study conducted with students at Muğla Sıtkı Koçman University, Preparatory School of English, this article aims to contribute to the research on professional ethics in higher education by determining if there are any significant differences amongst teachers in their application of ethical codes towards students at the Preparatory School of English in Turkey. Significant differences have been found between the pre-test and post-test for ethical principles catering for the varied learning needs of diverse learners and seeking to resolve problems, including discipline, according to law and school policy.
code of ethics in teaching ,ethic of care , ethical professionalism in teaching the knowledge of content
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |