Bu çalışmada Türkiye ve Japonya’daki eğitim sistemlerinin günümüzdeki genel görünümü ve öğretmen eğitimi süreci incelenmiştir. İki ülke eğitim verileri Bereday’ın karşılaştırmalı araştırmalar modeli ile kullanılmıştır. İncelemede her iki eğitim sisteminin genel özellikleri değerlendirilmiştir. Çalışmada öncelikle zorunlu eğitim ve okullaşma oranları, yüksek öğretim ve mesleki eğitim konularına değinilmiştir. Makalenin daha sonraki bölümünde ise özel olarak her iki ülkenin öğretmen yetiştirme sistemleri ele alınmıştır. Bu kapsamda öğretmen sorumlulukları, onların çalışma zamanları ile öğretmen yetiştirme süreçleri değerlendirilmiştir. Ayrıca hizmet öncesi- hizmet içi yetiştirme süreçleri incelenerek öğretmenlerin seçimi ve atamalarına ilişkin bulgular yorumlanarak tartışılmıştır.
This study investigates the overall process of current educational systems both in Turkey and Japan with a focus on teacher training process. This study has administered a descriptive method. In the comparison of the data of the two countries Bereday’s “comparative research model” has been used. In the first place, the general characteristics of the two educational systems have been examined. In this section such topics which are related to compulsory education, schooling ratios, higher education, and vocational training have been tackled. In the following section the teacher training systems in both countries have been examined. It has focused on teachers’ responsibilities and working times, pre-service teacher education in both countries, in service training, the selection and appointment of teachers, and through findings discussions have been conducted
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1 |