Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumları ile fen deneylerine yönelik tutumlarına cinsiyet, sınıf düzeyi ve bilimsel yayın takip etme değişkenlerinin etkisini araştırmaktır. Araştırma 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde Muğla İlinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel bir ortaokulda öğrenim görmekte olan toplam 177 öğrenci ile yürütülmüştür. Tarama yönteminde gerçekleştirilen bu araştırmada, Barmby, Kind, Jones ve Bush’un (2005) geliştirmiş olduğu Kaya ve Böyük’ün (2011) Türkçe’ye uyarladığı beşli likert tipinde 13 maddelik Fen ve Teknoloji dersi ile 8 maddelik fen deneylerine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 20.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersi ile fen deneylerine yönelik tutumları arasında cinsiyete bağlı anlamlı bir farklılık olmadığı, sınıf düzeyi açısından 5. Sınıf öğrencilerinin lehinde anlamlı bir farklılığa neden olduğu ortaya çıkmıştır. Fen ve Teknoloji dersi ile fen deneylerine yönelik tutumları bilimsel yayın takip etmelerine bağlı olarak bilimsel yayın takip eden öğrencilerin lehine anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Fen ve Teknoloji Dersi Fen Deneyleri Tutum Ortaokul Öğrencileri Bilimsel Yayın
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1 |